תושב קרית ביאליק (46) הגיש בשבוע שעבר תביעה בסך של 34 אלף שקל נגד עיריית קרית ביאליק. לדבריו, נאסר עליו להיכנס למרכז לתושב ללא תו ירוק, והשירות ניתן לו מחוץ למבנה. הפקידה שיצאה לקראתו הודיעה לו שעדיף שהיא לא תאמר לו מה היא חושבת על מי שלא התחסן.
1 צפייה בגלריה
עיריית קרית ביאליק
עיריית קרית ביאליק
"בדקתי בתקנות ולא ראיתי הוראה כזו". אלי מילנר, עיריית קרית ביאליק
(צילום: נחום סגל)
בימים אלה, בהם הציבור נחלק למחוסן או לא מחוסן, עולות לא מעט שאלות אתיות לגבי הנהלים של מתווה התו הירוק. האם מניעה מחלק מהציבור לקבל שירותים מסוימים היא לגיטימית? או כפי שבמקרה הזה, האם החלת התו הירוק במוסדות ציבור היא תקינה. לטענת התושב, הנוהל הוא מפלה, ובעקבות כך הגיש השבוע תביעה נגד עיריית קרית ביאליק בבית משפט השלום בחיפה, בגובה 33,800 שקל.
לטענתו, לפני כשבועיים הוא ניגש למרכז לתושב בקרית ביאליק על מנת להמציא אישור לטאבו עבור דירה שמכר. אולם כשניסה להיכנס, ביקש ממנו המאבטח להציג תעודת מתחסן, ולא, ייאלץ להישאר בחוץ. אחת הפקידות יצאה אליו והסבירה כי מדובר בנוהל של העירייה. "היא יצאה אלי החוצה, שאלה תוך כדי שיחה מה אני צריך, ואף ציינה שעדיף שהיא לא תגיד לי מה היא חושבת על מי שלא התחסן, כאילו שזה מעניין אותי מה היא חושבת. כל עובד עירייה זוטר הפך להיות רופא מומחה לנגיפים", כתב מילנר בתביעה.
קראו גם >>
לטענתו, נוהל כזה מהווה אפליה. "יצוין כי קיבלתי שירות, אך יצאתי משם מושפל ומדוכא. לא זכור לי כי עבור שירות משפיל כזה הוצע לי לקבל הנחה ניכרת בארנונה למשל. את הארנונה אני משלם בזמן ובהיקף הנדרש ללא קשר לטיב השירות שאני מקבל בתמורה, ובוודאי שאני מצפה לשירות זהה לזה שמקבלים אזרחים אחרים בעיר הזאת".
בשיחה עם 'ידיעות המפרץ' אמר השבוע: "אפילו לא היו אנשים, אני הייתי ראשון. עובדת העירייה יצאה החוצה ונתנה לי שירות מחוץ לדלת, כאילו שאני מקבץ נדבות. בדקתי בתקנות ולא ראיתי הוראה כזו, גם אין שום פרסום, ולא כתוב בכניסה למבנה. אם היה איזה היגיון, מילא, אבל גם המחוסנים נדבקים ומדביקים. באיזו זכות היא אומרת לי דברים כאלה. היא לא רופאה והיא לא יודעת מה הסיבה שאדם לא מתחסן".
מילנר סבור שיש להחריג מבני ציבור מהתו הירוק. "כל הסיפור של התו ירוק הוא הזוי. אין לזה הצדקה וזה יצא מפרופורציות. מה יש למי שהתחסן לדאוג ממי שלא התחסן? מה, הוא לא מאמין בחיסון שקיבל? אני זה שצריך לפחד, לא הם. אם הם מפחדים, למה הם מתחסנים? אני לא מתנגד לחיסונים בכלל, פשוט בגילי אני לא חושב שאני צריך להתחסן. הייתי במשרד הפנים בשבועות האחרונים ונתנו להיכנס, גם בעירייה זה צריך להיות ככה, זה מבנה ציבור".
מעיריית קרית ביאליק נמסר: "התביעה טרם התקבלה".
פורסם לראשונה: 07:42, 12.04.21