הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות החליטה בישיבתה האחרונה לקבל את עמדתה של עיריית קרית ביאליק ולבטל את התוכנית שהוצעה על ידי חברת "יפה נוף" להקמת תוואי כביש בין עירוני על ציר רחוב האצ"ל, בצמוד לטיילת שמעון פרס.
ראש העיר, אלי דוקורסקי, אשר ייצג את העירייה בישיבה, טען כי כבר היום העיר נחצית לאורכה ולרוחבה בדרכים ארציות ופרבריות, לכן הוספת אוטוסטרדה בת 4 נתיבים בין עירונית נוספת בתחומה תפגע באיכות החיים של התושבים.
1 צפייה בגלריה
טיילת שמעון פרס. צילום: מיכל ראובן
טיילת שמעון פרס. צילום: מיכל ראובן
טיילת שמעון פרס. צילום: מיכל ראובן
לטענת העירייה הדרך המוצעת על ידי חברת "יפה נוף", שאמורה לעבור לאורך טיילת שמעון פרס (נחל הגדורה), שהינה ריאה ירוקה המהווה גם שביל הולכי רגל ורוכבי אופניים, תפגע קשות בתושבי העיר, תפחית דרמטית את מספר העושים בה שימוש ותפגע באיכות חייהם. בנוסף, הרשות והוועדה תומכות בעיבוי פארק נחל הגדורה כאזור מקשר בין שכונותיה הוותיקות של העיר לבין שכונת קדמת ביאליק העתידה להיבנות.
בעבר החלופה להקמת כביש עוקף קריות (כביש 22) בתוואי של נחל הגדורה כבר נפסלה על ידי מוסדות התכנון וכתוצאה מכך הוזז הכביש למקומו הנוכחי. דוקורסקי טען: "התוכנית המוצעת מחזירה בדלת האחורית את עוקף הקריות ההיסטורי לתוך קרית ביאליק".
בתום הישיבה הוצע כי בהתחשב בעובדה שהתוכנית שהציעה חברת "יפה נוף" אינה מתאימה לכיווני התפתחות העיר, יש לחזור ולתכנן אותה מחדש בשיתוף העירייה.

תושב הקריות, שלמה אברמוביץ, שהחל את המאבק בנושא סלילת הכביש, כתב בעקבות ההחלטה: "רכבת ההרים שאפיינה את תכנון פרויקט "רחוב האצ"ל" ואת המאבק הציבורי שהתפתח במהירות הבזק, מוכיחים שהחלטות ממשלה, משרדי ממשלה, פקידות, ועדות מחוזיות וכו', אינן גזירות משמים ואינן לוחות הברית.
"אפשר להתארגן, אפשר למחות, אפשר להתנגד ואפשר להגיע לתוצאות. במקרה של רחוב האצ"ל קידמה הוועדה המחוזית תכנית אסון הזויה ובעיקר מיותרת, שהייתה עלולה לפגוע אנושות באיכות החיים בקריות בכלל ובקרית ביאליק בפרט, להרוס תרתי משמע, את טיילת ביאליק היפהפייה ולהסתיר את הזריחות ואת הנוף הנשקף ממזרח".
אברמוביץ הודה לכל הגורמים שנטלו חלק במאבק. "את מה שנעשה כאן אפשר וחובה ליישם גם במאבקים הנוספים שניצבים לפנינו, נגד ההרס הבלתי הפיך שלך מעט שאריות איכות החיים בקריות: נגד הרס החופים שמתרחש לנגד עינינו, יום יום שעה שעה. נגד תכנית הזוועה לחסל את השטחים הפתוחים האחרונים בקריות ואת כפר ביאליק ולמלא את המרווח הירוק, הנושם והמניב שבין גוש הקריות לבין קרית אתא, לכתם עצוב ומחריד של בטון ואספלט, נגד הכוונה להפוך את השדות שבין דשנים לבין קרית שטנד לקרית מכולות".