בעקבות נסיגת החול, שהותירה את חוף קרית חיים כמעט ללא חוף, אתמול (ג') החלה הזנת חול בחוף נאות. בימים הקרובים יוזנו 30 אלף קוב חול במהלכם חלקים מהחוף יהיו סגורים לסירוגין, אך הוא יישאר פתוח לרחצה.
1 צפייה בגלריה
חוף נאות. צילום: אגף החופים עיריית חיפה
חוף נאות. צילום: אגף החופים עיריית חיפה
חוף נאות. צילום: אגף החופים עיריית חיפה
מזה שנים שחוף קרית חיים הולך ונעלם. החול נסוגו ושטח החוף מצטמצם. בין הדברים שמאיצים את התהליך הוא נמל המפרץ החדש שגורם לנסיגת החולות. במטרה לתקן את החוף, הוחלט על הזנה של חול לחוף. אולם כבר בתחילת התהליך ניתן היה לראות כי מדובר בפתרון לא יעיל. שכן, החול שהוזן נסוג הרבה יותר ממה שתחננו.
כך שאחרי חודשי החורף, חוף קרית חיים הפך לרצועת חוף צרה שנעלמת לאיטה. לפיכך, אתמול החלו בהזנה של 30 אלף קוב חול, לקראת עונת הרחצה. הזנת החול מתבצעת בתיאום עם אגף החופים של עיריית חיפה ותיערך כ-10 ימים.
תחילה החול, שהועמס מאזור החוף בצמוד לנמל המפרץ, הועבר בשלב הראשון על גבי משאיות ל"חוף נאות" שבקריית חיים, בו פוזר באמצעות טרקטורים הפועלים במקום. הזנת החול שתתבצע בימים הקרובים תבוצע מהים באמצעות אניית מחפר. במהלך פרק זמן זה יהיו חלקים מהחוף סגורים לסירוגין אולם החוף יישאר פתוח לרחצה.
לדברי חנה קופרמן מהפורום הישראלי לשמירה על החופים, הדבר שווה ערך לפלסטר על פצע מדמם. "הדבר הזה הוא לא יותר מקוסמטיקה. זה ייעלם בתוך כמה חודשים ספורים.
"כל ההזנות שנעשו עד היום לא החזיקו למשך תקופה ארוכה", אמרה: "בערר שהגשנו לתוכנית נמל המפרץ דרשנו שיקדמו תוכנית חרום להצלת החופים ולא להמשיך עם ההזנות האלה שאנחנו רואים שזה לא עובד. אנחנו גם לא יודעים מה מקור החול כרגע שמוזן, והאם הוא לא מזוהם".