משרד החקלאות הגיש היום (רביעי) כתב אישום נגד בעלת כלב מסוג פודל בגין השארת כלב ברכב בימי הקיץ באופן המסכן את חייו. במשרד החקלאות מדגישים: השארת בעל חיים ברכב עלולה להיות עבירה פלילית.
2 צפייה בגלריה
כלב
כלב
"הלכתי רק להחליף סדינים באיקאה". כלב
(צילום: pexels)
מכתב האישום עולה כי ב-24.7.19, בשעה 30;11, הגיעה הנאשמת, רימא דראושה (30), תושבת חיפה, לקניון שער הצפון בקרית אתא יחד עם הכלב שבבעלותה העונה לשם טוי.
על פי כתב האישום, היא החנתה את רכבה בחניון והלכה לקניון, בעודה מותירה את הכלב שבבעלותה לבדו ברכב לא מונע, ללא שתייה זמינה.
הכלב שהה לבדו ברכב הסגור כ-45 דקות, כאשר הטמפרטורה בחוץ עמדה על 33 מעלות צלזיוס. הודות לערנותו של עובר אורח, מקרה זה לא הסתיים באסון. העד למקרה דיווח על כך ועד מהרה הגיע צוות של כיבוי אש שפרצו והצילו את חייו של הכלב.
הנאשמת הגיעה לרכבה בחלוף שעה מרגע עזיבתה, רק לאחר שהמשטרה יצרה עמה קשר. במסגרת כתב האישום, ביקש משרד החקלאות להגביל את הנאשמת מלהחזיק כלבים בעתיד.
משרד החקלאות מבהיר כי השמש הקופחת גורמת לטמפרטורה של חלל הרכב לעלות במהירות, כך שכ-80 אחוז מעליית החום מתרחשת כבר ב-30 הדקות הראשונות של השהייה ברכב סגור.
כך לדוגמה, רכב שעד לפני מספר דקות היה ממוזג, וכעת חונה ברחוב בטמפרטורה הרגילה לעונה של 35 מעלות צלזיוס, יכול בן רגע להפוך לחממה של ממש. הטמפרטורה בתוך הרכב יכולה להגיע אפילו ל-50 מעלות צלזיוס בתוך 20 דקות.
2 צפייה בגלריה
הכלב נשאר ללא שתייה זמינה
הכלב נשאר ללא שתייה זמינה
הכלב נשאר ללא שתייה זמינה
(צילום: pixabay)
הנאשמת מואשמת בעבירה של החזקת בעל חיים מבלי לספק לו את צורכי מחייתו, לדאוג לבריאותו ולמנוע התעללות בו וכן בעבירה של החזקת בעל חיים במרחב מחיה שאינו מאוורר ומבלי לספק לו מי שתיה זמינים. היא עדיין לא ענתה על כתב האישום. משפטה יחל בקרוב.
הממונה על התביעות במשרד החקלאות, עו"ד אורי סירוטה: "בדומה לתופעה המחרידה של שכחת ילדים ברכב, קיימת תופעה קשה של הותרת בעלי חיים ברכב ללא השגחה באופן שעשוי לסכן את חייהם ולגרום להם סבל רב, בפרט בימים חמים ותחת השמש הקופחת. כאשר מדובר בבעלי חיים, פעמים רבות לא מדובר בשכחה, אלא בבעלים שמשאירים את בעלי החיים באופן מכוון ברכב, למשל לסידורים שהעריכו שייקחו זמן קצר, וממעיטים בסיכון אותו הם נוטלים. כפי שברור כי אין להותיר ילדים ברכב, כך גם לגבי בעלי חיים".
דראושה: "אני שמחה מאוד שהכלב שלי עדיין איתי, כי זה התינוק שלי, הילד שלי, החיים שלי. אני מעריכה את האנשים והמשטרה שהצילו את הכלב שלי, מודה להם וגאה שיש אנשים כאלו.
"עברתי יום נוראי ובחיים שלי לא הושפלתי בצורה כזאת, בכיתי שם, הכניסו אותי לתא מעצר כמו עבריינים וסגרו אותי, לא נתנו לי טלפון, פעם ראשונה בחיים שלי קורה לי דבר כזה. הסברתי להם שהחלונות היו פתוחים, ארבעת חלונות היו פתוחים קצת. אני מודה שאני לא בסדר, היה חם והרכב שלי שחור, לא חשבתי על זה יותר מדי.
"בהתחלה הלכתי עם הכלב לקניון, אבל הביטחון לא נתן לי להיכנס איתו, החזרתי את הכלב לרכב, פתחתי את החלונות, נתתי לו לשתות ויצאתי. הלכתי רק להחליף סדינים באיקאה. אבל זה מקום גדול והסתובבתי 20 דקות עד שהגעתי לקופה ובקופה עצרו אותי ואמרו לי מחפשים אותך.
"פחדתי שגנבו לי את הכלב. כשראיתי את טוי זה החזיר אותי לחיים. אנשים צעקו עלי: 'מטומטמת, את רוצחת'. מצד אחד הם צודקים, אבל זה היה קשה נפשית. בכיתי, הרגשתי כמו טרוריסטית. מגיע לי, אבל לא בצורה כזאת, אני מתה על כלבים, יש לי שניים. אחד אימצתי ואת טוי קניתי, אני מטפלת בהם ממש יפה. החלום שלי שיהיה לי מיליון כלבים".
פורסם לראשונה: 18:28, 22.07.20