קבלן בניין מהקריות, שמואשם בתקיפה קשה של הצעירה שיצא איתה לדייט במלון לאונרדו ובפציעתה, שוחרר ממעצר בית, לאחר שטען כי נפל קורבן לאישה, שלדבריו רצתה להתחתן איתו אחרי שני מפגשים, והוא סירב.
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock. למצולם אין קשר לכתבה
צילום המחשה: shutterstock. למצולם אין קשר לכתבה
צילום המחשה: shutterstock. למצולם אין קשר לכתבה
עם שחרורו למעצר בית בתנאים מגבילים, החל הקבלן לאסוף ראיות להוכחת חפותו. השופטת ציינה בהחלטתה שהמשטרה תצטרך להסביר את המחדלים בחקירתה.
זה היה אירוע שגרם לסערה בקריות. התקרית התרחשה ביום המחאה נגד אלימות כלפי נשים. קבלן הבניין נעצר לאחר שצעירה, עימה נפגש במלון לאונרדו בחיפה, הגישה נגדו תלונה, וטענה כי תקף אותה קשות בחדר המלון, ובין השאר סטר לה, תפס אותה בשערותיה והכניס את ראשה לכיור המטבח תחת זרם מים חמים שפתח.
המתלוננת, אשר נפצעה כתוצאה מהתקיפה, סיפרה לחוקרים כי הדייט שלה לפתע הפך אלים, וללא כל סיבה הוא החל להכות אותה. לאחר מכן ביקש סליחה, ואז שוב היכה אותה.
למיינט קריות סיפרה הצעירה בעבר על רגעי הפחד וחששה לאבד את חייה, וכיצד הג'נטלמן שהכירה בבית הכנסת שינה לפתע את עורו והפך ל"חיה אכזרית", לטענתה.
"באיזשהו שלב אמרתי לו: 'אני יודעת שאני אמות'. כשהוא דחף לי את הפנים לתוך הכיור, פחדתי על החיים שלי. השתנתי במכנסיים. זה גמר עליי. הרגשתי שאני לא יוצאת מזה", סיפרה אז.
הקבלן הכחיש את המיוחס לו, אבל במשטרה האמינו למתלוננת, הוא נעצר והוגש נגדו כתב אישום בגין תקיפה הגורמת לחבלה. לאחר מכן נשלח למעצר בית, בדירה ששכר ביישוב מרוחק. בינתיים, המתלוננת הגישה לבית המשפט בקשה לצו הרחקה של הקבלן ממנה, וסיפרה עד כמה היא מפחדת ממנו. הצו ניתן לאחר שהקבלן לא התנגד.
אותו ג'ינס עם שחרורו ממעצר, החל הקבלן לאסוף ראיות לחפותו. בין הראיות שהצליח להשיג היו צילומים ממצלמת האבטחה במעלית של מלון לאונרדו, אותם הגיש לבית המשפט.
בסרטון נראים השניים נכנסים למעלית, כאשר שיערה של המתלוננת יבש ולא רטוב ונוטף מים, כפי שטענה האשה כי הכניס את ראשה לכיור ופתח את זרם המים החמים.
בסרטון, שהוגש לבית משפט, נראית המתלוננת לובשת ג'ינס, ממש כמו בסרטון שצולם בחדר החקירות, שבו היא לובשת את אותם בגדים שלבשה כשהיתה עמו במלון. עובדה זאת פוגעת לכאורה בגירסתה של המתלוננת, היות שבעדותה טענה כי עשתה את צרכיה במכנסיים בעת שפחדה לחייה.
כשנשאלה על ידי החוקרים היכן המכנסיים, ענתה שכיבסה אותם, אולם על פי ההשוואה בין שני הסרטונים, נראה לכאורה כי המתלוננת לובשת אותו ג'ינס בעת מתן עדותה במשטרה.
