שרלי ביטון (45), תושב קרית חיים, מואשם כי ביצע עשרות עבירות מין באמצעות האינטרנט, ב-22 ילדות בגילאי 11 עד 14. הוא מואשם כי שיכנע אותן לצלם את עצמן בעירום ובתנוחות מיניות, ולשלוח לו את התמונות והסרטונים.
השבוע הוגש נגדו כתב אישום חמור. עד למעצרו היה ביטון איש נורמטיבי לכאורה, ללא עבר פלילי. ב-5 בנובמבר השנה התדפקו שוטרים על דלתו, עצרו אותו והחרימו את המחשבים והפלאפונים שלו.
2 צפייה בגלריה
צילום אילוסטרציה: ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock
צילום אילוסטרציה: ShutterStock
מרגע זה, זהותו האמיתית נחשפה: שרלי ביטון הוא סוטה מין בעל חולשה לקטינות. בחקירתו במשטרה הוא הודה במיוחס לו. לטענת הסניגורית שלו, עו"ד לירון מלכה, המעשים שלו מסתכמים במלים בלבד.
זהו אחד המקרים היותר מקיפים שנחשפו בקריות: לביטון מיוחסות 56 עבירות. מכתב האישום שהוגש השבוע לבית משפט המחוזי בחיפה עולה, כי את הקשר עם הקטינות הוא יצר באמצעות אפליקציות האינסטגרם והווטסאפ.
דובר המחוז הצפוני, יקי אוחנה: "החקירה החלה עם שתי תלונות, וחוקרי הסייבר של ימ"ר צפון הגיעו לעשרות מתלוננות".
2 צפייה בגלריה
הנאשם, שרלי ביטון
הנאשם, שרלי ביטון
הנאשם, שרלי ביטון
המקרה הראשון הוא החמור ביותר, וממנו עולה כי ביטון יצר קשר עם נערה בת 13 באמצעות הווטסאפ והציג עצמו כנער בן 15 בשם בר. במהלך ההתכתבויות ביניהם הוא החל לדבר עימה באופן מיני ובוטה, ושיכנע אותה לבצע מעשים מיניים בגופה מול המצלמה.
המקרה השני מתאר נערה בת 14 ששלחה לביטון, לבקשתו, עשרות תמונות שלה בתנוחות אינטימיות. באחת מההתכתבויות, אמרה הנערה לביטון כי היא לא רוצה לפגוע בו, אך היא לא אוהבת אותו. בתגובה, ביטון קילל אותה.
סחיטה באיומים קורבן נוסף של ביטון היא נערה בת 12 שביטון הפציר בה לשלוח לו תמונות עירום שלה. כששלחה תמונה שלה בגופייה, הוא הביע חוסר שביעות רצון, ואיים שיעביר את מספר הטלפון שלה לאנשים אחרים.
הקטינה שלחה לביטון תמונה שלה במקלחת, והוא הציע לה להיפגש, אך היא סירבה גם כאשר ניסה לפתות אותה ב-200 שקל. כשהיתה בטיול שנתי, הפציר בה ביטון שתשלח לו תמונות של חברותיה לכיתה, אך היא כתבה לו שהן מסרבות. בעקבות כך הורה לה ביטון לצלם את חברותיה מתחת לחצאית בזמן שישנו. במקרה זה הוא מואשם גם בסחיטה ובאיומים.
נערה נוספת אליה פנה ביטון הבינה מיד כי דרישותיו אינן תקינות, וכתבה לו שהיא רק בת 13, ושבנות גילה לא צריכות לעשות דברים כאלה. בתגובה כתב לה: "ככל שתעשי את זה מוקדם יותר, ככה תקבלי הרבה כוחות". כשסירבה, קילל אותה.
עוד נערה שסירבה לשתף פעולה עם ביטון היא קטינה בת 12. הוא ניסה לשכנע אותה שתצטלם בעירום, וכתב לה "אל תהיי חנונית", לאחר מכן התעניין אם יש לה חברות בנות 11. בהמשך, כאשר הרדימה את אחותה בת ה-6, ביקש ממנה ביטון שתצלם את אחותה, והיא נעתרה ושלחה לו תמונה.
ילדה בת תשע וחצי היתה זו הילדה באישום התשיעי (מתוך 22) שבאמצעות סיפורה, נחשפו מעשיו של ביטון. במקרה זה מדובר בילדה בת תשע וחצי בלבד. על פי כתב האישום, ביטון יצר עימה קשר באמצעות האינסטגרם וביקש להכירה.
אחותה, בת 13, אשר גם עימה ניסה ביטון ליצור קשר, הבחינה בהתכתבות שלו עם אחותה, ופנתה לאמה. האם המשיכה להתכתב עם הנאשם, על מנת להעביר את פרטי השיחה למשטרה.
ביטון מואשם ב-56 עבירות מין. יחד עם כתב האישום הוגשה נגדו גם בקשה למעצרו עד לתום ההליכים נגדו. בבקשה ציינו התובעים, עו"ד מאיה הרטמן ועו"ד ד"ר ערן בר, כי מההתכתבויות עולה שהקורבנות מסרו לביטון את גילן כבר בתחילת השיחות, וכי במחשבים ובפלאפונים שלו נמצא חומר תועבה בהיקף רב.
עוד עולה מהבקשה, כי ביטון הודה במיוחס לו, ואף סיפר לחוקריו כי חיפש סרטים של קטינות כדי לראות את הסבל שלהן. לאחר מכן שמר על זכות השתיקה.
עוד כתבו התובעים: "מדובר בנסיבות חמורות ביותר. ביטון חזר וביקש מקטינות רבות להיפגש עימו, ביקש מהן לצלם את עצמן, את חברותיהן ואף בעניינה של אחת הקטינות אף ביקש שתצלם את אחותה בת השש ללא חולצה, בעודה ישנה".
על החשיבות הציבורית כתבו התובעים: "הזמינות המיידית, האנונימיות והיכולת ליצור קשר עם קורבנות רבים, כמו גם הסיכון המועט להיתפס, הופכים את עבירות המין בזירה האינטרנטית למסוכנות אף יותר מהעולם במציאות. הכמות הגדולה של הילדות והנערות הצעירות שביטון לכד ברשתו – מוכיחה זאת".
הסניגורית, עו"ד לירון מלכה: "אין ספק שעסקינן בתכתובות בעלות אופי מיני לא ראוי עם מספר מתלוננות, ואולם מרשי מעולם לא נפגש עם מי מהמתלוננות, וספק אם מעשיו עולים לכדי עבירות אונס. התמונה רחבה יותר מהעובדות המפורטות, והיא תתברר במהלך המשפט".