חברת התעופה "וואלינג איירליינס" תפצה בני זוג מקרית אתא בסכום של 1,400 שקל, לאחר שלא קיבלו את הכבודה שלהם עם נחיתתם בברצלונה ופיספסו את טיסתם חזרה ארצה.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
לטענת התובעים, שדרשו פיצוי בסך 20 אלף שקל, שתי מזוודות הגיעו רק למחרת, ומזוודה שלישית, שבה היו התרופות של הבעל, הגיעה יומיים לאחר מכן. בשל כך, נאלץ הבעל לשהות בבית המלון עד להגעת המזוודות, עקב מצבו הרפואי.
כמו כן טוענים בני הזוג כי טיסת החזור מברצלונה לתל אביב יצאה בלעדיהם, לאחר שהקדימה ב-40 דקות מבלי להודיע על כך לנוסעים.
לטענתם, הם חיכו ליד שער העלייה למטוס, אך בשלב מסוים הלכו לשירותים למשך 10 דקות, וכאשר חזרו גילו להפתעתם כי הטיסה יצאה ללא הודעה וכריזה. כתוצאה מכך נאלצו לרכוש כרטיסי טיסה חדשים, בעלות של 1,250 יורו.
לעניין המזוודות טענה חברת התעופה כי עם היוודע דבר האבידה, פעלה החברה במרץ למצוא את הכבודה ולהעבירה לבני הזוג. כמו כן, הציעו להם פיצוי בסך 800 שקל.
לעניין פיספוס הטיסה, טענה החברה כי הטיסה היתה אמורה לצאת בשעה 00:30 אחרי חצות ולא בשעה 01:15 כמו שחשבו הנוסעים, ואף הגישה את דוח הטיסה.
השופטת יונת הברפלד-אברהם קיבלה באופן חלקי את התביעה, ואף מתחה ביקורת על התובעים. היא התרשמה כי בני הזוג היו מבולבלים לגבי שעת הטיסה, ככל הנראה בשל טיסות מרובות שיצאו באותה עת מברצלונה לתל אביב, וציינה כי חברת התעופה לא חייבת לכרוז את שעת העלייה למטוס.
לעניין איחור המזוודות פסקה לבני הזוג 1,400 שקל בלבד בגין עוגמת נפש, היות שכבר קיבלו מחברת הביטוח פיצוי בסך 450 דולר.
"סבורני כי לתובע יש אחריות תורמת למצבו הרפואי בעת הטיול, משום שבחר לשלוח את התרופות הכה חשובות במזוודה, במקום לקחת את התרופות עימו.
כמו כן, התובע העיד כי לא פנה לרופא מקומי, כך שבמקום לבלות בחדרו שלושה ימים, ייתכן שיכול היה לקבל מרשם חדש לתרופות ולרכשן בברצלונה".