ישראל מציינת היום (שלישי) את יום המעשים הטובים 2018, שיצא הבוקר לדרך גם בקריות עם שלל פעילויות ואירועים שנערכים בקריות השונות.
6 צפייה בגלריה
צילום: מעגל נשים
צילום: מעגל נשים
צילום: מעגל נשים
בהיכל הספורט גושן, בקרית מוצקין, יתקיים הפנינג מיוחד החל מהשעה 16:00 ועד 19:00 (כניסה חינם).
במהלך האירוע יוקמו דוכני ספרים, ימכרו בגדים ומשחקים בחמישה שקלים, והבאים יוכלו ליהנות מפעילויות שונות הכוללות בין השאר לוח גרפיטי, דוכני צילום, עמדת גירוד מעשים טובים, דוכני יצירה, ופעילות לילדים.
במתחם יוצב גם קיר חזון, שבו יוכלו המעוניינים לשתף את הרעיונות שלהם לאיך ניתן להפוך את העולם לטוב יותר באמצעות הצמדת פתקים לקיר החזון שיונח במקום.
6 צפייה בגלריה
נשות המעגל בפעילות בקרית ים. צילום: באדיבות מעגל נשים
נשות המעגל בפעילות בקרית ים. צילום: באדיבות מעגל נשים
נשות המעגל בפעילות בקרית ים. צילום: באדיבות מעגל נשים
כמו כן, למעוניינים יתאפשר לתרום דם ולחתום על כרטיס אדי (לתרומת איברים), במקום יוצבו גם דוכני מזון וכל ההכנסות יועברו לאוכלוסיות מיוחדות, בין השאר לתרומות שיער לחולי סרטן (פ.ל.א - פאה לכל אשה).
לאחר היריד יתקיים מיזם "קולולם" - מיזם חברתי לשירת המונים. מדובר במיזם הראשון מסוגו בישראל כשבאותה שעה בחמישה מוקדים שונים בארץ תתקיים שירה המונית משותפת.
בקרית ביאליק תתקיים פעילות בגני הילדים בנושא קבלת השונה וזהירות בדרכים, ילדי בתי הספר יבקרו בבתי אבות ויקיימו פעילות משותפת עם הקשישים, אומנים עולים מדרום אמריקה יקיימו פעילות עבור חברי האגודה למלחמה בסרטן ומתנדבי מערכת החינוך, מתנדבי הקהילה האתיופית יצבעו את בית המתנדב.
בבית הספר פסגות בקרית ביאליק יתקיים היום הפנינג מעשים טובים בין השעות 16:00 ל-18:30. בהפננינג תתקיים מכירה של דברי יצירה, יד שנייה, הפעלות, בית קפה ומאפה. כל הכסף שיאסף ייתרם לאגודת איל"ן ולמען קהילת תלמידי בית הספר. כל תושבי העיר מוזמנים.
6 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
גם בקרית ים נערכים לאירועי יום מעשים טובים, והיום החל מהשעה 12:30 יתקיים הפנינג בהשתתפות עולים חדשים וותיקים יחד עם תלמידי תיכון "רבין".
בבית הספר בן גוריון בקרית מוצקין כל שכבת גיל לוקחת אחריות קהילתית בתוך ומחוץ לביה"ס. שכבה א'- נזהרת בדרכים ולומדת חוקי בטיחות אותם יוכלו ללמד את המשפחות, שכבה ב'- אספה משחקים לילדי המועדוניות.
6 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות עיריית מוצקין
צילום: באדיבות עיריית מוצקין
צילום: באדיבות עיריית מוצקין
קרית אתא: עשרות מתנדבים פזורים ברחבי העיר למען אוכלוסיות נזקקות ופועלים בפרויקטים שונים, בהם שיפוץ היחידה להתמכרויות ובתי קשישים ופעילות למען בעלי מוגבלויות. מרכז הצעירים העירוני יקיים חגיגת בת מצווה ענקית לשש בנות שמצבן הכלכלי לא איפשר זאת.
6 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות עיריית קרית אתא
צילום: באדיבות עיריית קרית אתא
צילום: באדיבות עיריית קרית אתא
"מעגל נשים קריות", ארגון התנדבותי א-פוליטי, שהוקם לפני 11 שנה בקריות, פועל למען הקהילה במשך כל השנה. המעגל מונה 14 נשים מהקריות, ובראשו עומדת קלרית גולדנר מקרית מוצקין. חברת המעגל, צילה ברוך: "את יום המעשים הטובים התחלנו כבר ביום שני בצהריים.
"לטובת העניין רתמתי את סופי נקש והשגנו תרומה מעסק (אלמוג ציוד טכני), שרכשו את כל הציוד לטובת, שקיימנו בבית ספר "צליל-ים". הילדים על הרצף האוטיסטי נהנו מהצגה שהעלו עבורם תלמידי כיתה י"ב מתיכון "רבין".
"בהמשך הכנו עציצים, אותם שתלו הילדים בכדי חרס. בשעות הערב קיימנו הפנינג של כל 14 חברות מעגל הנשים בבית ספר בגין, שם מכרנו מאפים ומשחקים ובכסף שאספנו נרכוש סנדלים לטובת ילדי מועדוניות בקרית ים".
היום (ג') בשעה 6:00 בבוקר התפצלו חברות המעגל לשני צוותים וכל צוות הלך לנקודת האיסוף של עובדי הנקיון בקרית חיים ובקרית מוצקין. לכל עובד הוענק שי: כוס טרמית, קרם הגנה, טישיו ומגבונים ומאפים חמים. הפעילות היא של הטנג'נט, ארגון לוותיקות מעגל נשים, שחצו את גיל ה-50.
הפעילות של נשות המעגל תימשך גם בשעות הצהריים. בתיכון רבין תתקיים סדנה להכנת לוחות שעם יחד עם ניצולי שואה בשיתוף תלמידי התיכון.
6 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
בנוסף, יקיימו בנות המעגל פעילות לשש מועדוניות בחורשת בגן אברהם בקרית ים שתכלול מפעיל ומשחקים לילדים. לאירוע צפויים להגיע כ-90 ילדים שייהנו ממשחקי חבלים, משחקי חידות.
ברוך: "אני מודה לכל חברותי, סופי נקש, ענבל נצר ועוד עובדות מכרמל אולפינים שהצטרפו לפעילות, והכל בשיתוף סיגי פקידמן מחנכת מתיכון רבין שאחראית על המחויבות האישית ורונה נוחם, תלמידת י"ב, שפועלת רבות בהתנדבות בצליל ים ואף קיבלה תעודת הערכה על פועלה ממשרד החינוך".