עיריית קרית ביאליק מנסה להיערך לעומס בחגיגות יום העצמאות, כפי שהיה בשנה שעברה, ותיתן העדפה בכניסה לפארק לתושבי העיר. בהודעה שהוציאה קראה לתושבים להוריד ברקוד מאפליקציית העירייה, שיאפשר להם ליהנות מהעדפה בכניסה מיוחדת לתושבי העיר.
1 צפייה בגלריה
פארק לה העיר | צילום ארכיון: באדיבות עריית קרית ביאליק
פארק לה העיר | צילום ארכיון: באדיבות עריית קרית ביאליק
פארק לה העיר | צילום ארכיון: באדיבות עריית קרית ביאליק
תושבי הערים האחרות ייכנסו מכניסה אחרת, אחריהם. המהלך זכה לפרגון, ומצד שני לביקורת על האפליה לכאורה. "ממתי עושים סלקציה באירועי יום העצמאות?", אמרה תושבת העיר.
תושבים רבים בקרית ביאליק התלוננו בשנה שעברה על תורים ארוכים בכניסה לפארק "לב העיר" ועל ארגון כושל. "המתנו בכניסה יותר משעה ובסוף ויתרנו. חגגנו בכביש ליד הפארק", אמרה תושבת העיר.
רשימת האמנים שהזמינה העירייה באותה שנה משכה רבים מתושבי העיר ותושבי מהערים הסמוכות. צפיפות, דוחק, אבטחה לקויה - אלו הן חלק מהתלונות של תושבי קרית ביאליק על אירועי יום העצמאות בעיר, שהביאו בסופו של דבר לסגירת המתחם על ידי המשטרה.
השנה, כפי הנראה, החליטה העירייה למנוע מתושבי העיר עוגמת הנפש ולהבטיח את כניסתם לחגיגות. זאת, לאור העובדה שחלק מהערים השכנות, בהן קרית מוצקין וקרית ים, לא הזמינו זמרים מפורסמים כמו משה פרץ, אשר צפוי להופיע בביאליק. לפיכך, הוחלט לתת העדפה בכניסה לתושבי העיר.
בהודעה של העירייה לתושבים נמסר שהשנה יהיו שתי כניסות לפארק המופעים. אחת עבור תושבי קרית ביאליק בלבד, והשנייה לתושבי הקריות האחרות או כל מי שלא תושב העיר. על מנת להיכנס מהכניסה לתושבי העיר, יש להוריד ברקוד מהאפליקציה של אתר העירייה ולהציגו בכניסה. ההודעה כאמור גרמה לרגשות מעורבים בקרב תושבי העיר. זאת, על אף שהעירייה טענה שלא תמנע כניסה של תושבים אחרים, אלא רק שהם ייכנסו בכניסה אחרת, אחרי תושבי קרית ביאליק.
היו שטענו שמדובר במחווה יפה של העירייה לטובת תושבי העיר, ומנגד אחרים טענו שמדובר בפגיעה בציבור גדול. "זה נראה לי מאוד הגיוני ומתחשב שהעירייה נותנת עדיפות בכניסה לתושבי העיר", אמרה תושבת העיר.
"מן הסתם, כשהעירייה מוציאה כל כך הרבה כסף על הופעות, היא רוצה שקודם תושבי העיר שלה ייהנו מהן. בשנה שעברה רבים לא הצליחו להשתתף בחגיגות בעקבות העומס והתורים. אולי המהלך הזה ישנה זאת. כל הכבוד לעירייה".
ויש גם שחושבים אחרת: "חגיגת העצמאות של מדינת ישראל צריכה להיות של כולם, וכולם זה אומר שכל אזרח במדינה יכול להגיע לכל מתחם חגיגות בלי שיידעו את מקום מגוריו, למעט בדיקה ביטחונית על מנת לשמור על ביטחון החוגגים", כתבה תושבת לראש העירייה אלי דוקורסקי בדף הפייסבוק שלו.
היו שהגדירו את המהלך כפוגעני כלפי תושבי הקריות האחרות. "העירייה עושה בעצם סלקציה בין אנשים", אמרה תושבת העיר. "זה לא קרה אף פעם בעבר בקריות. תמיד כולם הוכנסו מבלי שנדרשו להציג תעודת זהות או אמצעי זיהוי.
"יום העצמאות הוא יום חג לאומי. כל האירועים צריכים להיות פתוחים לכל תושבי המדינה באופן שווה".
מעבר למחלוקת שהסבה ההחלטה על מתן העדפה לתושבי העיר, היו שגם הרימו גבה לנוכח היעילות שלה. לטענת התושבים שהורידו את הברקוד, כל אדם, גם אם אינו מתגורר בעיר, יכול להוריד לטלפון את האפליקציה של העיר ואת הברקוד לכניסה לאירועי הפארק, ולהיכנס דרך התור של תושבי ביאליק.
תושב העיר: "בדקנו את זה. תושב עיר אחרת הוריד את האפליקציה לטלפון שלו וגם את הברקוד. הוא לא נשאל שום שאלה, ולא ביקשו ממנו שום פרט מזהה. זה מיותר ולא נותן כלום".
לדברי התושבים, כששאלו בעירייה כיצד יוכלו לדעת מי מקרית ביאליק, נמסר להם שיש לבוא גם עם תעודת זהות. "יש לי ילדה בת 14 שהולכת להופעות לבד", אמר הורה אחר.
"בגיל הזה אין להם תעודת זהות, איך היא אמורה להוכיח שהיא מקרית ביאליק? אז מה, ההורים חייבים להתלוות עכשיו גם לבני הנוער כדי להכניס אותם? איזו שטות זו? הכוונה היתה טובה, אבל הביצוע לא מוצלח בכלל. מדוע לעשות משהו שלא ניתן לאכוף?".
על טענות אלה השיב ראש העירייה, אלי דוקורסקי, לתושבים בפייסבוק: "מערכת הקידוד העירונית יודעת להפריד ולזהות מי תושב העיר ומי תושב חוץ". כמו כן הוסיף: "יהיו טורי כניסה נפרדים לתושבי חוץ. הם ייכנסו רק אחרי תושבי העיר".
דוקורסקי בפייסבוק: "מערכת הקידוד העירונית יודעת להפריד ולזהות מי תושב העיר ומי תושב חוץ. תושבי חוץ ייכנסו רק אחרי תושבי העיר"