מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
"לא תיארתי לעצמי שיקרה הנורא מכל", כך סיפרה בגרון חנוק אנה פלק, אימו של דור אלטיניובה בן ה-9 שנפטר השבוע בביתו בפתח תקוה. כפי שדווח במיינט פתח תקוה, דור חזר מוקדם מבית הספר מאחר שלא חש בטוב, והלך לנוח בחדרו. מנוחה שממנה כבר לא התעורר. ככל הנראה, הסיבה לפטירתו של דור היא חיידק שתקף אותו. "אני אמא 9 שנים, ואני כל הזמן מנסה לשחזר לעצמי בראש ואומרת שמלכתחילה לא הייתי לוקחת אותו לרופא במצב שהוא היה, במיוחד לא בחורף עם כל הוירוסים שמסתובבים במרפאות. הוא היה ילד בריא ששנים לא ראה רופא, וגם השבוע, לא היה לו חום ולא הייתה לו קיבה רכה, והבנו לאחר מכן שגם אם היינו עומדים לידו בשינה זה לא היה עוזר", אמרה אנה.
בבית הספר "הס" שבו למד, מתקשים התלמידים והצוות המקצועי לחזור לשגרה כשהם מוכים בהלם מוחלט מהמוות הנורא. "כולם כאן מאוד נסערים ומזועזעים", מספרת אחת האמהות מהנהגת ההורים. "הוא היה ילד מקסים, חינני, שאהב לעזור ולהתנדב. במיוחד בספרית בית הספר". התלמידים הכואבים הקימו קיר לזכרו, כשהם משאירים עליו מילות פרידה וגעגוע. יחד עם צוות פסיכולוגי שנמצא במקום הם מנסים לחזור לספסל הלימודים. מנהלת בית הספר מסדה נחמד פרסמה פוסט בדף הפייסבוק שלה, שבו כתבה "דור האהוב והיקר, הילד שנגע בכולנו. יהיה זכרו ברוך".
4 צפייה בגלריה
פינת הזיכרון  לדור בבית ספר הס. צילום: צוות בית הספר
פינת הזיכרון  לדור בבית ספר הס. צילום: צוות בית הספר
פינת הזיכרון לדור בבית ספר הס. צילום: צוות בית הספר
אירוע חמור התרחש בגן ילדים באיזור רחובות. זאת לאחר שמדביר השאיר בגן קופסת מזון לתינוקות ובתוכה חומר הדברה נגד מכרסמים. במיינט רחובות מספרים כי האירוע התרחש במהלך דצמבר 2018. המדביר הביא עמו לגן ילדים באיזור רחובות, קופסת תחליף חלב לתינוקות שעליה מדבקה עם הכיתוב "רעל", והכילה מספר קוביות של חומר הדברה בשם "סולו בלוק", המיועד להדברה תברואית נגד מכרסמים על-ידי מדבירים מורשים. לאחר ביצוע העבודה, השאיר המדביר את האריזה בפינת התיאטרון שבגן, ליד הבובות. למחרת היום, בשעות הבוקר, הבחינו מספר זאטוטים בקופסה, ושניים מהם אף הצליחו לפתוח אותה ונגעו בחומר ההדברה שהיה בתוך הקופסה. משהבחינה הגננת במתרחש, היא הרחיקה את הילדים מהחומר ומהקופסה, והם הופנו לבדיקה רפואית. למרבה המזל, התברר כי לא אירע נזק בריאותי לילדים ששיחקו בחומר.
4 צפייה בגלריה
חומר ההדברה שנשאר בגן | צילום: המשרד להגנת הסביבה
חומר ההדברה שנשאר בגן | צילום: המשרד להגנת הסביבה
חומר ההדברה שנשאר בגן | צילום: המשרד להגנת הסביבה
"לשמחתנו הרבה, האירוע הסתיים ללא נפגעים, אך הוא עשוי היה להיגמר עם פגיעות חמורות", אומר יוסי בר, מנהל המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה, ומוסיף: "פעם נוספת אנחנו רואים את משנה הזהירות הנדרש בכל הקשור להדברה. אני קורא לציבור לעבוד רק עם מדבירים מורשים ולדווח לנו על מקרים חשודים, אך להיות ערניים גם כאשר ההדברה מבוצעת על ידי מדבירים מורשים".
נתקעתם עם פנצ'ר או בלי דלק? במיינט ראשון לציון מדווחים כי מעתה פקחי העירייה יסייעו לכם, הנהגים, גם בשירותי הדרך. "הבוקר הוצאתי הנחיה לחברה לביטחון ולסדר ציבורי, יחד עם מחזיק התיק מקסים בביצקי, כי החל מהיום ניידות החברה יהיו זמינות לכל תושב או תושבת שנתקעו בדרכים או זקוקים לסיוע, בין אם בגלל פנצ׳ר או בלי דלק", כתב ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך בעמוד הפייסבוק שלו. מדובר במהלך שהוא חלק מהשינויים הארגוניים בחברה לביטחון, במסגרתם אוחדו אגפי החניה והסיור כך שהפקח יהפוך לרב תכליתי. מטרת השינוי המבני היא ייעול תהליכי העבודה, חיסכון במשאבים ובעיקר שיפור השירות שניתן לאזרחים ולתושבי העיר על ידי פקחי החברה.
