מורים מהמגזר הערבי המשיכו לשבת במהלך שירת התקווה בטקס חלוקת פרס החינוך המחוזי של משרד החינוך. האירוע הכעיס תלמידים הלומדים בתיכונים בקריות שנכחו בטקס: "זה פשוט מבזה".
קראו עוד ב-mynet: סטודנטים ערבים ישבו בזמן השמעת ההמנון ההמנון נוגן, הסטודנטיות הערביות התיישבו הצטרפו לעמוד של "ידיעות הצפון" בפייסבוק
השבוע נערך טקס לחלוקת פרס החינוך המחוזי של משרד החינוך. במסגרת הטקס שנערך במרכז קריגר בחיפה, חולקו הפרסים לבתי הספר הזוכים במחוז, בהם תיכון קרית חיים, בית הספר רודמן בקרית ים, בית הספר היסודי ביאליק וכן בתי ספר מהמגזר הערבי. בנוסף, ניתן פרס החינוך היישובי לקרית ים, בעיקר על הישגים בכל תחומי העשייה החינוכית, על תוכניות חדשות, על ההתייחסות לפרט ולקבוצה.
כמו בכל אירוע רשמי, גם במקרה זה נדרשו הנוכחים בטקס לקום לצורך שירת התקווה. לטענת תלמידים, מורים מהמגזר הערבי המשיכו לשבת. "זה מאוד צרם", אמר אחד התלמידים, "ומאוד מעליב שהם לא מכבדים את המעמד.
"אף אחד לא ביקש מהם לשיר, אבל לפחות היו צריכים לקום. לא רק שהם לא עמדו, אחדים אף התעסקו בטלפונים הסלולריים באותו זמן. אנחנו כיבדנו את להקת הדבקה שהגיעה מאחד מבתי הספר הערביים, ומחאנו להם כפיים. לא זלזלנו בהם. הם היו צריכים לנהוג באותו אופן. זה אירוע רשמי של מערכת החינוך".
גם המורים גינו את האירוע. "זאת ממש חוצפה", אמר מורה מרודמן. "אלו אנשים שקיבלו פרס על חינוך ממערכת החינוך של המדינה. המעשה שלהם נוגד לחלוטין את הסיסמה של משרד החינוך 'אני הוא האחר'. אין פה כל עניין פוליטי, זה עניין תרבותי של לכבד את האחר. הם לא חייבים להזדהות עם מילות השיר, רק לקום ולכבד את הנוכחים. עובדה שהיו מורים ערביים שכן קמו וכיבדו את האירוע. לא כולם נהגו באופן דומה".
לטענות אלו הצטרפו גם מורים מתיכון קרית חיים: "זה ממש לא מכובד. הם יכלו לכבד את המעמד ולקום".
אירוע דומה התרחש לפני מספר חודשים בטקס סיום תואר באוניברסיטת חיפה. חלק מהאורחים מהמגזר הערבי בחרו להמשיך לשבת במהלך שירת התקווה או לחילופין עזבו את המקום. אז הסביר אחד הסטודנטים ממוצא ערבי שהם לא יכולים לכבד שיר שהם לא מזדהים עם מילותיו, בהן 'נפש יהודי הומייה'.
ממשרד החינוך נמסר, כי ראוי הוא שבטקס רשמי יכבדו כלל המשתתפים את המעמד. "הפיקוח של בית הספר ידגיש עניין זה בפני עובדי ההוראה שבחרו לפעול בניגוד לכללי הטקס", נמסר.