התאומים רון ושי שפירא הם רק בני 7, וכבר מקדישים חלק גדול מזמנם לזולת. השניים החליטו לאסוף בקבוקים למיחזור, ואת כספי הפיקדון הם מתכוונים לתרום לקשישים ולניצולי שואה. "משמח אותי לעזור לאנשים, שיהיה להם כסף והם יהיו מאושרים, וגם לשמור על הסביבה", אומר רון.
1 צפייה בגלריה
רון ושי שפירא | צילום: פרטי
רון ושי שפירא | צילום: פרטי
רון ושי שפירא | צילום: פרטי
"הילדים מאוד מתלהבים מהעניין. אנחנו אוספים בכל מקום, אם הולכים לטייל, או בדרך למקומות. לא מחטטים בפחים. זה התחיל כשהם ראו אותי אוסף. אני מהווה להם דוגמה, והם החליטו שהם רוצים להצטרף. זה מאוד משמח אותי".
נכון להיום, לבני המשפחה יש שקיות מלאות בבקבוקים ופחיות למיחזור, אותם בכוונתם למסור. "יש לנו בבית שקים של בקבוקים ופחיות. אנחנו צריכים להגיע לכמות מסוימת כדי למסור את זה לתאגיד המיחזור ולקבל את כספי הפיקדון. בקרוב נגיע לכמות הנדרשת בכל שקית", סיפר גיל.
"עשינו מזה פרויקט, אנחנו אוספים ומתעדים כמה יש לנו עד שנגיע ליעד. הילדים מאוד מתרגשים, הם כבר מחכים לתרום את הסכום, כמה מאות שקלים שנקבל עבור הבקבוקים. הילדים החליטו שהם רוצים לתרום את הכסף לאנשים נזקקים. הם מודעים לזה שישנם אנשים שזקוקים לסיוע. הם רוצים לתרום לניצולי שואה וקשישים".
"אני אוהב לעזור לאנשים", סיפר רון. "אני רוצה לתרום לאנשים אחרים שאין להם, כדי לשמח אותם ושיהיו מאושרים. אנחנו רוצים שזה יגיע למי שבאמת זקוק לזה. זה משמח אותי".
מה אומרים החברים? "אני מסביר להם שזה משמח אותי לתרום. הם רוצים להצטרף אלי".
לדברי גיל, היוזמה מסייעת לו לחנך את ילדיו לערכים חשובים. שמירה על הסביבה מחד, וסיוע לנזקקים ותרומה לקהילה מאידך. "הם יכלו להגיד שהם אוספים את הכסף ורוצים לקנות בו דברים לעצמם, אבל הם רוצים לתת אותו. זה רעיון שלהם", אמר.
"אני רוצה להשריש להם מגיל קטן את הרעיון של שמירה על הסביבה ועזרה לזולת. אני חושב שהערכים האלה צריכים להיכנס למודעות, מעבר לפרסומים. צריך לחנך לזה ולהעביר פעילויות בבתי הספר וכדומה. אני מקווה שעוד ילדים יקבלו השראה מרון ושי".