חודש לאחר הפציעה הקשה במסלול הסנפלינג אגם קורן (14) מקרית ביאליק שוחררה אמש (רביעי) מבית החולים רמב"ם, ועברה למרכז שיקומי בתל השומר.
2 צפייה בגלריה
אגם קורן
אגם קורן
אגם קורן במסלול הסנפלינג במערת קשת
(צילום: באדיבות המשפחה)
מבית החולים רמב"ם נמסר: "הודעה חיובית בזמן קורונה: הנערה שנפלה במערת קשת ונפצעה קשה מאוד, וטופלה בטיפול נמרץ ילדים ברמב"ם עד שמצבה התייצב שוחררה אמש מבית החולים רות לילדים ברמב"ם אחרי קרוב לחודש אשפוז כשהיא בהכרה מלאה. היא תטופל מעתה בשיקום במרכז הארץ".
כזכור, המקרה ארע במהלך בילוי משפחתי של אגם עם הוריה במערת קשת, בזמן שעשתה את דרכה חזרה אל הוריה לאחר שגלשה בסנפלינג במקום, ונפלה מגובה רב של כ-20 מטרים. הוריה המתינו לבואה ולאחר שהתעכבה יצא אביה לחפש אחריה ופגש בעוברים ושבים שהבחינו לפתע כי יש ילדה מוטלת בתחתית ההר.
2 צפייה בגלריה
אגם קורן בעת הסנפלינג
אגם קורן בעת הסנפלינג
אגם קורן בעת הסנפלינג
(צילום: באדיבות המשפחה)
בעקבות הקושי להגיע למקום ובשל מצבה הקשה נערך מבצע חילוץ והיא הועברה במסוק של חייל האוויר לבית החולים רמב"ם. שם היא אושפזה במהלך החודש האחרון ועברה פרוצדורות רפואיות שונות. במשך שלושת הימים הראשונים קורן הייתה מורדמת ומונשמת, כאשר במהלך הימים הללו הרופאים החליטו להפסיק את חומרי ההרדמה.
האם כרמית אמרה אז ל'מיינט קריות': "הרופאים הפסיקו את חומרי ההרדמה ואגם הגיבה לפקודות. ביקשו ממנה לפתוח עין, אז היא פתחה וסגרה בחזרה, וגם ללחוץ יד, היא לחצה פעם אחת". והבהירה: "אנחנו מאמינים שהיא תשתקם, אבל זה ייקח זמן. לאט לאט היא תחזור לעצמה".
עו"ד אביתר קציר, שמייצג את אגם קורן ומשפחתה, מסר: "לאחר שיצאה מכלל סכנה והושלמו הפרוצדורות מצילות החיים, הועברה אגם להמשך שיקום רב תחומי בבית חולים במרכז הארץ שם צפוי לה עדיין הליך שיקום ארוך מאוד, אשר כולנו תקווה שיסתיים בהחלמתה.
"משפחת קורן עסוקה כל כולה בחיזוק אגם המגלה אומץ רב ונחישות, היא עוקבת מקרוב אחר חקירת המשטרה במטרה להביא למיצוי דין עם כלל הגורמים האחראים לתאונה הקשה. במקביל מגבשת המשפחה תביעת נזיקין אזרחית שתופנה לכלל הגורמים האחראים למה שאירע".
המשפחה מוסרת את תודתה מעומק הלב לצוות בית החולים רמב"ם על טיפולו המסור באגם ולכל מי שדורש בשלומה.
פורסם לראשונה: 13:16, 14.01.21