אחרי דחייה של שנה, בסוף שנת הלימודים הנוכחית ייסגר סופית המרכז לשיפור למידה (מ.ש.ל) בקרית מוצקין, המשרת כ-300 ילדים מקרית מוצקין וקרית ביאליק בעלי לקויות למידה, לקויות תקשורת ועוד, למורת רוחם של ההורים.
1 צפייה בגלריה
המשאבים והתקציבים יועברו לבתי הספר. מתי"א קריות | צילום: נחום סגל
המשאבים והתקציבים יועברו לבתי הספר. מתי"א קריות | צילום: נחום סגל
המשאבים והתקציבים יועברו לבתי הספר. מתי"א קריות | צילום: נחום סגל
המרכז, הפועל מזה כשלושה עשורים, נותן מענה לילדים בכל רצף הלקויות, החל מלקויות למידה ועד אוטיזם ולקויות פיזיולוגיות. במרכז ניתנים טיפולים פרא רפואיים, ריפוי בעיסוק, קלינאי תקשורת, טיפול רגשי, ייעוץ ועוד. במרכז מטופלים ילדים מגיל 5 ועד 14 ממוצקין וביאליק, והוא בעל משמעות רבה עבורם.
כבר לפני כשנה הודיע משרד החינוך על החלטתו לסגור את המרכז. השירותים הנתונים, כך הוחלט, יינתנו לילדים בתוך בתי הספר. אולם ההחלטה גרמה לסערה בקרב ההורים וכן אנשי החינוך עצמם.
בעקבות זאת פנו ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, וראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, למשרד החינוך וביקשו לבטל את ההחלטה. "החלטת משרד החינוך לסגור את מרכז הלמידה מהווה פגיעה ישירה בתלמידים הזקוקים לשירותים, והעתקת השירות לתוך בית הספר תפגע במקצועיות השירות ואיכותו", כתבו אז במכתב.
בעקבות פנייתם נדחה מועד סגירת המרכז בשנה, וכעת הוא צפוי להיסגר בשנת הלימודים הנוכחית. לטענת הורים לילדים הנעזרים בשירותי המרכז, רק בחודשים האחרונים גילו רבים מהם על סגירתו.
"מרגע שגילינו, החלטנו לפעול נגד ההחלטה", אמרה אחת האמהות. "סגירת המרכז צפויה לפגוע בצורה קשה בילדים. כעת הם מקבלים מגוון רחב של טיפולים, שכמעט בטוח לא יוכלו לקבל בבתי הספר, שכלל אינם ערוכים לכך.
"אין להם חדרי טיפולים ולא ידוע כיצד זה יתבצע. בנוסף, במקום שהילדים יקבלו את הטיפולים בשעות אחר הצהריים כפי שהיה עד כה במרכז, הם יקבלו אותם על חשבון שעות הלימודים הרגילות. זה יפגע בהם במקום אחר".
אם אחרת טענה כי ישנם ילדים שעבורם הפגיעה תהיה משמעותית ביותר. "במקום מטופלים גם ילדים על הרצף האוטיסטי. לשנות לילד אוטיסט מקום ומטפל, זה יכול להיות מאוד בעייתי עבורו, ועלול ליצור חרדה ולעיתים גם תחושת נטישה. ברור לנו כבר עכשיו שהמסגרת החדשה לא תעניק להם את מה שהם קיבלו עד כה".
לדברי מנהל אגף החינוך בעיריית קרית מוצקין, איל אורן, בימים אלה הם נערכים למתכונת החדשה. "אנחנו מצרים מאוד על סגירת המרכז, זו היתה פעילות בלתי רגילה לתועלת תלמידים. אבל משרד החינוך העביר את ההוראה לסגור את המרכז, משיקולים שלו. השעות יועברו לילדים מקבלי השירות בבתי הספר.
"אנחנו נערכים לזה עכשיו, מנהלי בתי הספר יקבלו הקצאה של שעות ואנשים, פנינו לבתי ספר והם אמרו לנו שיש להם מקום. ברור שזה לא יהיה אותו דבר, אבל אנחנו נהיה עם היד על הדופק".
ממשרד החינוך נמסר: "בשנת הלימודים תש"פ ייסגר המרכז. כלל המשאבים הפדגוגיים והתקציבים יועברו לטובת התלמידים הזכאים והמורים ישובצו במרכז מתי"א".