בחופשת הקיץ הקרובה יחלו בקרית מוצקין העבודות לפירוק בית הספר הממלכתי דתי 'מצפה' ובנייתו מחדש, לאחר שהתגלה כי אינו עמיד בפני רעידות אדמה.
1 צפייה בגלריה
"חוסר הבנה של הציבור הדתי". בית הספר מצפה
"חוסר הבנה של הציבור הדתי". בית הספר מצפה
"חוסר הבנה של הציבור הדתי". בית הספר מצפה
(צילום: נחום סגל)
הורי בית הספר שמתלוננים כבר שנים על היעדר אולם ספורט לרווחת ילדיהם, זעמו כשגילו לאחרונה כי גם בתוכניות של בית הספר החדש לא ייבנה אולם ספורט, והתלמידים ימשיכו ללכת אל אולם הספורט הנמצא במרחק של כ-10 דקות הליכה, גם לאחר שייבנה בית ספר חדש.
כעת מתברר להורים ולמתפללי בית הכנסת מצפה, הפועל במקום כ-50 שנה, כי בתוכניות החדשות גם בית הכנסת לא אמור להיבנות מחדש. דורון גרינברג, יו"ר תנועת 'מוצקין עם מסורת': "העניין הגיע אלינו דרך גורמים לא רשמיים, והתברר כנכון, וזו פשוט החלטה שערורייתית. בית הכנסת זה הלב הפועם בבית ספר ממלכתי דתי. התלמידים הבוגרים מתפללים בבית הכנסת, ומשמש גם כבית מדרש וללימוד. יש כאן חוסר הבנה של הציבור הדתי".
קראו גם >>
מלבד השימוש הבית ספרי, מדי יום מקיימים בבית הכנסת במצפה תפילות במניין, ובסופי השבוע פוקדים את המקום כ-30 מתפללים. אורי, מוותיקי בית הכנסת: "מדובר במהלך לא מקובל ביהדות, לפרק בית כנסת מבלי לבנות אותו מחדש. מעבר לכך, אנו קהילה שמחזיקה את בית הכנסת האשכנזי באזור".
גם הרב דוד דרוקמן, רב העיר, התגייס למאבק: "מבחינתנו זה כמו גוף בלי נשמה. הייתי רב בית הספר לפני כ-30 שנה, זה מצער אותי גם באופן אישי, הלב נקרע".
ההורים מתכננים הפגנה בעניין בית הכנסת ואולם הספורט במוצאי שבת,27 בפברואר, מול בית ראש העירייה, חיים צורי, ומחאה נוספת ברחבת בניין העירייה לפני ישיבת מועצה העיר הבאה.
מהעירייה נמסר: "אנו גאים על הכוונה להקים את בית הספר מצפה מחדש, כחלק מתהליך לטווח ארוך בו הושקעו עמל רב ותקציבים מרובים. אולם הספורט ממוקם מרחק דקת הליכה ממתחם בית הספר. בית כנסת, אחד מרבים, נמצא סמוך לאולפנת סגולה, כך שהטענות העולות בכתבה הינן מגמתיות וחוטאות לאינטרס הציבורי".