סאגת תשלום הכניסה לפארק במתחם גן החיות בקרית מוצקין נמשכת. לאחר שמבקר המדינה אסר על העירייה לגבות תשלום ממי שנכנס לפארק בלבד ולא נכנס לגן החיות החל מתחילת חודש ינואר, תושבים שהגיעו בשבוע שעבר אל המקום, שנפתח בתום הסגר, נדרשו לשלם כניסה.
1 צפייה בגלריה
"גן ציבורי מיוחד". החי פארק
"גן ציבורי מיוחד". החי פארק
ממתין ל-60 יעלים. החי פארק
(צילום: נחום סגל)
דוד תשובה, תושב מוצקין, הגיע ביום ראשון לשערי הפארק, במטרה לטייל, אולם השומר בכניסה הבהיר לו, לדבריו, שעליו לשלם עבור כניסה לפארק. "הייתי המום. חשבתי שכל העניין הזה מאחורינו, והבהרתי לשומר שאני לא נכנס לגן החיות אלא רק לפארק, אבל הוא אמר לי שיש החלטה של העירייה לגדר חלק מתוך הפארק כדי להכניס לשם יעלים, ואז כל הפארק יוגדר כאטרקציה תיירותית, עליה ניתן לגבות תשלום מכל מי שנכנס בשערי הפארק".
מבירור במוקד המכירות של הפארק עולה, כי אין הפרדה בין כניסה לפארק לבין כניסה לגן החיות, וכל כניסה מחייבת תשלום. נציגת המכירות הבהירה: "התשלום עבור ילד הוא 55 ועבור מבוגר הוא 50, אין הפרדה בין הפארק לחי הפארק". עניין הכניסה לפארק ללא תשלום, לדבריה, "בוטל".
קראו גם >>
המאבק על החי פארק החלה לפני כשלוש שנים, לאחר תלונה מאזרח למבקר המדינה לגבי שעות פתיחת הפארק במתחם החי פארק. אותו אזרח טען כי התשלום עבור הכניסה לפארק הוא בניגוד לחוק הכניסה לפארקים הציבוריים, והסביר שיש הפרדה בין גן החיות שבמקום לבין הפארק, וניתן להפריד בין שני המקומות, כדי שיהיה אפשר לגבות רק עברו כניסה לגן החיות.
בנובמבר האחרון נערך סיור במעמד הנציב, שהחליט כי העירייה רשאית לגבות דמי כניסה עבור השימוש באטרקציות ולא לפארק כולו.
ההחלטה הייתה אמורה להיכנס לתוקפה בתחילת ינואר, אבל העירייה פנתה לוועדה לתכנון ובנייה וביקשה לערוך שינוי ייעוד הקרקע במתחם גן החיות ולהפוך את המקום מפארק עירוני לאטרקציה תיירותית, כדי שתוכל להמשיך ולבות תשלום בכניסה.
לאחר דיון בוועדה המקומית הופקדה התוכנית בוועדה המחוזית, שהחליטה בחודש שעבר להפקיד את התוכנית בתנאים מסוימים. בפרוטוקול הדיון צוין: "התוכנית מציעה שינוי יעוד במתחם גן החיות הקיים, שטח למבני ציבור ומלון מאושר, לאטרקציה תיירותית בקרית מוצקין".
בנימוקים להפקדת התוכנית הובהר: "הוועדה השתכנעה כי השינוי המבוקש מהווה את המשך פיתוחו של הפארק". יצוין כי התוכנית רק הופקדה ולא אושרה, והיא חשופה להתנגדויות. לכן, עד אישורה לתוקף, על העירייה לקיים את החלטת מבקר המדינה ולהפסיק את הגבייה עבור הכניסה לפארק.
דוד תשובה: "העירייה לא נוהגת בהוגנות, היא עושה הכל על מנת להמשיך בשלה, ולוקחת מאיתנו כסף בכניסה למרות שנאסר עליה, וזאת רק בשל החלטה הזויה להביא יעלים לשטח הפארק - כדי שייחשב כאטרקציה".
מרשת המתנ"סים נמסר: "משפחה גדולה של יותר מ-60 יעלים תפקוד בקרוב את גן החיות. תמיד יהיה מי שבאמצעות שימוש בכלים משפטיים בכסות הדמוקרטיה ינסה להכפיש ולקעקע כל חזון או פרויקט מנצח".
פורסם לראשונה: 08:17, 22.02.21