בית משפט המחוזי בחיפה אישר הערב (חמישי) את מכירתו של תיאטרון הצפון לגדי צדקה, מייסדו ומנהלו של התיאטרון העברי. מפסק הדין עולה כי המנויים יקבלו את כמות הכרטיסים ששילמו ורוב העובדים ימשיכו להיות מועסקים על ידי ההנהלה החדשה. בדיון ציין צדקה כי הוא התרגש עד דמעות כאשר פגש עם העובדים. על פי המתווה, צדקה ישלם סכום של כ-15 מיליון שקל אשר יחולקו בין שיפוץ האולם, הצגות חלופיות למנויים ותשלום חובות לנושים.
2 צפייה בגלריה
ההיכל ישופץ. תיאטרון הצפון
ההיכל ישופץ. תיאטרון הצפון
ההיכל ישופץ. תיאטרון הצפון
(צילום: נחום סגל)
קראו גם:
בתחילת חודש יוני הגיש בא כוחם. של בעלי התיאטרון, איזה פלדמן וסמיון קזנסקי, עו"ד איתי פיירמן, בקשה לבית משפט המחוזי למנות נאמן לתיאטרון שצבר חוב בסך 11 מיליון שקל. השופטת בטינה טאובר נעתרה לבקשה, מינתה את עו"ד חכים לנאמן הזמני וציינה כי קיימת חשיבות לשמור על נכסי התיאטרון ולמכור אותם, על מנת להחזיר את החובות לנושים.
מיד לאחר ההחלטה החל עו"ד חכים לבדוק את נכסי החברה, החובות והזכויות שלה וגילה כי בעקבות נגיף הקורונה התיאטרון זכאי לפיצוי מהמדינה. בעקבות כך הגיש עו"ד חכים לבית המשפט בקשה לצו הקפאת הליכים למשך 60 יום על מנת לשקם את התיאטרון או למכור אותו.
2 צפייה בגלריה
גדי צדקה
גדי צדקה
חזונו להפוך את התיאטרון למרכז תרבות אזורי. גדי צדקה
(צילום: רפי דלויה)
כעת, משעברו 60 יום, הגיש הנאמן, עו"ד חכים לבית המשפט את הסכם שנחתם עם צדקה וביקש לאשרו. בדיון ציין: "פרסמנו מודעה למכירה, קיבלנו חמש הצעות, מיינו את ההצעות בכל פרמטר, ההצעה שאני מבקש לאישור היא ההצעה של מר צדקה.
"היא היתה ההצעה המובילה הן בסכום הכסף, הן באופציה להעסקת חלק הכי משמעותי מתוך העובדים והן מבחינת החזון ותוכניות לעתיד. אנו מציעים שכל מנוי או רוכש כרטיסים יקבל בדיוק את אותה כמות (הצגות – שנ"ז) על הכרטיסים שעליהם שילם, במקומות הספציפיים ששילם, בתוך שנתיים מהסרת ההגבלות של הקורונה. זו ההצעה ההוגנת ביותר שאפשר להביא לרוכשי המינויים".
גדי צדקה: "זה אירוע מרגש עבורנו, פגשנו את העובדים והשמחה וההתרגשות שלהם היו מעל ומעבר למה שניתן לתאר, עד לרמה של דמעות, התרגשות, בכי של שמחה. אני נמצא עם זוגתי היקרה שהיא זאת שהיא זו שדחפה אותי לפעולה זאת והקימה איתי את התיאטרון העברי לפני 10 שנים שמצליח ומופיע בכל רחבי מדינת ישראל.
"הקהל מכיר אותנו ומצפה ומייחל להגעתנו. לנאמן אמר צדקה: "לא ציפיתי מאדם שמתעסק בחוקים ומשפטים להכרה והערכה כזאת לעולם התיאטרון". גם השופטת ציינה לטובה את פעילותו של עו"ד חכים וציינה כי ברוב כשרונו הגיע לתוצאה שאף אחד לא האמין שיצליח.
בפסק הדין ציינה השופטת חזונו של צדקה הוא להפוך את התיאטרון למרכז תרבות אזורי, תיאטרון רפרטוארי נתמך, יוצר ומאוזן כלכלית.
מפסק הדין עולה, כי מתוך הסכום ישקיע צדקה 6 מיליון שקל להחלפת מערכת המיזוג בתיאטרון, מערכת הסאונד והכסאות. כמו כן, יצוין כי ועד קרית חיים ימשיך להשכיר לתיאטרון את המבנה עד לשנת 2041.
פורסם לראשונה: 20:18, 17.09.20