רב"ט חני מילר ורב"ט לוטם ציפורה, תושבות קרית אתא, הן חברות מילדות. כשמלאו להן שלושה אביבים רשמו אותן האמהות לגן, שם הכירו והפכו לחברות. בבית הספר היסודי התפצלה דרכן והקשר התנתק, ובתיכון הן שוב התאחדו. עם הגיוס גילו השתיים שהן משובצות לאותו תפקיד.
1 צפייה בגלריה
 חני ולוטם בגן ובשירות. צילום: שמאלי: דו"צ
 חני ולוטם בגן ובשירות. צילום: שמאלי: דו"צ
חני ולוטם בגן ובשירות. צילום: שמאלי: דו"צ
"הייתי ממש לפני בחינת בגרות כשקיבלתי את השיבוץ לתפקיד", סיפרה לוטם. "ישבתי ליד חברה טובה של חני, שמיד אמרה לי ששובצנו יחד. עוד לפני שהספקנו לדבר, האמהות שלנו כבר ידעו. כשהמשכנו לברר, גילינו שאנחנו גם מתגייסות באותו היום".
חני ולוטם התגייסו בלשכת הגיוס חיפה, משם הגיעו לעיר הבה"דים. הן עברו טירונות והכשרה כסמלות מבצעי תקשוב, והתמודדו עם כל האתגרים שבדרך. כשסיימו, שובצו באוגדת יהודה ושומרון. "היה לי לא פשוט בטירונות, להכיר אנשים חדשים ולהסתגל לשגרה החדשה והמשמעת, אבל היה לי את חני שתבין אותי ותהיה שם בשבילי", מספרת לוטם.
כשנשאלו איפה בדיוק יעדיפו לשרת, נפתחו בפניהן שתי אופציות: לשרת בנפרד, אחת קרוב הביתה והשנייה רחוק יותר, או לשרת שתיהן ביחד במיקום מרוחק. "בחרנו להיות יחד, להחזיק אחת את השנייה כשקשה, וגם להכיר עולם. לא יצא לנו לפני כן להיות ביהודה ושומרון".
היום הן משרתות כסמלות מבצעי תקשוב בחטיבה המרחבית שומרון, האמונה על הביטחון השוטף ואיכות חיי התושבים בה. חני ולוטם הן חלק מפלוגת התקשוב של החטיבה, ותפקידן להיות אחראיות על הקשר, המחשוב והאלקטרוניקה בחטמ"ר.
חני: "בזמן אירוע, הקשר הוא הכרח. אם קשר של מפקד לא יעבוד ולא יהיה לו בשטח איך לתקשר, זו בעיה. אנחנו כאן כדי למנוע אותה מראש ולטפל באירועים שקורים, לוודא שהכל תקין. אין דבר כזה מערכת שלא פועלת מושלם".
הן פועלות בשגרה ובחירום בצמוד לפלוגת התקשוב. חני: "כל אחד בפלוגה נותן מעל ומעבר. התפקיד שלהם חשוב מאין כמוהו. אנחנו עובדים יחד". ובחיוך הן משתפות: "הם מכנים אותנו 'חנילוטם'. המפקד שלנו היה הראשון לחשוב עליו".
על האתגרים שבתפקיד מספרת לוטם: "יש קושי, לא תמיד פשוט לשבת 12 שעות ולהיות בשליטה וערנות ולשלוח חיילים לפתור תקלות, ולהיות בבקרה תמידית שהכל עובד ומתנהל כשורה. אבל יש לנו פלוגה מדהימה. וחוץ מזה אני פה עם החברה הכי טובה שלי, ויודעת שהיא תמיד לצידי. יש לי מפקדים שאני יודעת שאני יכולה לפנות לכל אחד מהם"
חני מסכמת: "קצת אחרי שהתחלנו את השירות הסדיר, נכנסו מערכות חדשות לשימוש, ואנחנו הטמענו אותן בחטמ"ר. היום אנחנו מבינות כמה התפקיד שלנו משמעותי. מבחינת הקשר בינינו, אני יודעת שלוטם תמשיך להיות הבית שלי בשירות, בכל מקום שאהיה".
לוטם מוסיפה: "אני יודעת שכשמשהו קורה, ואני צריכה עזרה, חני היא הכתובת הראשונה. לחברות שהתחילה בגן היתה עצירה קטנה, ועכשיו היא לכל החיים".