בשבוע שעבר פורסמו מחירי קייטנות הקיץ בקריות לילדי הגנים ובתי הספר, ועוררו את זעמם של הורים רבים. בקרית ביאליק, קרית מוצקין וקרית אתא הודיעו ראשי הרשויות שיפחיתו את מחירי מחזור ב' של קייטנות הקיץ ב-300 שקל. זה לא הרגיע את ההורים: "זה טריק שעשו עלינו כדי להשתיק את המתלוננים, אבל המחירים עדיין גבוהים".
1 צפייה בגלריה
"מחיר יקר עבור קייטנה שהיא לא יותר מבייביסיטר"
"מחיר יקר עבור קייטנה שהיא לא יותר מבייביסיטר"
"מחיר יקר עבור קייטנה שהיא לא יותר מבייביסיטר"
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

קרית מוצקין: המצאות ומציאות

על פי הפרסומים, במוצקין תתקיים קייטנה בשני מחזורים. המחזור ראשון ברוח של המצאות ומציאות יתחיל ב-1 ביולי, למשך שלושה שבועות, יעלה 300 שקל ויכלול יום קצר עד לשעה 13:00, ועוד 700 שקל עבור יום שיימשך עד 17:00. המחזור השני, שבו מבחר מסלולים בעלי תחומי עניין שונים, בהם אנגלית, מחול ואמנים צעירים, יתחיל ב-22.7, גם כן לשלושה שבועות, והוא יקר משמעותית. על פי הפרסומים הראשונים, אמור היה לעלות 900 שקל ליום קצר ו-900 שקל נוספים עבור המעוניינים ביום ארוך.
בעקבות טענות ההורים, הודיעו בעירייה כי מחיר המחזור השני יופחת ב-300 שקל לילד ויעמוד על 600 שקל עבור יום קצר. "בהנחיית ראש העיר, הוחלט כי לאור משבר הקורונה ועל מנת להקל על ההורים, הרשות תסייע בסבסוד הקייטנות״, נכתב.
קראו עוד >>

קרית ביאליק: "לעשירים בלבד"

גם בקרב תושבי ביאליק, שם המחירים זהים למוצקין בשני המחזורים של הקייטנות, התמרמרו ההורים.
אבישי קליין, אב לשניים: "לאחר שנה קשה, שבחצי ממנה הילדים היו בבית איתנו, הם לא למדו ואנחנו לא עבדנו, ציפינו שתהיה התחשבות בקיץ, ושבית הספר ימשיך עוד חודש. אנו נדרשים לשלם על הכל, מחיר יקר עבור קייטנה שהיא לא יותר מבייביסיטר, נוסף על ההוצאות הכבדות שיש גם ככה למשפחות צעירות. כהורים למספר ילדים, לא נוכל לעמוד בכך. יש לנו חברים שלא רושמים את הילדים כי הם לא מסוגלים. אם חינוך זה לעשירים בלבד, זה עצוב".
לפוסט שהעלה קליין בעמוד הפייסבוק של תושבי ביאליק הצטרפו הורים נוספים, ובעקבות הקריאה פורסם להורים: "בהנחיית ראש העיר, אלי דוקורסקי, העירייה תסבסד את מחזור ב' של קייטנות הקיץ הציבוריות עבור ילדי הגנים ובתי ספר יסודיים שיופעלו על ידי רשת המתנ"סים. גובה הסבסוד - 300 שקל לילד".

קרית אתא: המחזור השני הכי ארוך והכי יקר

בפרסום הראשוני בקרית אתא, מחיר המחזור הראשון של הקייטנה היה דומה לשאר הקייטנות בקריות, אך במחזור השני, שלושה שבועות של יום קצר עלו 1,270 שקל, ועם ימים ארוכים 2,665 שקל.
שירה בן זינו, חברת ועד ההורים העירוני: "אימהות אמרו לי שאין סיכוי שיש להן כסף לשלם עבור הקייטנות. מה שאומר ששוב הורים יהיו בבית ולא יוכלו לעבוד, ואחרי שנה כזו, זה לא הגיוני. פנינו לרשויות".
בעקבות פניית ההורים הורידה עיריית קרית אתא את המחיר עבור המחזור השני של הקייטנה ב-320 שקל, כך שכעת יום לימודים ארוך בקייטנת המחזור השני עולה 2,345 שקל.
בן זינו: "אותנו זה ממש לא מספק. אנחנו מסתכלים על ההורים שאין באפשרותם לשלם, וההנחה הזו לא מספיקה. כאילו העלו מראש מחירים על מנת להוריד, וגם כעת המחיר גבוה. יש למשפחות רבות באתא כרטיס 'זהב"י' המעניק למשפחות בעלות ארבעה ילדים ויותר הנחות משמעותיות בכל מיני תחומים, אולם כשהם פנו לעירייה, אמרו להם שאין הנחות נוספות. זה לא הוגן עבורם. להכפיל את הסכום הזה במספר ילדים זה ממש לא הגיוני".
מעיריית קרית אתא נמסר: "קיימות מספר מסגרות פעילות במחירים שונים לבחירת התושבים. מחירי הקייטנות נקבעים בהתאם למתווה משרד החינוך. מחיר הקייטנה בין התאריכים 1.7-12.8 עד השעה 17:00 סובסד ועומד על 2,345 שקל, זהה למחיר הקייטנות בשאר הרשויות בקריות ובחיפה, כאשר באתא מקבלים ההורים יום פעילות נוסף. מעבר לכך, הנחות ניתנות בהתאם למצב סוציואקונומי ועל פי החלטת ועדת ההנחות".

קרית ים: קייטנת ספורט

בקרית ים, במחזור הראשון המחיר זהה לשאר ערי הקריות, ובמחזור ב', המחיר הוא 600 שקל לשלושה שבועות של יום קצר, ו-700 שקל נוספים עבור יומים ארוכים. בעירייה ציינו כי המחיר הופחת גם כאן ב-300 שקל עבור מחזור ב' של הקייטנה, כך שמחיר הקייטנה ההתחלתי היה 900 וירד כעת ל-600. בנוסף, למעוניינים תתקיים קייטנת ספורט בין התאריכים 22.7 עד 4.8 במחיר 850 שקל עבור יום קצר.

קרית חיים: המחזור השני הכי זול

בעיריית חיפה טרם פרסמו פרטי קייטנות בקרית חיים ובקרית שמואל, אולם ראש העירייה, עינת קליש רותם, פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה: "בעיריית חיפה החלטנו לסבסד את עלות הקייטנות העירוניות שיופעלו במהלך עונת הקיץ עבור ילדי העיר בכ-2 מיליון שקל. השתתפות ההורים לילדי הגנים תופחת, כך שעלות השתתפות במחזור הראשון תהיה 300 שקל עבור יום קצר, ועוד 700 עבור יום ארוך. במחזור השני, שיתקיים מ-25.7 ועד 12.8, עלות הפעילות היא 580 שקל ליום קצר ו-700 עבור יום ארוך".
מחיר המחזור השני הוא נמוך לעומת הקריות - אך גם קצר בכשלושה ימים.