ציקי אבישר, חבר מועצת העיר בקרית מוצקין, הגיש תלונה במשטרה נגד מנהל המוקד העירוני, קובי פינטו. לטענת אבישר, לפני ישיבת ועדת הביקורת איים עליו פינטו וניסה לתקוף אותו.
1 צפייה בגלריה
ציקי אבישר קובי פינטו. צילום: נחום סגל
ציקי אבישר קובי פינטו. צילום: נחום סגל
ציקי אבישר קובי פינטו. צילום: נחום סגל
גורם אחר שהיה נוכח במקום, אמר שאבישר הקניט את פינטו וזרק לעברו הערה אישית שהכעיסה אותו. לאחר האירוע פנה אבישר למנכ"ל העירייה, יריב גסר, בבקשה שיציב אבטחה בכניסה לחדרי הישיבות בעירייה.
ישיבת ועדת הביקורת בעירייה, שבראשה עומד אבישר, התקיימה לפני כשבועיים. לדבריו, עוד בטרם החלה הישיבה, נכנס לחדר מנהל המוקד העירוני, קובי פינטו, והחל לקלל אותו.
"הישיבה היתה אמורה להתחיל בשעה 16:30. לפני שהחלה, נכנס פינטו ראה אותי ואת איתי צורף, ואמר: 'הנה שני החריינים האלה'. הוא התקרב לעברי ואיים שיתקוף אותי. אני לא זזתי ממקומי, ואיתי צורף בא והדף אותו. לבסוף, מבקר העירייה לירן מזמר ביקש ממנו לצאת ואז יצא".
אחרי שהגיש תלונה במשטרה, שלח אבישר מכתב למנכ"ל העירייה, וכתב בין השאר: "אני רואה בחומרה רבה את התנהלותו של קובי פינטו, על אחת כמה וכמה כעובד הציבור עליו חלות חובות מוגברות משל אזרח מן השורה".
בישיבה התגלתה מחלוקת סביב השאלה האם אפשר להקליט אותה. אבישר: "לפני תחילת הישיבה עידכנתי את היועץ המשפטי והמבקר שפרוטוקול הוועדה הזו יהיה מוקלט, והתמלול ייעשה לפי הקלטה. כיו"ר הוועדה יש לי סמכות להחליט כיצד זה יתבצע. הראשון שהסתייג היה חבר הוועדה יוסי מרקוביץ', ומרגע זה הוא החל להפעיל שירים ביוטיוב בטלפון בעוצמה גבוהה, לתופף על השולחן ולשיר בקולי קולות לאורך כל דברי הפתיחה שלי, ואף אחד לא אמר לו כלום.
"רק כשהיועץ המשפטי התחיל לדבר, מרקוביץ' הפסיק ואמר כי 'את היועץ המשפטי הוא מכבד והוא יפסיק לשיר. זה לא יעזור. ישיבות ועדת הביקורת יהיו מקצועיות ויתומללו מההקלטה". צורף, שנכח באירוע: "פינטו עמד ליד חדר הוועדה לפני הישיבה. הוא ראה את ציקי והתחיל לקלל. בתוך שנייה זה התלקח, ואני מצאתי את עצמי חוצץ ביניהם. כשהלכתי לפוליטיקה המקומית, זה לא מה שציפיתי לו, אבל אני כבר לא מופתע.
"רק מעציב אותי שזה הולך ומידרדר. מי שהיה רואה איך מתנהג המשנה לראש העיר מרקוביץ' במשך השעה וחצי האלה, היה חושב שמדובר בגן ילדים, והיתה הכלה מוחלטת של ההתנהגות הזו מצד הנוכחים, אף אחד לא פצה את פיו".
מול טענות אלה, גורם אחר שנכח בישיבה אמר: פינטו אינו חבר ועדה. הוא רק נכנס רגע להגיד שלום. התפתח דין ודברים בינו לבין ציקי. בשלב מסוים אבישר זרק לו איזו הערה אישית, שהוא נפגע ממנה, והתקרב אליו כדי לדבר איתו. מרקוביץ' נהג באקט מחאתי בגלל ההתנגדות שלו להקלטת הישיבה".
מרקוביץ' מסר: "אבישר הצהיר בתחילת הישיבה שהוא מתכוון להקליט את דברי המשתתפים בישיבת הוועדה, תוך שהוא מתעלם במופגן מהוראות החוק ובניגוד להוראת היועץ המשפטי, שנאמרו לו במפורש".
פינטו מסר: "כמנהל המוקד העירוני ומוביל כתחביב את קבוצת הפייסבוק הקהילתית "הורים בקריות", אני גאה שאני נמצא במקום שכולו עשייה ונתינה לקהילה, ולא מתעסק בדברי הבל שכל עיקרם הוא אובססיה לכותרת בעיתון".