חברת החשמל פנתה לתושב קרית אתא כשנה וחצי לאחר שעזב דירה שכורה בקרית ביאליק, וטענה שעשה חור במונה וצרך חשמל שלא כדין. התושב טען שמעולם לא גנב שקל, רצה ללכת לבית המשפט, אבל מספר ימים לאחר מכן נותק החשמל בביתו.
לפני שלושה שבועות קיבל מכתב מחברת החשמל שהפתיע אותו. "נכתב כי עלי לסור למשרדם, בעקבות שימוש בלתי חוקי בחשמל בדירה בה התגוררתי בעבר בביאליק. לא הבנתי במה מדובר.
"עוד באותו היום התקשרתי למשרדים, אבל אמרו לי שאני חייב להגיע. נאלצתי לקחת יום חופש, ואז אמרו לי שנמצא חור במונה של הדירה, ונעשה שימוש בלתי חוקי בחשמל, ואני צריך לשלם כ-6,000 שקל הפרשים.
"הפקידה אמרה לי, 'אני לא אומרת שאתה גנב, אבל כנראה שיבשת את הפעילות הסדירה של השעון'. אמרתי לה שאני לא גר שם כבר שנה וחצי, אבל היא אמרה שזה באחריותי. לא ידעתי אפילו מה זה אומר, חור בשעון. ביקשתי ממנה לראות את זה. היא הזמינה את השעון, ושבוע לאחר מכן נאלצתי לקחת עוד יום חופש כדי להגיע לראות את זה.
"אמרתי לה שאני לא עשיתי את זה, שאני אדם ישר ומעולם לא גנבתי מאף אחד. כשגרתי שם, כל חודש באו עובדי החברה לקחת את מספר המונה, איך לא ראו את זה אז? למה לא פנו לדייר שהתגורר שם אחריי, אני הייתי טרף קל".
לאחר שטענותיו לא התקבלו, הצהיר קורן כי בכוונתו לפנות לבית המשפט, אולם בטרם הספיק לעשות כן, לדבריו, קיבל מכתב נוסף, לפיו אם לא יסדיר את החוב, ינתקו לו את החשמל. יומיים לאחר שקיבלנו את המכתב, הגיע בתחילת השבוע נציג מטעמם לנתק את הזרם.
"אשתי הסבירה לו שיש לנו שני ילדים קטנים, בבית ותינוק בן שלושה חודשים חולה, שזקוק לאינהלציה ולחלב ששמור בקירור. זה גם היה יום קר מאוד, ואי אפשר להשאיר תינוק ללא חימום. התחננו אליהם, אך שום דבר לא עזר, והם ניתקו".
קורן נאלץ לשלם את החוב עוד באותו היום. "לא היתה לי ברירה, עזבתי את העבודה והלכתי לשלם חוב שלא מגיע להם כדי שיחברו את החשמל. מדובר בסכום בגובה המשכורת החודשית. ברור שאני אשלם, כי אני לא יכול להשאיר שני תינוקות ללא חשמל בבית, בלי חימום ובלי טיפול רפואי. זו ממש התנהגות ביריונית. בגלל שהם מונופול הם יכולים להתנהג ככה לאנשים?".
מחברת החשמל נמסר: "ערכנו בירור יסודי, ממנו עולה כי החיוב והניתוק נערכו לאחר בדיקה מעמיקה לפי אמות המידה שחברת החשמל מחויבת להן. מהבדיקה עלה, כי בשל הנזק שנמצא במונה, בסמיכות לעזיבתו של הלקוח את דירתו (השכורה), נמנע רישום מלוא צריכת החשמל.
"לכן נערך אומדן צריכה בהתבסס על הרגלי הצריכה של הלקוח, ונשלח אליו חשבון חדש. נדגיש, כי נערכו ארבעה מפגשים עם הלקוח למתן הסבר על מהות החוב, ורק לאחר שסריב להסדיר את התשלום, נאלצנו לנתק את אספקת החשמל".