עוקבת אחריו עוד טען הקבלן כי המתלוננת, אשר הוציאה נגדו צו הרחקה בטענה שהיא פוחדת, למעשה עוקבת אחריו. בבית המשפט טען כי באחד הימים נסעה אחריו במשך 25 דקות, והוא עצר, יצא מרכבו וצילם אותה.
הקבלן, אשר חשש כי המתלוננת תגיד שהיא נקלעה בטעות לסיטואציה, שיחזר את מהלך נסיעתו, ובאמצעות סניגורו הוציא את הסרטונים ממצלמות האבטחה שהיו ממוקמות בדרך נסיעתו.
בדיון המשפטי, בבקשה לשחרורו ממעצר בית, טען סניגורו של הקבלן כי גם את שטפי הדם הכחולים שנמצאו מהחזה ועד למותנה של המתלוננת לא ניתן לייחס למרשו, כי על פי טענתה של המתלוננת, הוא משך בשיערה וסטר לה, ולא תקף אותה באזורים אלו.
כשביקשה להסביר את החבלות באזורים אלו, טענה שכנראה נתקלה במשהו. הקבלן גם הגיש לבית המשפט סרטון בו הוא מראה לבית המשפט כי בכיור המטבח במלון לאונרדו אין בכלל מים חמים. בסרטון הוא נראה כמה דקות ממתין למים חמים, שלא מגיעים, כאשר בידו מד חום.
2 צפייה בגלריה
מלון לאונרדו בחיפה | צילום: אלעד גרשגורן
מלון לאונרדו בחיפה | צילום: אלעד גרשגורן
מלון לאונרדו בחיפה | צילום: אלעד גרשגורן
השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב, אשר שמעה את טענות הקבלן, כתבה בהחלטתה: "לאחר שעיינתי במסמכים שהוצגו לי על ידי הסניגור, בדגש על מצלמות אבטחה ממלון לאונרדו, אשר אינם מתיישבים עם גירסתה של המתלוננת, שתיארה כי יצאה מהמלון כשהיא נוטפת מים, והקבלן מחזיק בידה ולא נותן לה לעזוב, דבר הנסתר באופן ברור במצלמות.
"סבורני כי ישנו כרסום לא מבוטל בגרסתה של המתלוננת. אדגיש כי תמוהה בעיני מדוע המשטרה לא תפסה את המצלמות במלון במהלך חקירת התיק, על אף שהקבלן ביקש זאת מההתחלה, וזה מחדל שהיא תצטרך להסביר.
עוד אדגיש כי התנהלותה של המתלוננת לאחר שהוגש כתב האישום, כשהיא פעם אחר פעם עוקבת אחרי הקבלן, אף היא בלתי מוסברת. מכל מקום, עדות זו מעידה על כך שהמתלוננת אינה חוששת מהקבלן, אלא מנסה ליצור מצב של פרובוקציה. בנסיבות אלה, אינני רואה סיבה להשאיר תנאים מגבילים על הקבלן".
השופטת שיחררה את הקבלן מהדירה בה שהה במעצר בית, והסירה ממנו את כל התנאים המגבילים, מלבד איסור יצירת קשר עם המתלוננת.
בבית המשפט אמר הקבלן: "היא רדפה אחריי, שלחה לי הודעות בפייסבוק, באינסטגרם. פעמיים ראיתי אותה בחיים שלי. פעמיים נפגשתי איתה במלון. היא התחילה לדבר איתי על חתונה, אמרתי 'מה פתאום'. מאותו רגע היא התהפכה 180 מעלות".
יצוין, כי גם ברשות התביעה ראיות, בהן הודעת טקסט ששלחה המתלוננת לדודה מתוך השירותים, ובה כתבה לו על מצוקתה. כמו כן, מסך הטלוויזיה בחדר במלון נמצא סדוק, לאחר שהמתלוננת טענה כי מרוב עצבים על התנהגותו האלימה, היכה הקבלן מכת אגרוף בטלוויזיה.
המשפט נגד הקבלן עדיין מתנהל, והוא מכחיש את המיוחס לו.