ביטול החתונות והאירועים המשפחתיים הביא את גיא כהן, צלם מקרית ביאליק, לחפש הכנסה אחרת. בימים טרופים אלה הוא הפך את התחביב שלו להכנת בצק מחמצת לפיצה נפוליטנית, לעיסוקו המרכזי. בפוסט בפייסבוק הוא הזמין את תושבי הקריות לקנות את הבצק הבריא שלו. "כרגע זה לא מחזיק אותי כלכלית, אבל זה עדיף מכלום", סיפר השבוע.
2 צפייה בגלריה
"אין כרגע מחשבות על מה יהיה בעתיד". גיא כהן
"אין כרגע מחשבות על מה יהיה בעתיד". גיא כהן
"אין כרגע מחשבות על מה יהיה בעתיד". גיא כהן
(צילום: יוסי פנסו)
גיא כהן (38) מקרית ביאליק, נשוי ואב לשלושה, עובד ב-16 שנים האחרונות כצלם חתונות ואירועים.
"ביום רביעי שעבר התקשרה הכלה של יום חמישי בלילה, אמרה שהיא ממתינה במלון עם השמלה, והחתונה מבוטלת", סיפר. "לאחר מכן הגיע גל ביטולים של אירועים עד חודש יוני".
2 צפייה בגלריה
פיצה מבצק מחמצת
פיצה מבצק מחמצת
פיצה מבצק מחמצת
(צילום: פרטי)
המצב החדש גרם לכהן לחשב מסלול מחדש. "החלטתי לעשות מעשה ולנצל את היכולת השנייה שלי", סיפר. "מזה כשנתיים אני מתעסק בהכנת בצק לפיצה נפוליטנית, בצק מחמצת שזמן התפיחה שלו הוא 72 שעות. למדתי לעשות את זה בלמידה עצמית ובסיוע אנשים שעוסקים בתחום. זה היה תחביב שלי, לפני שנה וחצי גם רכשתי טאבון גדול לבית.
"פרסמתי פוסט בפייסבוק והצעתי לאנשים לרכוש ממני את הבצק שאני מכין בהמון אהבה, השקעה רבה והקפדה על ניקיון. הקמחים שאני עובד איתם הם איטלקיים, כשרים ומנופים. הבצק אינו מכיל שמן וסוכר בכלל, מה שעושה אותו בריא יותר. הפוסט הזה התגלגל, אני זוכה להרבה פרגון ותמיכה ויש היענות טובה".
נכון לעכשיו, מספר כהן, הכנת הבצקים מהווה ההכנסה היחידה שלו, פרט לזו של אשתו. "זה העיסוק העיקרי שלי. זה לא מחזיק אותי כלכלית, אבל זה עדיף מכלום. אשתי מורה, אז זו חצי נחמה, אבל משכורת של מורה זה לא מספיק. החששות הם גדולים. אין כרגע מחשבות על מה יהיה בעתיד, כי אני לא יודע מה יהיה. נראה שהמצב רק הולך ומחמיר".
כהן שואף להגדיל את היצע המוצרים שהוא מספק. "השאיפה גם היא לגוון במוצרים שאני מכין. לדוגמה הכנת פיצה נפוליטנית שהשוליים שלה עבים ובאמצע היא רכה. המטרה היא לעשות פעמיים או שלוש בשבוע מכירה מהבית, או שאני אכין ואביא לאנשים לפי הזמנה".
מחיר הבצק הייחודי של כהן הוא 12 שקל לכדור בגודל 320 גרם. ניתן לבצע הזמנות בטלפון 054-5200245 והאיסוף בתיאום מקרית ביאליק.
פורסם לראשונה: 08:22, 23.03.20