מחאת הורי בית הספר יד"ע בשכונת צור שלום בקרית ביאליק, שהתקיימה אתמול (שלישי), לא הניבה פרי. רק מספר הורים בודדים הגיע למפגש המחאה בבניין העירייה. ההורים ויתרו, איום השביתה הוסר, והוחלט על הקמת ועדת היגוי שתבחן את בקשות ההורים לקראת המעבר.
2 צפייה בגלריה
מחאת הורים יד"ע. צילום: פרטי
מחאת הורים יד"ע. צילום: פרטי
מחאת הורים יד"ע. צילום: פרטי
בשבוע שעבר הודיעו עיריית קרית ביאליק ומשרד החינוך על סגירתו של בית הספר יד"ע בסוף השנה. בית הספר נפתח לפני כשש שנים, ואמור היה להיות בית ספר עם מודל ייחודי בשיטת החינוך האמריקאית kipp.
על פי המודל, בית הספר היה אמור לכלול יום לימודים ארוך ולפעול לצמצום פערים לימודיים על ידי הוספה של שעות לימוד ועוד. בועדת ההיגוי העליונה היו חברים בית הספר ליאו בק בחיפה, הפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, משרד החינוך ועיריית קרית ביאליק.
אלא שבמהלך השנים ירדה קרנו של בית הספר. ההנהלה הוחלפה שלוש פעמים, המודל הייחודי פסק וליאו בק יצאו מהפרויקט.
השנה, כאמור, הוחלט על סגירת בית הספר והעברת כל התלמידים לבית הספר פסגות. ההודעה נפלה על ההורים כרעם ביום בהיר, ולטענתם, עוד בטרם דווח להם על סגירת בית הספר, נמסרה הודעה על כך לתלמידים. "איך יכול להיות שמודיעים לילדים לפני ההורים", אמרה אחת האמהות.
"זה חסר היגיון. הילדים מתוסכלים, מרגישים לא רצויים, חלקם לא רוצים ללכת לבית הספר נכון להיום. יש אווירת נכאים".
בעקבות ההחלטה איימו ההורים בהשבתה של בית הספר. ביום חמישי שעבר נקבעה הפגישה של נציגי ועד ההורים עם ראש העירייה אלי דוקורסקי, מנהל אגף החינוך בעירייה, עמי ראובן, חברי מועצת העיר ומפקחת משרד החינוך.
אולם הפגישה נדחתה ליום שלישי (אתמול). לקראת הישיבה תיכננו ההורים מפגן מחאה ברחבת העירייה בזמן הישיבה, במטרה להביע את מורת רוחם מהמהלך החד צדדי ולנסות למנוע אותו.
2 צפייה בגלריה
בית הסר יד"ע. צילום: נחום סגל
בית הסר יד"ע. צילום: נחום סגל
בית הסר יד"ע. צילום: נחום סגל
אולם למפגן המחאה הגיעו הורים בודדים. "מדובר באוכלוסייה קשת יום", אמרה אחת האמהות שכן הגיעה."קשה להם אפילו להגיע לעירייה למחות על המהלך, שפוגע בשכבות הכי מוחלשות באוכלוסייה. בית הספר הייחודי הזה היה אמור להיות פרויקט לאומי. כולם היו צריכים לתת יד כדי שזה יצליח, אבל אולי זה לא מספיק חשוב".
הורים עמדו ברחבת העירייה, בעוד נציגי הוועד ישבו בפגישה. אחרי כשעה ירד מחזיק תיק החינוך בעירייה, חבר המועצה שני אוצ'וקובסקי, ושוחח עם ההורים. לדבריו, אין אפשרות להשאיר את בית הספר פתוח, כי מדובר בהחלטה של משרד החינוך עקב מיעוט תלמידים וכיתות לא תקניות.
אוצ'וקובסקי הבטיח כי העירייה תעשה כל שתוכל כדי לסייע לילדים במעבר לבית הספר החדש, ומספר התלמידים בכיתה יהיה 28 בממוצע.
ההורים הבינו שלא ניתן לשנות את ההחלטה. הרוח הלוחמנית שככה, בין היתר בעקבות מספר ההורים המצומצם שהגיעו למחות, ועניין השביתה ירד מהפרק.
בהודעה שהוציא ועד ההורים נכתב: "במסגרת הישיבה, שארכה כשעתיים, הודיעו משרד החינוך והעירייה באופן חד משמעי שלא ניתן לדיון, על סגירת בית הספר יד"ע.
"העירייה ומשרד החינוך הסכימו לבקשת נציגי הוועד, והוחלט על הקמת ועדת היגוי, בה ישתתפו נציגי העיריה, משרד החינוך ומספר נציגי ועד. במסגרת ועדת ההיגוי תיבנה תוכנית מסודרת, הכוללת את בקשות ודרישות הוועד".