במיינט רעננה מספרים על נוסעת רכבת שדיווחה שאיבדה רבע מיליון שקל בצ'קים. צוות תחנת רעננה מערב כבר מורגל באבידות שונות ומשונות שמאבדים נוסעים בתחנה, אך באבידה כזו יקרת ערך ומיוחדת לא נתקל מנהל המשמרת, אלון כתריאל, מעולם. במסגרת סריקה שגרתית של רכבת שהגיעה לתחנה, המהווה תחנת סופית לרכבות מבאר שבע, מצא צוות הניקיון בתחנה, יחד עם אלון כתריאל מנהל המשמרת בתחנה, שקית ובה צ'קים שערכם קרוב לרבע מיליון שקלים. הצ'קים שייכים לחברת הנדסה, ונאבדו על ידי עובדת החברה. כתריאל איבטח את האבידה ובמקביל, עלה מול כל התחנות בהן עצרה הרכבת, ובמהרה התברר כי לתחנת ראש העין הגיעה נוסעת שדיווחה על האבידה. לדברי הנוסעת, היא נרדמה בנסיעה, וכאשר התעוררה מיהרה להספיק לרדת מהרכבת, ושכחה את הצ'קים ברכבת.
4 צפייה בגלריה
צילום: דוברות רכבת ישראל
צילום: דוברות רכבת ישראל
צילום: דוברות רכבת ישראל
בבאר שבע שבתו השבוע המורים. הסיבה? מנהלת בית ספר יסודי בבאר שבע הותקפה פיזית ומילולית על ידי אימו של אחד התלמידים. במיינט באר שבע מדווחים כי על פי הסתדרות המורים, המנהלת זימנה את האם לשיחה בעקבות אירוע אלים בו היכה תלמיד כיתה ג', בנה של האם התוקפת, ילדה אחרת, תלמידת כיתה א'. בעקבות האירוע, המנהלת ערכה שיחה עם שני התלמידים ובהמשך זימנה את האם של הילד לשיחה. משהגיע האם לבית הספר היא החלה לצעוק בקול רם על המנהלת ולאחר מכן תפסה אותה בחוזקה וחנקה אותה. ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך רואה בחומרה את האירוע ומגנה אותו בחריפות. האם התוקפת אותרה, נחקרה במשטרה והורחקה מבית הספר. הנהלת המחוז בקשר עם המנהלת, מלווה אותה ותיתן לה את הסיוע הנדרש".
יש סטודנטים שיודעים לנצל את תקופת המבחנים למעשים מהנים. גורם מתוך האוניברסיטה העברית בירושלים תיאר השבוע את הדברים: "איך שמתחילה חופשת הסמסטר מתחיל פה הבלגן. הרבה עובדים באוניברסיטה נתקלים בזה כשהם נשארים מאוחר בתקופת המבחנים". במיינט ירושלים מדווחים כי לטענת הגורם, מדובר בסטודנטים ש"מנצלים את העובדה שהכיתות ריקות כי אין לימודים ופשוט מקיימים יחסים. הם יודעים מה הם עושים כי בכל כיתה קיים חיישן אוטומטי שמדליק את האורות כשנכנסים אליה וזה מסובך לכבות אותם. עם זאת הם מצליחים לכבות הכול כדי לשמור על דיסקרטיות ואז מתחילים לעשות מה שהם רוצים". העובדה שהכיתות לא נעולות גורמת לעיתים למבוכות. "תפסתי על חם זוגות הרבה פעמים", ממשיך הגורם. "בדרך כלל אתה רואה הרבה אלכוהול מסביב. הפכו את המקומות האלה למסיבות".
4 צפייה בגלריה
האוניברסיטה העברית בירושלים. צילום: שלומי כהן
האוניברסיטה העברית בירושלים. צילום: שלומי כהן
האוניברסיטה העברית בירושלים. צילום: שלומי כהן
ג' הוא סטודנט שנה שנייה בפקולטה למדעי החברה בהר הצופים. גם הוא מכיר את הנושא. "יש כמה סטודנטים איתי בכיתה שאני יודע שעושים את זה. זה בעיקר מי שגר בירושלים עם ההורים ולא שוכר דירה או גר במעונות. אז הם מכירים בנות בלימודים ואין להם מקום דיסקרטי לעשות את זה, ומה יותר טוב מכיתות ריקות באוניברסיטה?"