בשנה האחרונה, עם התפשטות נגיף הקורונה והכניסה לסגרים, דווח על גידול במספר מקרי האלימות במשפחה בכל הארץ. בתוך כך הוגשו אמש (ד) בבית משפט השלום בקריות ארבעה כתבי אישום נגד תושבי הקריות בגין עבירות מסוג זה. שניים מהם נגד נשים שתקפו את בני זוגן ושניים נגד גברים.
2 צפייה בגלריה
אלימות נשים
אלימות נשים
אחז בחוזקה בצווארה בידיו ונתן לה אגרוף בפנים
(צילום: ShutterStock)
במקרה הראשון הוגש כתב אישום נגד תושבת קרית אתא בת 41. על פי כתב האישום התושבת הינה גרושתו של המתלונן. בחודש אוקטובר 2020, בשעות הצהריים, הגיעה המתלוננת לדירתו של הגרוש על מנת לעשות שימוש במכונת הכביסה שלו ולתלות את הכביסה שלה לייבוש.
בתוך כך פרץ ויכוח בין השניים במהלכו השליך הגבר את מתקן הכביסה ארצה. הדבר הכעיס את האישה שהחלה לתקוף את הגבר. היא דחפה אותו, צבטה אותו ואף נשכה אותו בזרועו הימנית. במעשים אלה נטען גרמה לו חבלה של ממש בזרוע ימין.
2 צפייה בגלריה
איימה על בעלה במצ'טה
איימה על בעלה במצ'טה
תושבת קרית אתא הכתה את בן זוגה בנוכחות שוטר
(צילום המחשה: Shutterstock)
בנוסף לקחה האישה את כוס הקידוש שהיתה מונחת על השולחן, השליכה אותה לפח וגרמה במזיד לשבירתה. האישה מואשמת בתקיפה הגורמת חבלה של ממש לבן זוג והיזק לרכוש במזיד.
כתב אישום נוסף הוגש נגד תושב קרית ים בן 31. על פי הנטען, הנאשם והמתלוננת הינם בני זוג שהתגוררו יחד בקרית ים. בחודש יוני 2020 תקף הנאשם את האישה, הכה אותה בפניה עם טלפון נייד, אחז בחוזקה בצווארה בידיו ונתן לה אגרוף בפנים. זאת, לאחר שהתריעה בפניו שהיא תתקשר למשטרה בעקבות התנהגותו כלפיה. לאישה נגרמו חבלות של ממש בדמות המטומה בעין, שריטות ואדמומיות בצווארה.
כשבוע לאחר מכן תקף אותה פעם נוספת בשעה שהיה בגילופין. הנאשם דחף וקילל אותה וכשאמרה לו שתזמין משטרה הוא תפס אותה בחוזקה בידה. כשהצליחה להשתחרר הזעיקה את המשטרה. בגין מעשים אלה נאשם האיש בתקיפה סתם של בן הזוג ותקיפה הגורמת לחבלה של ממש.
קראו גם >>
במקרה אחר הוגש כתב אישום נגד תושב קרית חיים בן 31 אשר תקף את אישתו. על פי הנטען הנאשם הינו בעלה של המתלוננת ולהם ילד משותף. בחודש ספטמבר 20 בשעות הערב שהו בני הזוג ליד בית עסק בקרית ים. באותו עת ביקשה האישה את מפתחות הרכב מבעלה והוא השליך את צרור המפתחות לפניה. כתוצאה מהמעשה נגרם לאישה חתך מדמם באפה. הגבר מואשם בחבלה של ממש של בת זוג.
כתב אישום רביעי הוגש נגד תושבת קרית ים בת 25. על פי הנטען האישה והמתלונן היו בני זוג כשנה וחצי והתגוררו יחד בביתה של האישה בקרית ים. בחודש יולי 2020, בהיותם במועדון הקאנטרי "ספייס" בנשר, נתגלע ויכוח בין בני הזוג והאישה הזמינה משטרה.
כשהשוטר היה במקום, האישה תקפה את בן זוגה. היא הכתה בידה על חלקה העליון של ידו הימנית ואחזה בחוזקה בחלקה התחתון מבלי להרפות. חבר משותף של בני הזוג אחז באישה והצליח להפרידה מבן זוגה. האישה מואשמת בתקיפה סתם של בן הזוג.
פורסם לראשונה: 12:45, 14.01.21