האם העיריות בקריות יקדמו בעצמן את הגברת הפיקוח בפעוטונים? רשת המתנ"סים בעיריית קרית מוצקין תממן הצבת מצלמות, ותקים גוף שיפקח. עיריית קרית ביאליק מקימה ועדה ציבורית לגיבוש מדיניות עירונית, בקרית ים עושים סקר ובקרית אתא סבורים שהממשלה היא זו שאמורה לפקח. תמונת מצב.
1 צפייה בגלריה
צילום: ShutterStock
צילום: ShutterStock
צילום: ShutterStock
עוד אמר זוהר, כי בכוונת הרשת להקים בנוסף גוף מפקח שיפעל גם במוסדות החינוך של הרשת המיועדים לילדים מעל גיל 3. "הצבת מצלמות תסייע להרתיע מפגיעה בפעוטות, ותחזק את אמון ההורים במערכת. חשוב תמיד לזכור שמצלמות לעולם לא יהיו תחליף לצוות חינוכי חזק, הכשרות מקצועיות וקשר בין הורים ומערכת החינוך.
"אנחנו נקים גוף שיפקח על כל המסגרות של הילדים שבאחריותנו, כולל צהרונים. הגוף שיוקם ילווה את הצוותים במסגרות, יכשיר אותו, יחזק אותו בתחום המקצועי, דוגמת השתלמויות, יפקח עליו ויתן לו סיוע בהתמודדות מול לחצים. זאת על מנת שגם שם תהיה לנו מעורבות, גם ללא מצלמות".
קרית ביאליק: ועדה ציבורית ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, הודיע השבוע על הקמת ועדה ציבורית שמטרתה גיבוש מדיניות עירונית לשיפור סביבת הלמידה ומוגנות ילדי העיר בגילאי לידה עד 3, בפעוטונים, מעונות יום, גני ילדים פרטיים וצהרונים. בראש הוועדה שתוקם יעמוד מנכ"ל העירייה, ליאור טרגן.
השבוע פירסמה העירייה קול קורא לציבור להציע הצעות לשיפור המצב, שיהוו בסיס ידע לדיוני ועדת המנכ״ל. הוועדה תקיים שימוע פומבי, אליו יוזמנו התושבים אשר הציעו את רעיונותיהם. בין ההצעות שכבר הועברו לוועדה: התקנת מצלמות אבטחה, הקמת מערך למידה והשתלמויות לסייעות, חובת קבלת רשיון עסק ועוד.
הוועדה תגיש לראש העיר את המלצותיה עד סוף חודש יולי. "אין מאבק צודק יותר מאשר המאבק למען ילדינו. החלטתי לא להמתין להחלטות הממשלה, אלא לפעול מיידית תוך שיתוף הציבור לגיבוש מדיניות עירונית שתשפר את המוגנות ואת סביבת הלמידה של ילדינו", אמר השבוע דוקורסקי.
קרית אתא: החלטה ממשלתית
"אנו מבינים לליבם של ההורים", נמסר מעיריית קרית אתא, "ועל אף שאנו סומכים על כל צוותי החינוך בגנים, חשוב למצוא דרך להפגת החששות, ולו הקלים ביותר. יחד עם זאת, לא מתפקידה של רשות מקומית להיות גורם אכיפה על גני הילדים. משרד החינוך אמור לעשות זאת ברמה הארצית, ולקבוע תקנות כיצד לבצע זאת.
"העירייה אינה אמורה לקבוע למשל כמה מצלמות להתקין, מה הן אמורות לצלם, מי רשאי לצפות בחומרי הווידאו המצולמים ועוד. אם היועץ המשפטי לממשלה סבור כי בעצם הצבת המצלמות קיימת אפשרות לפגיעה בצנעת הפרט, כיצד אמורה העירייה לנהוג?
"צריכה להתקבל החלטה ממשלתית הן ברמת הביצוע, הן ברמת התיקצוב והן ברמת היישום ולא לתת לכל רשות לקבוע כללים שחלקם יהיו מקובלים על ההורים וחלקם לא. חשוב לעשות זאת בצורה מסודרת ומבוקרת".
קרית ים: סקר תושבים מעיריית קרית ים נמסר: "מרבית ילדי המעונות בעיר מתחנכים במעונות של ויצ"ו, נעמת ואמונה, הנמצאים בפיקוח ממשלתי. בעירייה עורכים בימים סקר כדי לברר באיזה מסגרות נמצאים שאר הילדים בגילים הרלוונטיים, במטרה לבחון דרכים כדי להכניס גם אותם תחת פיקוח".