עם הפיתוח המואץ של השכונות החדשות יוכפל מספר התושבים בקרית ביאליק. כדי להיערך לקליטתם המיטבית של התושבים החדשים, החליטה העירייה להקים מרכז שירות לתושב בו יוכלו הדיירים החדשים לקבל את כל השירותים הנחוצים ביעילות תחת קורת גג אחת.
היום, תושב המבקש לקבל שירות, נדרש לבקר בבנייני העירייה במחלקותיה השונות בהתאם לתחום הטיפול, כאשר כל מחלקה מקבלת קהל בשעות אחרות, דבר המקשה על התושב ומצריך מספר ביקורים במשרדי העירייה.
מרכז השירות החדש יספק מענה כולל, כאשר נציג הפוגש את המשפחה ידאג לפתרונות בתחום תשלומי ארנונה, מים, רישום למוסדות החינוך, תשלום היטלים ואגרות, קבלת הנחות ובירורים שונים הקשורים לעירייה. המרכז ייתן מידע על השירותים הניתנים בקרית ביאליק בתחום תרבות הפנאי והספורט ומידע בנוגע לתכניות בינוי.
המרכז ינגיש את השירותים לתושבים החדשים כבר בשלבי קליטתם הראשונים. הוא ימוקם בכניסה לקרית ביאליק מכביש 79, על התפר בין השכונות הוותיקות והחדשות. מדי יום יינתן במקום מענה לכ-100 תושבים. המבנה ישתרע על כ-200 מ"ר ובסמוך לו יוכשרו חניות, כולל חניות נכים להנגשה מירבית.
בהמשך יינתן במקום מענה גם לתושבי השכונות הוותיקות הסמוכות מבלי לבטל את המחלקות הרלוונטיות בבניין העירייה. המוקד העירוני יועבר אף הוא למרכז ויתחדש בטכנולוגיה מודרנית: יאובזר בקירות מסך אליהם ישדרו 24/7 מצלמות האבטחה הפזורות ברחבי העיר כדי להגביר את תחושת הביטחון של התושבים. העירייה הסמיכה את החברה הכלכלית קרית ביאליק להקים את המבנה.
ראש העיר, אלי דוקורסקי: "החלטנו לרכז תחת קורת גג אחת את כל השירותים הנחוצים לתושבים החדשים. אנו מבקשים לתת את התחושה המשפחתית ותחושת השייכות לאנשים שבאים מחוץ לעיר ולא מכירים את הקריה על מנת שמהרגע הראשון, עוד טרם האכלוס בפועל של דירתם הם ירגישו חלק מהקהילה".