הורים לילדים תקשורתיים בקרית מוצקין הגיעו לישיבת מועצת כדי לדרוש את מיצוי זכויותיהם. ההורים התלוננו על צוות לא מיומן, העדר חוגים וחוסר במסגרות חינוך מתאימות.
1 צפייה בגלריה
הורים בישיבת המועצה. צילום:  פרטי
הורים בישיבת המועצה. צילום:  פרטי
הורים בישיבת המועצה. צילום: פרטי
במהלך הישיבה הוחלט להעביר את הנושא לדיון בוועדת החינוך. "אני יושבת מול מורים שלא מבינים מה הסיפור של הילד שלי", אמרה אחת האמהות.
שלשום (ג) התקיימה ישיבת מועצת עיר בקרית מוצקין. בסדר היום נרשמה הצעתו לסדר של חבר המועצה ציקי אבישר המתייחסת למיצוי זכויותיהם של הילדים התקשורתיים בעיר. לטענת אבישר, ישנם דברים רבים שדורשים תיקון ושיפור בתחום על מנת להקל על ההורים.
לישיבה הגיעו כאמור גם ההורים כדי לקחת חלק בדיון. לבקשת אבישר, ראש העיר, חיים צורי, אישר להם לשאת דברים בפני המועצה. "יש לי ילד אוטיסט בן 7, הילד שלי עד גיל 4 וחצי לא דיבר ובזכות ראש העיר הוא קיבל את האייפד", אמר חיים רוט.
"שקלתי אם להביא אותו לראות איך תנהלו דיון עם ילד אוטיסט. אני חושב פעמיים אם לקחת אותו לקניון. ישבתי עם מנכ"ל רשת המתנ"סים וביקשתי שיעשו חוגים לילדים התקשורתיים. הוא אמר לי לבחור רק אחד. למה?"
עוד טען, כי קיים חוסר במסגרות חינוכיות לילדים תקשורתיים בעיר ואין רצף חינוכי. "בבית הספר בן גוריון יש רק כיתות א' ו-ג'. אין כיתה ב'. אני רוצה שהילדים שלי יתחנכו במוצקין", אמר.
לדברי אם אחרת, ניכר חוסר מקצועיות של הצוות החינוכי בבתי הספר, שאינו מיומן לעבוד עם ילדים תקשורתיים וכלל לא מבין את הלקות. "אני אמא לשני ילדים תקשורתיים, המשולבים בבית ספר אחדות. מתארים פה איזה גן עדן שאם הייתי מכירה אותו, לא הייתי עומדת פה היום.
"המצב שאני מכירה כאם, זה כשאני מכינה אותם לבית ספר, זה אומר שאני מכניסה אותם למקום שלא יודע מה זאת הפרעת תקשורת", אמרה.
"אני צריכה לתווך את הצרכים של הילדים שלי. אני יושבת מול מורים שלא מבינים מה הסיפור של הילד ומול סייעת שלא מבינה מה היא אמורה לעשות איתו. בגלל זה הילד שלי נסוג. הוא נבלע שם. זה כאילו לשלב אותו, אבל לא לעשות שום שילוב. יש לי מורות שאומרות לי 'את רוצה שנבין?, תביאי לי אנשי חינוך שיסבירו לי.
"הסייעות לא מקבלות כל הכשרה. אני לא באה בטענות לצוות החינוכי, כי מדובר באנשים שרוצים לעשות טוב לילדים שלי, אבל הם לא מקבלים את הכלים, ולא מסבירים להם את המשמעות של הדברים.
"נוצר מצב של שיח חרשים. זה שיח לא נעים, שמביא להתשה. שנה שלמה לא היה איש מקצוע אחד שבא להנחות או לתווך בין הילדים לבין המערכת".
על מנת להשיב לטענות ההורים הוזמנו לישיבה מנהל אגף החינוך, איל אורן, ומנהלת בית הספר בן גוריון.
"אנחנו מתייחסים בחרדת קודש לעבודתנו, והחינוך המיוחד הוא קודש הקודשים. לא בכדי, בקרית מוצקין לומדים 489 ילדי חינוך מיוחד. ילדים תקשורתיים יש בסך הכל 95 תלמידים. עוד 27 ילדים שמשולבים בחינוך הרגיל עם סייעת", אמר אורן.
"יש שתי כיתות תקשורתיות בבית הספר בבן גוריון. אם נצטרך נפתח עוד. היום יש 3 גנים לילדים תקשורתיים. אנחנו מקבלים תגובות בלתי רגילות מההורים. יש לנו מחלקה מיוחדת לחינוך מיוחד, ואנחנו נותנים את כל תשומת הלב לילדים האלה".