בית משפט השלום בחיפה האריך השבוע ב-30 ימים את איסור שהוטל על סגן ומ"מ ראש עיריית קרית ביאליק, יוסי אזריאל, לכהן בתפקידו הציבוריים. בתוך כך הורה ליחידה החוקרת להסיר את ההגבלות שהוטלו על חשבונות הבנק שלו.
3 צפייה בגלריה
עו"ד אבי אמר
עו"ד אבי אמר
יוסי אזריאל
(צילום: נחום סגל)
כזכור, לפני כחודשיים נעצר אזריאל, המשמש יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה קריות, בחשד לעבירות לקיחת ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, איסור הלבנת הון ועוד. יחד איתו נעצרו שני בניו, שלושה אנשי עסקים וקבלן במסגרת חקירת יאח"ה שהפכה גלויה לאחר שנתיים.
לאחר עשרה ימי מעצר שוחרר אזריאל בתנאים מגבילים. בתוך כך נאסר עליו לכהן בכל תפקידו הציבוריים עד לסוף השבוע שעבר. עם תום ההגבלה הגישה המשטרה בקשה להאריך אותה למשך 90 יום נוספים. במקביל הגיש בא כוחו של אזריאל, עו"ד אבי אמר, בקשה להסיר את ההגבלות שהוטלו על חשבונות הבנק שלו.
קראו עוד >>
3 צפייה בגלריה
הארכת המעצר של יוסי אזריאל בבית משפט השלום בחיפה, היום
הארכת המעצר של יוסי אזריאל בבית משפט השלום בחיפה, היום
הארכת המעצר של יוסי אזריאל בבית משפט השלום בחיפה, לפני כחודשיים
(צילום: נחום סגל )
אמש (שני) נערך דיון בבקשות בבית משפט השלום בחיפה. "אנחנו רואים התקשרויות שבהן עולים שמות של הרבה מאוד קבלנים. מדובר בעבירות חמורות במיליונים. החקירה רחבה ומשמעותית, והחשדות חמורים", טען נציג המשטרה.
מנגד טען עו"ד אמר שבכל החשבונות שהוקפאו יחד קיימת יתרה על סך של 100 אלף שקל בלבד שמבוססת על הכנסות רגילות. כמו כן, טען שמרשו אינו יכול להתקיים ללא גישה לכספים. "אני עומד היום בחובות של משכנתא, שני חשבונות חשמל ומים שלא שולמו. אני כיו"ר תאגיד המים, יכול להראות שאני מקבל התראה על אי תשלום חשבון מים ושאני צריך לבוא להסדרה", אמר אזריאל בדיון.
היום (שלישי) נתן השופט שלמה בנג'ו את החלטתו במסגרתה הורה על ביטול ההגבלות שהוטלו על חשבונו הבנק של אזריאל, וקבע כי תפיסת המשטרה תוגבל ל-70 אלף שקל בלבד. "תוצרי החקירה מקימים יסוד סביר לחשדות המיוחסים לחשוד, בעיקר לחשדות הנוגעים לעבירות השוחד, אם כי לא בהיקפים הנטענים על ידי היחידה החוקרת ( 25 מיליון שקל)", כתב השופט.
כמו כן קיבל בחלקה את בקשת המשטרה והורה על הארכת האיסור שהוטל על אזריאל לכהן בכל תפקידיו הציבוריים למשך 30 ימים נוספים. "על אף שקיים יסוד סביר לחשדות, התשתית הראייתית הזו עדיין חסרה, ומחובת בית המשפט להבטיח את האיזון הראוי בין האינטרס הציבורי לבין זכותו של החשוד, כאדם, להתקיים בכבוד", כתב.
3 צפייה בגלריה
עו"ד אבי אמר
עו"ד אבי אמר
עו"ד אבי אמר
(צילום: פרטי)
עו"ד אמר: ״ההחלטה מדברת בעד עצמה ובה ניכר כי סכום השוחד הנקוב בבקשת יחידת להב 433 לא מבוסס. בקשותיה של יחידת להב נדחו, הקפאת חשבונות הבנק בוטלה וכן בקשתם להרחקה סולקה למעשה. מרשי ישוב לכהן בתפקידיו הציבוריים בעוד חודש״.
פורסם לראשונה: 18:56, 17.05.22