ביום העצמאות יתקיים מטס ההצדעה למדינת ישראל ואזרחיה לכבוד יום העצמאות ה- 71. התושבים יוכלו לצפות באתר היכן נמצאים המטוסים בזמן אמת על גבי מפה אינטראקטיבית באתר מותאם.
1 צפייה בגלריה
מטס יום העצמאות. צילום: shutterstock
מטס יום העצמאות. צילום: shutterstock
מטס יום העצמאות. צילום: shutterstock
כבל שנה, גם השנה יוכלו תושבי הארץ לחזות במופע הראווה של חיל האויר הישראלי בשמי הארץ. לקראת יום העצמאות פרסם חיל האויר את המועדים בהם יעברו המטוסים מעל הישובים השונים בארץ.
בנוסף, השנה יוכלו התושבים לדעת בזמן אמת בנייד שלהם, על מיקום המטוסים. "אנשי יחידת ״אופק 324״ של חיל האוויר פיתחו מערכת לתצוגת המטס בזמן אמת.
המערכת מאפשרת לכל אזרחי ישראל, באמצעות אתר מותאם, להתעדכן במכשיר הסלולרי באירועי יום העצמאות בחיל האוויר במהלך חגיגות ה-71 למדינת ישראל", נמסר: "האתר מאפשר מעקב אחר מיקום כלי הטיס על גבי מפה אינטראקטיבית בכל רגע נתון במהלך המטס, כמו כן ניתן לקבל מידע על כל אחד מכלי הטיס המשתתפים כגון: סוג הכלי, תיאור, תמונה, ממדים, מנוע וביצועים".
כמו כן, ניתן יהיה לקבל מידע לגבי ארועי חיל האויר השונים ברחבי הארץ. "השנה התווספו אפשרויות חדשות כחלק משיפור המערכת משנה שעברה, באתר יהיה ניתן לקבל מידע עבור כל אחד מבסיסי חיל האוויר הפתוחים ביום העצמאות: שעות פתיחה, מופעים אוויריים וקרקעיים, תערוכות וזמני מעבר (זמן אמת) של מעבר המטוסים מעל הבסיסים וכן קישור Waze להגעה לבסיס", נמסר מדובר צה"ל.
"נוסף על כן נוספה האפשרות לחיפוש ישוב, בסיס, מופע או מטוס וקבלת המידע הרלוונטי, כמו גם האפשרות לקבלת התראות בדחיפה (התראה) למכשיר הטלפון הנייד כאשר מופע או מטס מתחיל והודעות מיוחדות הקשורות לאירועי יום העצמאות.
לאחר הפעלה ראשונית, גם במקומות ללא קליטה סלולרית ועדיין ניתן לקבל את כלל המידע באופן מלא ללא צורך בקישוריות באינטרנט".
בסיס טכני 8:30-12:30
מטס: 11:25 – ראם, סופה, ברק, אדיר
מופעים אוויריים: 09:40 – עפרוני, עטלף, ראם, ברק, אדיר
מופעים קרקעיים: 12:30- כיבוי אש, משגר יהלום, כיפת ברזל, מערך האחזקה,
תערוכה: בז, ברק, נץ, יסעור, זיק, שובל, קרנף, שרף, ינשוף, סייפן, צופית, חופית, משגר יהלום, משגר כיפת ברזל, קרון קשר י"ק 533