מנכ"ל התזמורת הסימפונית של חיפה, מוטי איינס (65), תושב קרית ביאליק, הלך לעולמו בטרם עת, ביום שבת. בעבר ניהל איינס תקופה ארוכה את הקונסרבטוריון בקרית ים והוביל אותו להישגים נכבדים בארץ ובחו"ל.
1 צפייה בגלריה
מוטי איינס ז"ל
מוטי איינס ז"ל
מוטי איינס ז"ל
(צילום: גיל מזרחי)
בשנים האחרונות ניהל איינס את התזמורת העירונית של חיפה והוביל אותה לשורה של הישגים מקצועיים, בהם הקמת ה'ביג בנד חיפה', 'האופרה חיפה' וקידום בני נוער להשכלה קלאסית בשיתוף בית הספר למוסיקה של ״הביט״.
לפני כן ניהל איינס את הקונסרבטוריון העירוני בקרית ים, וניצח על ההרכבים השונים שלו בקונצרטים בארץ ובחו"ל, בין השאר במסגרת מסע לארה"ב בשליחות משרד החוץ. איינס כיהן גם כיו"ר אגודת א.י.ת.ן – האיגוד הישראלי לתזמורות נוער, ועוד. הוא התגורר כל השנים בקרית ביאליק והיה פעיל ציבורי וגם פוליטי, במסגרת רשימת "ל" בראשות ראש העיר המנוח, דני ז'ק ז"ל.
בשנים האחרונות איינס לא היה בקו הבריאות ולפני שנה אף שהה תקופה מסוימת במוסד השיקומי "בית בלב" לאחר ששבר את רגלו. בשבת הלך לעולמו, והשאיר אחריו אישה, דליה, אשת חינוך, שני בנים, ליאב וזיו ובת, טל.
ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם: "בשם עיריית חיפה, אני משתתפת בצער הרעייה דליה וילדיהם, על מותו בטרם עת של מוטי איינס ז"ל. שלא תדעו עוד צער" .
ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור: "קרית ים איבדה איש יקר ואהוב שהפך את העיר למעצמה ישראלית ובינלאומית של מוסיקה. למוטי היה לב ענק שאותו הוא חלק עם כולנו ובמיוחד עם דורות של נגנים מבריקים שהעמיד פה. באופן אישי איבדתי חבר מסור אשר גם כשהתקדם לתפקידים בכירים מחוץ לעיר לא שכח מעולם את קרית ים והתגייס תמיד לעזרתה".
מנכ"ל הקריון לשעבר, דודו שגיא, היה משך שנים חברו של איינס. לאחר מותו אמר: "מוטי, חברי היקר, איש חכם יצירתי יזם איש מוסיקה שקידם דורות של ילדים גם בקרית שמונה בימים הבוערים בגבול הלבנון גם בטבריה וניהל ביד רמה וקידם את הקונסרבטוריון בקרית ים.
"עם המעבר לתזמורת הסימפונית חיפה הביא לפריחתה ולקידומה בכל רחבי הארץ הקים את תזמורת ה"ביג בנד" ושילב ברגישות וכישרון את "מקהלת בת שיר". לבקשת רה"ע לשעבר, יונה יהב, ייסד והקים את האופרה בחיפה. היה לי חבר נפש נפגשנו רבות ושוחחנו מס פעמים ביום, טיילנו בארץ ובעולם. מוטי היה איש שיחה מרתק מצחיק ואיש סוד אמיתי. יהי זכרו ברוך".
הלוויתו של איינס תתקיים היום (א') בבית העלמין צור שלום בשעה 16:00.
פורסם לראשונה: 10:49, 09.08.20