תושב נהריה בן 39 נאשם בבית משפט השלום בקריות בכך שהתחזה לעבריין מיכאל מור וניסה לסחוט מספר אנשים.
2 צפייה בגלריה
ווטצאפ
ווטצאפ
התקין את תמונתו של מור בווטסאפ שלו
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מכתב האישום, שהוגש באמצעות שלוחת התביעות זבולון חוף, עולה כי ברשות הנאשם היה מכשיר פלאפון ובתמונת הפרופיל באפליקציית וואטסאפ, הייתה תמונה של העבריין מיכאל מור.
הנאשם הכיר אישית את תושב נהריה וידע כי הוא ניהל לפני עשור קשר רומנטי עם אישה שזהותה לא ידועה.
בתחילת חודש יוני השנה, פנה הנאשם לגיסו של אותו אדם, הציג עצמו כמיכאל מור ודרש את מספר הנייד של המתלונן. כן שאל האם המתלונן עובד במשרד הכלכלה.
2 צפייה בגלריה
מיכאל מור
מיכאל מור
מיכאל מור
(צילום: הרצל יוסף)
קראו עוד >>
בהמשך יצר הנאשם קשר עם המתלונן, הציג עצמו שוב כמיכאל מור ואיים בפגיעה בגופו ובחירותו של המתלונן ואמר לו שכיוון שהוא מכבד את אביו ומשפחתו, הוא מודיע לו מראש שמספר אנשים מתכננים להגיע לאותו מתלונן כדי לסגור עמו חשבון בגין הרומן הישן שניהל עם אישה.
כמו כן, שאל האם הוא מעוניין בעזרתו. כעבור מספר דקות, הנאשם חייג שוב למתלונן, סיפר כי דיבר עם אותם גורמים וסגר איתם פיצוי כספי וכן דרש מהמתלונן להעביר סכום של 50 אלף שקלים כדי לסגור את הפיצוי.
המתלונן טען שאין ברשותו סכום כזה והנאשם שאל אותו אם הוא מסוגל לארגן את הכסף עד לערב. המתלונן ביקש להתייעץ עם בת זוגו. הנאשם התפלא שבת זוגו יודעת על המקרה ושאל כמה כסף המתלונן מסוגל לגייס.
כעבור זמן קצר, התקשר שוב הנאשם למתלונן ואמר לו: "אני נתתי את המספר שלך לעבד, יצאו אליכם מהמרכז, תסדרו", וניתק מיד את השיחה.
בהמשך שלח הנאשם מספר הודעות וואטסאפ למתלונן בהן אמר לו: "הסיפור הזה יאבד כיוון אח שלי, אתה ילד גדול יהיה לזה השלכות חמורות, רציתי לעזור לך שיהיה רק טוב".
בהמשך כתב לו: "הם יצאו אליך, תענה להם, עשית טעות רצינית. אחי, היתה לי כוונה לעזור שאף אחד לא יפגע. אתה חושב אתה חכם, תתמודד אחי, מכבוד לאבא שלך רציתי לעזור".
במקביל שלח הנאשם הודעות דומות לגיסו של המתלונן בו ביקש ממנו שיפנה למתלונן כדי לסגור את הסיפור בטוב. בהמשך כתב לגיס: "הוא חסם אותי, תגיד לו שהוא בבעיה בת זונה, זהו סעו ברכה".
בכתב האישום נכתב: "במעשים אלו דרש הנאשם את רכוש המתלונן תוך שהוא משתמש בפרטיו של אדם אחר, ביודעו שאינן שלו ובמטרה להונות ולהפחיד את המתלונן ואת גיסו, וכן איים על הגיס בפגיעה שלא כדין במתלונן".
כתב האישום כולל שלושה סעיפים: התחזורת לאדם אחר במטרה להונות, דרישה באיומים של רכוש ואיומים.