"המצב שם באמת היה ברמת של סכנת חיים. התקבלו שם החלטות מזעזעות שבנס לא נגמרו באסון" - כך אמרה תושבת קרית אתא (שמה שמור במערכת), בעקבות האירועים בחגיגות העצמאות שנערכו ביום רביעי בערב בפארק במרכז העיר.
2 צפייה בגלריה
חגיגות עצמאות קרית אתא. צילום: מתוך הפייסבוק
חגיגות עצמאות קרית אתא. צילום: מתוך הפייסבוק
חגיגות עצמאות קרית אתא. צילום: מתוך הפייסבוק
במשך שנים ארוכות קרית אתא מפיקה חגיגות עצמאות מושקעות עם מיטב האמנים מהשורה הראשונה. השנה הפער אף גדל מאחר שברוב הקריות הסתפקו באירוח של אמנים מקומיים, מה שהוביל רבים להגיע לקריה ולנסות ליהנות, בין היתר, מהופעה של זמר אייל גולן.
תושבת קרית אתא ציינה: "הבנו מראש שהולך להיות שם בלאגן שלם, מה עוד שקראנו באיזה שהוא מקום שיתחילו לבדוק תעודות זהות, מטעמי ביטחון".
2 צפייה בגלריה
עומס בפארק הרצל. צילום: מתוך הפייסבוק
עומס בפארק הרצל. צילום: מתוך הפייסבוק
עומס בפארק הרצל. צילום: מתוך הפייסבוק
"ביזיון" - מגדידה תושבת אחרת את מה שאירע במקום. "ירדנו עם הילדים לכיוון הדוכנים, כשרצינו לחזור לפארק כל הכניסות היו חסומות, ככל הנראה בגלל העומס.
בכניסות נוצר לחץ ועומס ובשלב מסוים אנשים פרצו את הכניסות מדחיפות וכמעט רמסו את הילדים שלי. הבן שלי היה ממש שנייה לפני שדורסים אותו בעדר של אנשים שפשוט רץ פנימה דרך מעברי ברזל צרים להחריד.
"בנס ובהמון מזל שאיש לא שילם בגופו ובחייו על החלטות מזעזעות שהתקבלו בפארק. אימהות נשארו בחוץ וילדים בפנים ולהיפך, שרר לחץ ועומס נוראי בכניסות".
הרשתות החברתיות התמלאו למחרת האירוע בפוסטים זועמים של תושבים שחוו כאוס נוראי בכניסה לבמות.
מעיריית קרית אתא נמסר: "כבכל שנה, נערכת העירייה מול המשטרה לקיום אירוע רב משתתפים, תוך קבלת תנאי רישוי של המשטרה למען שלום החוגגים ובטחונם, לרבות קביעת מגבלות כמות משתתפים ע"י גורם מקצועי מטעם העירייה, בהתאם למקום ונסיבות האירוע.
"כאמור, עם כניסתם של כמות התושבים לפארק בהתאם למגבלת המקום והרישוי, נסגרה הכניסה בהתאם להוראות החוק, למען ביטחון הציבור.
"העירייה הציבה מסכים ומערכות שמע באיכות דומה למערכות המוצבות בקדמת הבמה וזאת על מנת שגם ברחובות הסמוכים יוכלו התושבים ליהנות מהמופע .
"האירוע עבר בשלום ורבים נהנו באירועי יום העצמאות. אנו מתנצלים על עוגמת הנפש שנגרמה לאלה שכניסתם נמנעה במהלך האירוע, בשל מגבלת בטיחות במקום".
ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה אישרה לרשות המקומית את קיום האירוע ביום העצמאות בכפוף לעמידה בתנאי רישוי שנקבעו עפ"י חוק, המותאמים להיקף האירוע ומאפייניו, במטרה לשמור על שלום הציבור, בטיחותו ובטחונו.
"זה המקום להדגיש כי הובהר השנה למארגני האירוע כבר בתחילת הליך בחינת האישור שלא תותר כניסת קהל מעבר לתכולת המקום שנקבעה בתנאי הרישוי על ידי גורם מטעם הרשות המקומית ואכן עם הגעת באי המקום לרף העליון הוחלט למנוע כניסת קהל נוסף, מטעמי בטיחות ואבטחה של הציבור.
"ככל שיש טענה בדבר בחירת מקום האירוע, המוגבל במספר המשתתפים, מגבלה שהיתה ידועה למארגנים בשלב התכנון המוקדם, הרי שיש לפנות לתגובתם ולפיכך כל טענה אחרת בדבר אכיפת תנאי הרישוי למען שלום הציבור, אינה במקומה".