תושב קרית ים הגיש תביעה בבית משפט השלום בקריות נגד תאגיד המים והביוב של קרית ים 'ימים', לאחר שלדבריו דחפור שנכנס לגינתו לצורך תיקון תקלה גרם לנזקים בשטחו. השבוע קבע בית המשפט כי התאגיד ישלם לתושב פיצוי בסך כ-6,000 שקל.
3 צפייה בגלריה
הנזקים בגינת התובע
הנזקים בגינת התובע
הנזקים בגינת התובע
(צילום: פרטי)
על פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד צביקה צדוק, בחודש אפריל אשתקד דיווח אחד הדיירים בבניין בו מתגורר התובע לתאגיד המים על פיצוץ צינור מים בתוך האדמה. למחרת שלח התאגיד דחפור מטעמו לצורך תיקון הצינור.
קראו עוד >>
הדחפור, כך נטען, פלש לגינת התובע ללא תיאום מראש, עלה על הדשא הסינתטי והרס אותו על מנת לחפור תחתיו. כמו כן, הותיר בגינה בורות ומהמורות שלא בוצע יישור שלהם. בנוסף, נפגע עמוד הכניסה של השער והיציקה, והשער נותר פרוץ מבלי שניתן לסגור אותו. לאחר מכן עזבו העובדים את המקום בלי לדווח לתובע על הנזקים.
3 צפייה בגלריה
הנזקים בגינת התובע מקרית ים
הנזקים בגינת התובע מקרית ים
הנזקים בגינת התובע מקרית ים
(צילום: פרטי)
התובע פנה לתאגיד המים ודיווח אודות הנזקים. למחרת נפגש איתו הנציג, אולם הם לא הגיעו לפתרון מוסכם. ניסיונות נוספים שלו ליצור קשר עם נציג התאגיד לא צלחו, ופיכך הגיש את התביעה, על סך 5,800 שקל.
בכתב ההגנה טען התאגיד כי מדובר בתביעה קנטרנית, הכחיש את כל הטענות וביקש לדחות אותן על הסף. כמו כן, טענו כי ניסו להגיע להסכמות עם התובע והוצע לו כי הקבלן יתקן את הנזקים, אולם הוא סירב והתעקש לקבל פיצוי כספי. עוד טענו, כי לתובע אשם תורם מאחר שמיקם את הדשא הסינטטי על תוואי צינור ראשי מבלי לקבל אישור.
3 צפייה בגלריה
השער נותר פרוץ
השער נותר פרוץ
השער נותר פרוץ
( צילום: פרטי)
הצדדים הסכימו כי פסק הדין יינתן ללא פירוט והנמקה. בפסק הדין שניתן בשבוע שעבר קבע השופט יובל וסרקרוג כי על התאגיד לשלם לתושב פיצוי בסך 4,000 שקלי עבור הנזקים, 2,000 שקל שכר טרחת עורך דין ו-380 שקל מחצית האגרה.