למרות המאבק המשפטי בין עיריית קרית ים לרפאל בנוגע למס הארנונה שהרשות צריכה לשלם לעירייה, מקדמים מהנדסי הרשות פרויקט ראשון בארץ, במסגרתו ישלימו תלמידים במסלול מיוחד בתיכון רבין לימודים לתואר הנדסאי.
1 צפייה בגלריה
תלמידי מסלול השחרות ברבין מבקרים במעבדות רפאל
תלמידי מסלול השחרות ברבין מבקרים במעבדות רפאל
תלמידי מסלול השחרות ברבין מבקרים במעבדות רפאל
(צילום: דוברות רפאל)
מנהלת תיכון רבין, אביבה כהן, ציינה כי המסלול מיועד לתלמידי מסלול טו"ב - טכנאים ובגרות, שעד כה יכלו לסיים רק לימודי טכנאים במסגרת בית הספר, וכעת תחת המטריה של רפאל יכולים לסיים לימודי הנדסאים, לשרת בצבא במקצוע שלהם, ולאחר מכן הטובים ביותר יוכלו להיקלט לעבודה ברפאל.
התכנית כוללת כיתה קטנה עם ליווי צמוד וחונכות של מהנדסי רפאל לתלמידים, לימוד חווייתי במעבדות, כאשר הם בכיתות ט׳-י׳ לומדים באינטנסיביות לבגרות, בי״א מסיימים את כל הבגרויות, כיתה י״ב עושים שנה ראשונה ללימודי טכנאי ואז 'עולים' למכללה החדשה שמוקמת בבית הספר - מכללה להנדסאים. בשנת י״ג משלימים מתעודת טכנאי לתואר הנדסאי.
התוכנית בשיתוף גם עם חיל החימוש בצה״ל, אשר קולט הנדסאים למקצועות הנדרשים בצבא. ברפאל מציינים שמטרת הפרויקט היא לקחת ילדים עם עתיד מעורפל ולהכניס אותם לתלם, תוך מתן אופק גם לשירות הצבאי וגם לתעסוקה לאחר מכן. "התוכנית בליווי צמוד של חטיבת החימוש ברפאל, שאנשיה בונים את הסילבוס, מספקים את המרצים, מלווים את התלמידים מהתחלה וכן מהווים מרצה מלווה לפרויקט הגמר שלהם בסוך תואר הנדסאי. אנשי רפאל מסייעים בבנייה ואיפיון של מעבדות המכטרוניקה שישמשו את תלמידי המכללה. משמעות המיזם: נפתחה מכללה להנדסאים בקרית ים, זה אירוע גדול, ורפאל חלק משמעותי מהפרויקט הזה".
אביבה כהן ציינה, כי עד השנה השלימו תלמידי מסלול השחרות, הנערך גם בליווי חיל הטכנולוגיה של צה"ל, רק לימודי טכנאי, ועל מנת להשלים לתואר הנדסאי, הם היו צריכים לעבור לאורט ביאליק. "רציתי שהם ימשיכו ללמוד כאן, עם חבריהם ומאוד הייתה חשובה המטריה של רפאל. אנשי הרשות עובדים משך שנים עם התלמידים המצטיינים שלנו, שעושים חמש יחידות מתמטיקה ופיזיקה, וכעת הגיע העת שהם יסייעו גם לתלמידים האחרים. רפאל גם פתחה את שעריה בפני תלמידי המסלול".
דב, מנהל קשרי קהילה ברפאל, ומוביל פרויקט טו"ב בתיכון רבין: ״אנחנו גאים מאוד בשיתוף הפעולה".