כמדי שנה ב־27 בינואר יציינו בעולם ובישראל את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ולגבורה. מספרם של ניצולי השואה שחיים עימנו יורד משנה לשנה והרצון לתת במה רחבה לסיפוריהם של השורדים באופן מוחשי ככל שניתן הופך להיות קריטי.
3 צפייה בגלריה
יהודית הרשקוביץ
יהודית הרשקוביץ
יהודית הרשקוביץ
(הדמיה: Virtualion VR/AR/Mix reality studio (דוד בן משה))
מיזם קהילתי חדש בשם Live Forever, מנצל את קדמת הטכנולוגיה ליצירת הולוגרמות חדשניות של ניצולי שואה, שיספרו את סיפורם, יפיחו בהם חיים וישמרו את הזיכרון לשנים רבות עבור הדורות הבאים.
המיזם מבית עמותת "יד עזר לחבר", בשיתוף היזמית החברתית יערית שושן, מחבר בין טכנולוגיה וזיכרון שואה ומעלה את דמויותיהם ועדותם של ניצולי שואה על גבי הולוגרמות ענק, שיוקרנו ביום זה על פני בניינים בערים מרכזיות.
ניצולי השואה שלום שטמברג ויהודית הרשקוביץ הם חלוצי ההולגרמות המובילים את הפרויקט. המטרה היא לגייס כספים לטובת הכנת 28 הולוגרמות נוספות, שיספרו את סיפורם של 30 ניצולי שואה. עלות הפקת הולוגרמה בודדת עומדת על כ-50,000 שקלים.
3 צפייה בגלריה
שלום שטמברג
שלום שטמברג
שלום שטמברג
(הדמיה: Virtualion VR/AR/Mix reality studio (דוד בן משה))
מלבד הקרנתן בערים המרכזיות, יוצגו ההולוגרמות במהלך החודש הקרוב במוזיאון השואה בעמותת "יד עזר לחבר", שהוקם לצורך שמירה על ההיסטוריה של העם היהודי בתקופת השואה והנצחת עדותם.
שמעון סבג, מנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר": "מדובר בפרויקט חברתי ללא כוונות רווח. מקורות המימון מצומצמים למדי ובאמצעות ההולוגרמות, אנו גורמים לניצולי השואה 'לחיות לנצח' ולספר את סיפורם לדורות הבאים. מטרתנו היא להספיק לצלם כמה שיותר ולנצח את הזמן, מפני ששעון החול הולך ואוזל ובקרוב לא יישארו ניצולי שואה שיוכלו לספר את סיפורם.
3 צפייה בגלריה
יהודית הרשקוביץ
יהודית הרשקוביץ
יהודית הרשקוביץ
(הדמיה: Virtualion VR/AR/Mix reality studio (דוד בן משה))
"אי אפשר להישאר אדישים למשמע עדות של ניצול או ניצולת שואה, הם חוו על בשרם את זוועות הנאצים, הם מזכירים לנו למה ובזכות מי אנחנו כאן היום. מה שעצוב זה שהם הולכים ומתמעטים. מי שחיים בינינו כיום, היו ילדים פעוטים או נערים בתקופת השואה, וגם הם כלים ונעלמים".
יערית שושן-סבג, יזמית חברתית: "בטכנולוגיה ייחודית המצלמת את ניצולי השואה באמצעות מספר מצלמות הצלחנו להפיק דמות הולוגרפית באמצעות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית.
עמותת יד עזר לחבר, נוסדה ב-1995 והוקמה על רקע מצבם הכלכלי והחברתי הקשה של ניצולי השואה. כיום מפעילה העמותה קריית חסד בה מתגוררים מספר רב של ניצולי שואה, שחיו בעבר מתחת לקו העוני, וזוכים למגורים ולשלוש ארוחות ביום. בנוסף, מחלקת העמותה מאות ארוחות חמות לניצולי שואה מידי יום".
היזמית החברתית יערית שושן, בעלת משרד פרסום חברתי THE BRAND HOUSE מתמחה ביצירה וניהול קמפיינים קהילתיים. מטרת המחלקה החברתית במשרד היא לייצר מודעות לנושאים קהילתיים חשובים על ידי חשיפתם בתקשורת ועד לחקיקתם בכנסת.