תושבים בקרית שמואל הבחינו כי הם משלמים עבור מים וביוב תעריף הגבוה בכ-20 אחוז מיתר תושבי חיפה. בעוד תושבי חיפה משלמים תעריף של 6.8 שקל עבור קוב (מ"ק) מים, תושבי קרית שמואל משלמים 7.9. "לא ברור למה צריך להיות הבדל בתשלום המים בין תושבי קרית שמואל לבין יתר תושבי העיר", אמרו השבוע.
1 צפייה בגלריה
ברז מים. צילום: shuttetstock
ברז מים. צילום: shuttetstock
ברז מים. צילום: shuttetstock
"בהתחלה לא שמנו לב לזה. אבל מחירי המים והביוב התחילו לעלות בהדרגה", אמר תושב השכונה. "לאחרונה בדקנו את החשבונות וגילינו שאנחנו משלמים תעריף הגבוה בכ-20 אחוז מהתעריף שמשלמים תושבי חיפה שאינם מתגוררים בשכונה".
מחשבונות התשלום של תושבי הקריה עולה כי עבור המ"ק הראשונים של מים (תעריף 1) הם משלמים לוועד קרית שמואל 3.34 שקלים למ"ק. עבור אגרת הביוב הם משלמים למי כרמל 4.62 שקל למ"ק, ובסך הכל 7.96 שקל למ"ק מים. זאת, בעוד שתושבי חיפה משלמים למי כרמל 6.8 שקל למ"ק עבור אגרת מים וביוב יחד.
המצב דומה גם בקרית חיים, אולם שם הוועד גובה מהתושבים אגרה גם עבור ביוב, אותה הוא מעביר לתאגיד מי כרמל. ויכוח משפטי מתנהל בין ועד קרית חיים לבין 'מי כרמל' בנושא.
"קיומה של אגודת המים מייקר לנו את החשבונות. עדיף שיעבירו את כל נושא המים למי כרמל, גם ככה אנחנו לא מקבלים שום שירות מהוועד פרט להספקת המים", אמר תושב אחר. "לא ברור למה צריך להיות הבדל בתשלום המים בין תושבי קרית שמואל וקרית חיים לבין יתר תושבי העיר.
"אנו מצפים מעיריית חיפה לקחת אחריות על זה, דברים משתנים ב-70 שנה שהמדינה קיימת. צריך לבדוק אם דברים הם נכונים וטובים, ולא לשמר את העבר".
עו"ד יניב לנקרי, אשר מייצג את התושבים: "בעת הקרובה נפעל לפנייה מסודרת למשרד התשתיות ולרשויות המתאימות כדי לדרוש השוואת מחירים לממוצע הארצי. תגובתה הרפה של רשות המים משולה כבר עכשיו ללעג לרש ולזלזול באינטליגנציה. ככל שלא נזכה לשיתוף פעולה אמיתי, נשקול קבלת סעדים מבתי המשפט המוסמכים".
מתאגיד מי כרמל נמסר: "מי כרמל מספקת אך ורק שירותי ביוב לוועד קרית חיים וקרית שמואל והתעריף לביוב הוא זהה לתעריף הביוב בחיפה. התעריף נקבע על ידי רשות המים".
יו"ר ועד קרית שמואל, עמנואל דנינו: "תעריפי המים נקבעים על ידי רשות המים ולא על ידי האגודה. אם הציבור לא היה מסכים הוא היה מצביע ברגליים, ועוזב את האגודה. אם מישהו חושב שהוא משלם יותר מדי מים הוא רשאי לעזוב לעיר אחרת, ולשם פחות".
מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.