קטטה המונית בין שוטרים, פקחים ואזרחים התרחשה במהלך חגיגות העצמאות בקרית אתא על רקע הפעלה של משחקי הימורים. אב (51) ובנו (23) מקרית אתא נעצרו בחשד למעורבות באירוע. האב שוחרר בתנאים מגבילים, מעצרו של הבן שלטענתו הותקף על ידי השוטרים, הוארך אמש (ראשון) בבית משפט השלום בקריות בשלושה ימים.
1 צפייה בגלריה
קטטה המונית בין שוטרים לאזרחים במהלך חגיגות העצמאות
קטטה המונית בין שוטרים לאזרחים במהלך חגיגות העצמאות
קטטה המונית בין שוטרים לאזרחים במהלך חגיגות העצמאות
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
בערב יום העצמאות הגיעו אלפי תושבים לחגיגות החג שקיימו הרשויות השונות. בין הדוכנים שמוקמו באזור האירוע, כמדי שנה, הפעילו אנשים בין היתר משחקי הגרלות והימורים. שוטרים שהבחינו במתרחש ביקשו לעצור את הפעילות, ובעקבות זאת התפתחה במקום קטטה המונית בה היו מעורבים כאמור אזרחים, שוטרים ופקחים.

האירוע צולם על ידי מצלמות השוטרים וכן על ידי אזרחים רבים שנכחו במקום. מהסרטונים שהופצו בווטצאפ, ניתן לראות את העימות בין הצדדים במהלכו הושלך ארגז ירקות ריק על ראש של שוטר, בעוד במקרה אחר קיבל שוטר אגרוף בפרצוף. מנגד, טענו הנוכחים כי הם אלו שהותקפו על ידי השוטרים.
בקטטה לקחו חלק מספר אנשים, ובמהלכה נעצרו שני חשודים, אב ובנו, תושבי קרית אתא. למחרת ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בחיפה. במהלך הדיון טען בא כוחו, עו"ד יוני דדון, כי האב לא תקף את השוטרים אלא אם כי מדובר בדחיפות הדדיות לאחר שראה כי השוטרים מכים את בנו. בתום הדיון, הוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים שכללו בין היתר מעצר בית בן חמישה ימים והתחייבות עצמית בסך 5,000 שקל.
מנגד מעצרו של הבן הוארך בבית משפט השלום בחיפה בהסכמה למשך חמישה ימים והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו פעם נוספת בבית משפט השלום בקריות. במהלך הדיון טען נציג המשטרה כי הבן חשוד בתקיפה של מספר שוטרים ופקחים. "הוא חשוד בכך שדחף שוטרים ונתן להם מכות, ידוע לפחות על שני פקחים ושני שוטרים שעד כה מסרו עדויות. אנו יודעים גם מדוחות פעולה וגם סרטונים שהחשוד תקף יותר מ-4", אמר.

עו"ד דדון טען כי מרשו הוא זה שהותקף על ידי השוטרים. "מדובר כאן בתיק שבו פקחים השתמשו באלימות קשה נגד אזרחים כולל שליפת אקדח על החשוד. שוטרים תקפו אזרחים באופן שלפחות אביו של החשוד הותקף על הרצפה וקיבל ברכיות לראש משוטר", אמר.
"בדיון הקודם נאמר על ידי החוקר שהטענות האלה בטיפול של מח"ש והתיק עדיין לא הועבר למח"ש. השוטרים והפקחים חופשיים כאוות נפשם לשבש את החקירה ולתאם גרסאות. החשודים האחרים בתקיפה גם חופשיים".
השופטת ליאת דהן חיון האריכה את מעצרו של הצעיר בשלושה ימים. אמש הוגש ערעור על הארכת המעצר לבית המשפט המחוזי בחיפה שידון בהמשך.
פורסם לראשונה: 14:09, 09.05.22