שמונה חודשי מאסר בפועל נגזרו אתמול (שני) על תושב קרית ביאליק שגנב מנורה וחבילת קיסמים. במשך כמעט שנתיים ניהלה המשטרה משפט נגד הנאשם (37), שפרץ למחסן ברחוב שדרות ירושלים בקרית ים וגנב משם מנורת לילה וחבילת קיסמים. הוא הורשע בעבירות של גניבה והתפרצות לבניין שאינו דירה.
1 צפייה בגלריה
צילום: ShutterStock
צילום: ShutterStock
צילום: ShutterStock
לנאשם עבר עשיר ולחובתו שש הרשעות קודמות ובעבר ריצה מאסרים. תסקירי מבחן שהוגשו בעניינו מצביעים על אדם המכור לסמים, אשר גדל בתנאים קשים וכי בני משפחתו לא בארץ, מלבד אמו בת ה-77, אשר מרותקת לכיסא גלגלים.
סניגורו של הנאשם אף סיפר כי בשנת 2003, בעת שירותו הצבאי, נפגע במהלך פיגוע ועקב פציעתו התמכר לסמים. ביטוח לאומי קבע לו נכות של 75 אחוזי נכות.
עם פתיחת המשפט החל הנאשם בתהליך של שיקום, אך לא צלח אותו לאחר שבבדיקה נמצאו אצלו שרידי אופיום.
לאחר זמן קצר הוא נקלט באשפוזית ושוב נתפס כשהוא יוצא לקנות סמים, הניסיון השלישי שלו בחיק "קהילת הדרך" צלח, אך כשהועבר לקהילה אחרת ברח משם לאחר שעתיים. בסופו של דבר המליץ שרות המבחן לגזור על הנאשם ענישה הרתעתית ומציבה גבולות.
התביעה כאמור ביקשה לגזור על הנאשם מאסר בפועל וציינה כי לא השכיל למרות ניסיונות חוזרים ונשנים להשתקם. ועל כן האינטרס הציבורי גובר ומחייב ענישה מרתיעה והרחקת הנאשם מהחברה לתקופה משמעותית.
הסניגור הודה כי מרשו חווה עליות ומורדות במהלך הדרך הטיפולית, אך ציין שיש לבחון אותן על רקע נסיבות חייו הקשות. כמו כן ציין הסניגור, כי העבירה אשר ביצע מרשו נמצאת בגבול התחתון ולו רק בשל בשלל: מנורת לילה וחבילת קיסמים.
הנאשם התנצל בפני בית המשפט על מעשיו, הכיר בכך שניתנו לו הזדמנויות שאותן לא השכיל לנצל ותיאר את הפגיעה באמו הזקוקה לעזרתו. הוא שב וביקש הזדמנות נוספת להשתלב בטיפול. אולם בקשתו לא התקבלה.
מעבר לשמונה חודשי מאסר בפועל, הופעל גם המאסר על תנאי שהיה תלוי ועומד נגדו, כך שסך הכל ירצה הנאשם 13 חודשים בכלא.