מאות ילדי הגנים בחיפה הגיעו השבוע לאשכול הפיס בקרית חיים כדי לציין את סיומה של תכנית זהירות בדרכים. התכנית מתקיימת באמצעות ביקורים ופעילויות של ילדי הגנים במגרש הזה"ב, וכן ערכת למידה אשר מועברת במהלך השנה על ידי הצוות החינוכי של הגן.
1 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות עיריית חיפה
צילום: באדיבות עיריית חיפה
צילום: באדיבות עיריית חיפה
מגרש הזה"ב (זהירות בדרכים), אשר הוקם לפני כשש שנים בקרית חיים, מאפשר לילדי הגנים ללמוד תוך התנסות ממשית כללי יסוד של זהירות בדרכים והתנהלות נכונה וזהירה שלהם, כהולכי רגל. המגרש מדמה אזור עירוני ובו כבישים, מדרכות, רמזורים, מעברי חצייה, חנויות, ועוד.
תוך כדי משחק חווייתי לומדים הילדים את יסודות הבטיחות בדרכים וכללים שימושיים לחיים היומיומיים. את המגרש מנהלת גננת שהוכשרה לנושא. בנוסף, פיתחה עיריית חיפה ערכת משחקים ייחודית לעיר "בחיפה בטוחים בדרכים", אותה מקבלים הילדים בתחילת השנה. בכל ערכה, מארז אישי ובו משחק קלפים, חוברת סיפורים ופעילות, סטיקר למכונית ומארז לגן עצמו, שבו משחקי קופסה, פזל רצפה ענק ועוד.
במסגרת התכנית המכשירה את ילדי הגנים לכללי בטיחות בדרכים - מניח כל ילד על לוח הנושא את הכותרת "היום הגעתי לגן בבטחה" תווית עם שמו, תחת הקטגוריה המתאימה, המוצגת באמצעות תמונה וכיתוב - טור של ילדים שהגיעו לגן ברגל, לצד טור של ילדים שהגיעו לגן במכונית.
במפגש הבוקר מתקיימת שיחה אודות התמונה העולה מהלוח ולאורך יום הלימודים כולו הילדים משחקים במשחקי הערכה עם הצוות החינוכי. באמצעות חוברת אותה מקבלים הילדים מתקיים קשר רציף בין הבית לגן. על החוברת עובדים הילדים וההורים בבית, והילדים מדווחים על תוכנה בגן.