המנצחים הגדולים של הבחירות האלו הם ללא ספק בעלי החנויות ועסקי האוכל שרשמו הכנסות בהיקפים חריגים. שני מרכזי הקניות בקריות, הקריון ושער הצפון, מדווחים כי מספר המבקרים במהלך היום (ג') גדול פי שלושה לעומת יום רגיל.
2 צפייה בגלריה
קריון. צילום: נחום סגל
קריון. צילום: נחום סגל
קריון. צילום: נחום סגל
מנכ"ל שער הצפון, דודו שגיא, ציין כי כבר בשעה 12 בצהריים כל החניות במרכז המסחרי היו תפוסות. "נערכנו מראש ליום הזה ופתחנו גם שערים מאחורי איקאה כדי לאפשר חנייה גם בחלק האחורי של המתחם.
"אין למצוא מקום פנוי במסעדות, כולן מלאות אנשים ויש עוד אנשים בחוץ. כל הרשתות יצאו בהנחות גדולות, והתנועה ערה".
גם בעלי העסקים בקריון נערכו ליום הבוחר ויצאו במבצעי הנחות של עד 40%. בצהריים 3,000 מקומות החנייה מסביב למתחם היו תפוסות ואנשים החלו לחנות על המדרכות.
במסעדות אי אפשר היה למצוא מקום פנוי ומנכ"ל הקריון, גיא קרן, ציין כי מי שלא הזמין שולחן מראש, אין לו סיכוי למצוא אחד כזה. גם בקריון נרשמה תפוסה של פי שלושה מיום רגיל.
קרן: "נערכנו מראש, הבאנו יותר אנשי ביטחון כדי להבטיח כניסה כמה שיותר מהירה לתוך המתחם. גם הגברנו משמעותית את נושא הניקיון, כדי להתמודד עם הכמות החריגה של אנשים.
"השנה יום הבחירות יצא בדיוק עשרה ימים לפני ליל הסדר וכל הרשתות יצאו במבצעים משמעותיים. אם בשנה רגילה אנשים מרכזים קניות ומתנות יומיים שלושה לפני החג, הפעם כולם הקדימו וניצלו את יום השבתון".
גם שני מתחמי האוכל המהיר היו הומי אדם בשעות הצהריים ובפתח רשתות כמו מקדונלד, השתרכו תורים ארוכים, מחזה שאפילו בערבי חג קשה לראות במקום. גם בכניסות למתחם נרשמו פקקים משמעותיים וגם מי שביקש לצאת משם נתקל בפקקים לא קטנים.
בשדרות אח"י אילת בקרית חיים נוצר פקק גדול, לשני הכיוונים, כאשר תושבים חיפשו בעיקר מקומות חנייה. המסעדות לאורך הרחוב היו מלאות וברובן נראו בחוץ אנשים שממתינים שיתפנה עבורם שולחן בתוך המסעדות.
בשבוע שעבר נפתחה עונת הרחצה בחוף נאות בקרית חיים. היום (ג') מזג האוויר שמשי וחם מהרגיל לעונה עם 27 מעלות. אוהבי חוף הים, שכבר מתגעגעים לקיץ, ניצלו את יום השבתון ומאות מתרחצים הגיעו לחופים.
2 צפייה בגלריה
חוף בלנגה קרית חיים. צילום: נחום סגל
חוף בלנגה קרית חיים. צילום: נחום סגל
חוף בלנגה קרית חיים. צילום: נחום סגל