תושבים בקרית מוצקין מאוכזבים מפעילויות ואירועי הקיץ 2019 שיזמה העירייה. הטענות המרכזיות הן מיעוט מופעים שמתאימים לאוכלוסייה הצעירה ואירוע אחד, שנוי במחלוקת, שיועד עבור המגזר הדתי ומהווה, לדברי תושבי העיר, בעיה הלכתית.
1 צפייה בגלריה
צילום: מתוך חוברת אירועי הקיץ
צילום: מתוך חוברת אירועי הקיץ
צילום: מתוך חוברת אירועי הקיץ
בימים האחרונים חולקה לתושבי העיר חוברת אירועי הקיץ שיחלו השבוע. בין ההופעות: החצוצרן אריק דוידוב, מופע ים תיכוני של הזמר אסי יחיאל, מופע של הזמרת יובל דיין, מופע שנות ה-60, אברהם טל, עדן חסון, לימור שפירא ועוד. כמו כן יתקיימו מספר הצגות לילדים בימי שלישי ומספר פעילויות לבני הנוער.
בעבר טענה העירייה שכספים שנחסכו עבור אמנים ביום העצמאות יושקעו בפעילויות הקיץ. תושבים, שעיינו בחוברת, הביעו אכזבה. "למרות ההבטחות, היצע ההופעות הוא נמוך יותר משנה שעברה", אמרה תושבת העיר.
"רוב המופעים מותאמים לאוכלוסייה המבוגרת. יש מופעים של אומנים שצעירים לא שמעו את שמם. ציפינו להרבה יותר".
תושבים מהמגזר הדתי העלו טענות שונות. "השתמשו במחלקה התורנית לעשות אירוע לציבור הדתי, ובסוף הביאו זמרת", אמר בפליאה תושב מוצקין. "אולי יובל דיין דתייה, אבל עדיין זמרת. אנחנו מקפידים לא לשמוע שירת נשים.
"להגיד לציבור הדתי שילכו לשמוע זמרת, זה לא מתאים לכל אחד. יש פה בעיה הלכתית. אני לא אלך לזה, ויש עוד רבים כמוני.
"מדובר בציבור לא מבוטל, ועבורו אין כל הופעה מתאימה. זה ממש לא בסדר. אני מאמין שתפקידה של המחלקה התורנית היא לקיים אירועים שמתאימים לכלל הציבור הדתי. על האירועים לילדים של הציבור הדתי, אני בכלל לא מדבר. אפילו אירוע אחד אין".
תושבת אחרת אמרה: "למה יש מספר לא מבוטל של הופעות לציבור החילוני, שאגב זה מצוין, ולציבור הדתי רק אחת וגם עליה אנחנו צריכים לשלם. אגב, עדיין יש פחות הופעות משנה שעברה. זורקים לציבור הדתי עצמות. אני לא מצפה לקבל אותה כמות הופעות, אבל לא יכול להיות פער כזה".
תושב העיר: "גם השנה העירייה לא מתייחסת אלינו. כל חוברת האירועים כוללת אירוע אחד שמותאם לציבור הדתי", אמר תושב.
"אין אף אירוע חינם כמו יתר ההופעות. למה לא מגיע גם הופעות לציבור הדתי בחינם? אנחנו אזרחים ומשלמים ארנונה. למה אנחנו צריכים לשלם על מופע 50 שקל לאדם? זה מחיר לא מבוטל למשפחה עם כמה ילדים".
מעיריית קרית מוצקין בחרו שלא להגיב.