בית החולים כרמל בחיפה יכול לעבור על כל צוותיו הרפואיים למבנה בית חולים חדש בקרית אתא בתוך חמש שנים. כך מעריך מנהל בית החולים כרמל, ד"ר אבי גולדברג.
3 צפייה בגלריה
הצוותים הרפואיים מוכנים למעבר. בית החולים כרמל מלמעלה
הצוותים הרפואיים מוכנים למעבר. בית החולים כרמל מלמעלה
הצוותים הרפואיים מוכנים למעבר. בית החולים כרמל
(צילום: אלי דדון)
ד"ר גולדברג אומר ל"מיינט קריות" כי הוא פועל להוציא לפועל את העברת בית החולים, ואף שוחח בנושא עם שר הבריאות ניצן הורביץ, שביקר במרכז הרפואי.
ממשלת ישראל הכריזה לא אחת על כוונותיה לבנות בית חולים על אזורי בקרית אתא, שייקרא על שם ראש הממשלה לשעבר, מנחם בגין. על פי תוכניות משרד הבריאות שהוצגו, מדובר בבית החולים הגדול באזור, ומהמתקדמים בישראל. עוד מתוכנן כי בית החולים יכלול למעלה מ-2,000 מיטות אשפוז, ולצידו יפעל בית חולים גריאטרי דוגמת פלימן, ובית חולים פסיכיאטרי.
3 צפייה בגלריה
בית החולים על שם בגין בקרית אתא
בית החולים על שם בגין בקרית אתא
מהמתקדמים בישראל. בית החולים על שם בגין בקרית אתא
(הדמיה עיריית קרית אתא)
ב-20 בפברואר 2020 הונחה אבן הפינה לבית החולים בקריית אתא, ונחתם הסכם גג בסך 3 מיליארד שקל לבנייתו. במרץ 2021 ניתן תוקף לתוכנית להקמת בית חולים בדרום הארץ, שגם בו מתוכננות כ-2,000 מיטות אשפוז.
באוקטובר 2021 חשף מיינט קריות כי בין בתי החולים בחיפה החל מאבק על המעבר לקריות. בתי החולים שעומדים על הפרק ורואים עצמם מתאימים למעבר הם בני ציון וכרמל. במסגרת המאבק לקראת קבלת ההחלטה גורלית של משרד הבריאות, התקיימו מפגשים בין מנהלי בתי החולים ובכירי המשרד, והשר הורביץ אף קיים סיורים בשני בתי החולים.
3 צפייה בגלריה
ד"ר אבי גולדברג
ד"ר אבי גולדברג
מרכזי המצויינות של כרמל מהווים יתרון. ד"ר אבי גולדברג
(אלי דדון)
קראו גם >>
השבוע נשמע מנהל בית החולים כרמל, ד"ר אבי גולדברג, בטוח כי יעביר את בית החולים לקריות. "אני בטוח שההחלטה צריכה להיות שכרמל עובר לקריית אתא. כרמל שייך לכללית, ארגון הבריאות השני בגודלו בעולם, שבבעלותו 14 בתי חולים. נפגשתי עם שר הבריאות ופירטתי את כל הסיבות הנכונות למעבר שלנו לקריות. זו ההחלטה הרפואית והכלכלית הנכונה".
הייתה כוונה לבנות בקרית אתא בית חולים כללי ולצידו בית חולים פסיכיאטרי. בית החולים מזור ככל הנראה לא יעבור לשם. האם זה מקטין את הסיכוי שיוקם בית חולים בקריות?
"יש תוכנית להקים בית חולים כללי, ואם יצטרפו אליו בית חולים פסיכיאטרי או גריאטרי, זה לא ישנה את התוכניות".
הממשלה הכריזה על הקמת בית חולים בדרום. איך יתקצבו הקמת שני בתי חולים?
"הקמת בית חולים, כולל מעבר, עשויה לקחת 5-7 שנים. אפשר בהחלט לקבוע תקציב רב שנתי שיאפשר את הקמת שני בתי החולים. שר הבריאות בביקורו אמר לי שיש כוונה להקים את שני בתי החולים, ומי שיעבור לקריית אתא יהיה בית חולים מחיפה".
אז למה דווקא כרמל ולא בני ציון?
"יש לנו מרכזי מצוינות במספר גדול של תחומים, בית חולים מצטיין מדי שנה, ועבורנו המעבר מבית החולים הנוכחי לבית חולים על אזורי זו אינה קפיצה גדולה. זהו מעבר טבעי, ואנו נכונים להעביר את כל הצוותים שלנו לבית החולים בגין".
מה התרחיש הכי טוב שלך למעבר?
"בתוך חמש שנים ניתן לראות אותנו בקריות. טרם קיבלנו את ההודעה על המעבר, אבל אנו בטוחים שתתקבל ההחלטה הנכונה".