תושב קרית חיים (39) מואשם בפריצה ל-14 כלי רכב בקריות, בהם רכבו של ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי. כלי הרכב נפרצו במהלך החודש האחרון.
1 צפייה בגלריה
המחשה: שאטרסטוק/ShutterStock
המחשה: שאטרסטוק/ShutterStock
המחשה: שאטרסטוק/ShutterStock
מכתב האישום שהוגש אתמול (ד') לבית משפט השלום בקריות עולה, כי בלילה שבין 18 ל-19 בפברואר פרץ הנאשם לשלושה כלי רכב: למונית בקרית אתא, ממנה גנב 300 שקל, לרכב מסוג פורש ברחוב הפטל בקרית ביאליק ולרכב מסוג סקודה השייכת לראש העיר דוקורסקי.
דוקורסקי: "הרגשה לא נעימה. אתה יוצא בבוקר ליום עבודה חדש ופתאום אתה מוצא את האוטו שלך עם החלון מנופץ. הבנתי מהר מאוד שזה לא על רקע החלטות שלי כראש עיר, כי ראיתי שהוציאו דברים מתא הכפפות ומתא נוסף שיש בין שני מושבי הרכב. הכל היה מפוזר.
"כמו כן, דיווחו לי שבאזור שלי נפרצו עוד כלי רכב באותו הלילה. אני מקווה שמערכת אכיפת החוק תכביד ידה ותעניש את העבריינים. אנו נתקלים לא אחת שאנשים פורצים וגורמים לנו כל מיני חבלות, נעצרים על ידי המשטרה, מובאים בפני שופטים ובית המשפט ממהר לשחרר. אני מקווה שזה יהיה אקט למען יראו וייראו.
"לפני שנתיים חוויתי גניבה של הרכב שלי שחנה ליד הבית. אבל כל עוד הדברים נעשים על רקע פלילי ולא על רקע תפקודי או תפקידי כראש העיר, אז זה חלק מהתמודדויות שאנו חווים כאזרחים".
עוד עולה מכתב האישום כי בלילה שבין 23 ל-24 בפברואר פרץ הנאשם לשלושה כלי רכב בקרית חיים, לרכב מסוג פסאט ברחוב הגדוד העברי, ולאחר מכן, באותו הרחוב, פרץ לרכב מסוג אאודי וגנב ממנו שני מחשבים ניידים וכרטיס ויזה, עימו ניסה לעשות שימוש בתחנת דלק. כמו כן, פרץ לרכב מסוג מרצדס ברחוב הראשונים.
בלילה שלמחרת פרץ הנאשם לארבעה כלי רכב שחנו ברחוב ששת הימים בקרית חיים. הראשון רכב מסוג אודי, השני מסוג רכב מאזדה ממנו גנב הנאשם 200 שקל, השלישי והרביעי כלי רכב מסוג סקודה, כאשר מאחד מהם גנב הנאשם 40 שקל ומהשני טלפון נייד מסוג גלאקסי.
ב-28 בפברואר פרץ הנאשם לרכב מסוג רנו מגאן שחנה ברחוב הנרקיסים בקרית ביאליק וגנב מתוכו מכשיר טלפון נייד מסוג סמסונג נוט. למחרת פרץ למונית שחנתה ברחוב פול גוגן בקרית אתא ולרכב מסוג סקודה שחנה ברחוב פיקאסו הסמוך.
את החודש העמוס סיים הנאשם בקרית אתא, כאשר פרץ רכב מסוג BMW של יניב קטן. במעמד זה, נתפס הנאשם כשהוא מחזיק בפטיש לניפוץ שמשות.
יצוין, כי את רוב כלי הרכב פרץ הנאשם על ידי ניפוץ שמשת החלון הקדמי של הרכב ובכך גרם לכל קורבן שלו נזק של מאות שקלים.
הנאשם מואשם בעבירות של פריצה לרכב, גניבה מרכב, חבלה במזיד לרכב והונאה בכרטיס אשראי. הוא עדיין לא ענה על כתב האישום נגדו.
יחד עם כתב האישום הוגשה נגדו גם בקשה למעצרו עד לתום ההליכים נגדו וסניגורו, עו"ד יובל זמר, ביקש מבית המשפט לאפשר לו ללמוד את חומר החקירה נגד מרשו. השופט מוחמד עלי נעתר לבקשה, והדיון נדחה לסוף החודש.