תמונות מדאיגות הגיעו לידי mynet קריות המתעדות כיצד משכיבים לישון פעוטות בגן פרטי בקרית מוצקין.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
התמונה, שבה נראה תינוק בן שמונה חודשים קשור בשמיכות כשחיתול מכסה את ראשו, צולמה על ידי אחת האימהות שהגיעה לתינוקיה מוקדם מהרגיל לאסוף את בתה והזדעזעה מהמראה. היא מיד שלפה את הטלפון וצילמה את שראו עיניה. התמונה צולמה לפני שבועיים.
כמו כן, צילמה האם את מנות האוכל שנתנו לילדים, מהן עולה כי מדובר בכמות מועטה של מזון.
2 צפייה בגלריה
האוכל בגן. צילום: פרטי
האוכל בגן. צילום: פרטי
האוכל בגן. צילום: פרטי
מותה של התינוקת יסמין וינטה שאירע בפעוטון בפתח תקווה זיעזע מדינה שלמה והעלה את המודעות לנושא ההתעללות נגד תינוקות חסרי ישע.
שלשום (שלישי) עשרות הורים וילדים הפגינו לפנות ערב בצומת צבר בקרית ביאליק בנושא פיקוח במעונות הפרטיים על מנת למנוע מוות נוסף של פעוטות בגנים פרטיים.
"חיי ילדנו אינו הפקר" קראו ההורים והילדים נשאו שלטים "אמא כשאת לא רואה, מתייחסים אליי נורא" ו"אמא אני לא רוצנ למות בגן".
יצוין, כי מהתמונה שצולמה בגן עולה חשש לחנק של התינוק שראשו כוסה בחיתול, דבר המונע נשימה תקינה.
עו״ד חי הבר, המייצג את בעלת הגן, מסר: "מרשתי הינה אשת חינוך מקצועית וותיקה, בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי ובעלת רשת של גני ילדים מזה 24 שנה. מיד עם היוודע כי קיים חשד שאחת מעובדות הגן התנהלה באופן פסול הנוגד את ההנחיות המפורשות, ערכה מרשתי בירור שבסופו פוטרה העובדת. מרשתי משתפת פעולה עם המשטרה וככל שיימצא כי אותה העובדת עברה על החוק, תדאג מרשתי כי ימוצה עימה הדין.
"מרשתי דוחה כל טענה אחרת הנוגעת לדופי בהתנהלות הגנים, לרבות טענות הנוגעות לאיכות האוכל המוגש. מדובר בגן מסודר המפוקח על ידי משרד החינוך והעובד עם מיטב ספקי המזון בארץ. תפריט המזון נבנה על ידי תזונאית מומחית וכולל את כל מרכיבי התזונה הדרושים.
"מצרכי המזון בהם נעשה שימוש בגנים הינם טריים וברמה גבוהה וכך גם הבישול שנעשה כל יום מחדש בגן. כל מידע אחר או תמונה שמוצגת הינה חלקית ומגמתית ואינה משקפת את המציאות ועל כך יכולים להעיד כל ההורים.
"ביטחון הילדים ובריאותם הינם אבני היסוד בהתנהלות הגן. מרשתי משקיעה מאמצים רבים ועושה לילות כימים על מנת לחדד נהלים, לבצע השתלמויות ולבחור בקפידה את אנשי הצוות. בגנים מותקנת מערכת מתקדמת של מצלמות אבטחה אשר מתעדת את כל הנעשה בגן.
"מדובר במקרה מצער, הנוגד את ערכי הגנים. מרשתי כבר החלה בתחקור הנושא, חידוד נהלים על מנת שמקרים שכאלה לא יחזרו. כל זה נעשה בשיתוף מלא של אנשי הצוות וההורים".
משטרת זבולון בודקת את המקרה.