אחרי שנים של תלונות תושבים ולא מעט תאונות דרכים: סלילת כביש 772 בקרית אתא יוצאת לדרך. מדובר בכביש שאמור לחבר את צומת דשנים בקרית אתא אל כביש יגור־סומך, ובכך להוריד ממסלולי הנסיעה הרגילים את המשאיות הגדולות המובילות חומרים מסוכנים ממפרץ חיפה.
מדובר בכביש שכבר במשך מספר שנים מנסה עיריית קרית אתא והעומד בראשה לקדם בין היתר באמצעות שרי התחבורה שכיהנו בממשלה. מדובר בפרויקט גדול, בעלות של עשרות מיליוני שקלים, שהשלמתו תסתיים בתוך כשלוש שנים.
תפקידו של הכביש כאמור לנקז את תנועת כלי הרכב שעליהם החומרים המסוכנים מאזור מפרץ חיפה ישירות אל ציר התנועה הראשי לכיוון צפון ודרום, מבלי שיאלצו לעבור באזורי מגורים.
כיום עוברות מדי יום מאות משאיות ועליהן אותם חומרים מהמפעלים המסוכנים במפרץ חיפה ואליהם, דרך קרית אתא, חיפה, אזורי המסחר והמגורים במפרץ וצירי התנועה הראשיים. סלילת כביש 772 תאפשר תנועה ישירה של משאיות מצומת דשנים לכיוון צומת יגור, בציר תנועה פתוח בלי קרבה לאזורים מאוכלסים בצפיפות.
"לא היה שר או איש ציבור אשר לא הבאנו בפניו את תוכנית כביש 772, אשר מהווה צורך הכרחי לתושבי האזור", אמר ראש העיר, יעקב פרץ, "אני שמח שבסופו של תהליך ואחרי המאמצים המרובים הביאו ליצירת התוצאה הרצויה והיא הורדה ניכרת ברמת הסיכון לתושבים.
"ברור שהקרבה בין ריכוז של מפעלים מזהמים לאוכלוסייה צפופה היא בלתי הגיונית, אבל זוהי המציאות ואנו נדרשים להתמודד עימה. כביש 772 הוא מסמן תחילתו של תהליך ואני מקווה שיחד עם הגעת הגז הטבעי למפרץ חיפה נפחית במאוד את רמת הסיכון.
"את הפרויקט יבצעו משרד התחבורה וחברת יפה נוף. כביש 772 עובר בשטחים שהם היום בעיקרם שטחים חקלאיים והוא מנותק מצירי תנועה אחרים".