ערפילי בוקר (שישי) במפרץ חיפה והקריות. נהגים דיווחו כי התקשו לנהוג כשורה, ובתמונה הבאה ניתן להבחין בלבניות של בתי הזיקוק, כמעט ולא התאפשר לראות דבר. בהמשך התפזר הערפל והראות התבהרה.
4 צפייה בגלריה
ערפל כבד במפרץ חיפה
ערפל כבד במפרץ חיפה
ערפילי בוקר במפרץ חיפה
(צילום שלמה יוספסברג)
הבוקר התעוררו תושבי חיפה והקריות אל תוך ענן ערפל ענק שכיסה את כל המפרץ. במשרד להגנת הסביבה מדווחים על זיהום אוויר בינוני עקב ריכוזי חלקיקים זיהום. מחר (שבת) צפויה התחממות והטמפרטורות יגיעו עד 35 מעלות.
מזג האוויר החמים שפוקד אותנו בימים האחרונים הביא איתו כבר אתמול (חמישי) זיהום אוויר בינוני בשל ריכוזי חלקיקים זיהום אוויר כמעט בכל הארץ. זיהום אוויר בינוני עד גבוה יימשך גם בשעות הצהריים והערב עקב ריכוזי אוזון. כמו כן, ברוב האזורים ריכוזי חלקיקים בדרגת זיהום בינונית.
4 צפייה בגלריה
ערפל כבד בקרית אתא
ערפל כבד בקרית אתא
ערפילי בוקרבקרית אתא
(צילום: פרטי)
בימים הקרובים אחרי אביב גשום יחסית, אנו צפויים לסבול מחום כבד בכל חלקי הארץ. באזור חיפה והקריות מזג האוויר הצפוי היום (שישי) הוא 21 עד 29 מעלות עם עננות גבוה. כמו כן, צפויים משבי רוח קלים עד 24 קמ"ש. מחר (שבת) יעלו הטמפרטורות ויגיעו עד 35 מעלות.
4 צפייה בגלריה
ערפל כבד במפרץ חיפה
ערפל כבד במפרץ חיפה
(צילום שלמה יוספסברג)
4 צפייה בגלריה
ערפל כבד במפרץ חיפה
ערפל כבד במפרץ חיפה
(צילום שלמה יוספסברג)
מחר (שבת) צפוי להתחיל גל חום עם עומס חום גבוה מאוד, שיימשך כל השבוע עם טמפרטורות שיכולות להגיע ביום ל- 35 עד 40 מעלות , ובאזורים רבים אף מעל 40 מעלות.
טמפרטורות גבוהות מהוות סכנה בריאותית, לתשישות חום ומכת חום, והפגיעים במיוחד הם אנשים בגיל המבוגר ו/או עם מחלות כרוניות, וכן תינוקות ואנשים שעובדים ושוהים בחוץ.
משרד הבריאות ממליץ על נקיטת צעדי הזהירות הבאים, בד בבד עם ההתגוננות נגד וירוס קורונה:
1. יש לשהות בסביבה מקוררת, בטמפרטורה של 22-24 מעלות, תוך שימוש במזגן. למי שאין מזגן בביתו, מומלץ לשהות במרחב ציבורי ממוזג, 2-3 שעות ביום, תוך שמירה על כל המלצות הריחוק חברתי.
2. להקפיד על שתיית מים בכמות מספקת כדי למנוע התייבשות.
3. לא להיחשף לחום מעל 25 מעלות. לא לצאת החוצה בשעות החום, לא לבצע מאמץ בחום, לא לשהות במכונית חונה.
4. חשוב להדגיש – חשיפה לשמש אינה מסייעת כנגד וירוס הקורונה! מניעת ההידבקות בנגיף היא על ידי הקפדה על הנחיות משרד הבריאות – שמירת מרחק חברתי של 2 מטר, עטיית מסיכה על הפה ועל האף ושטיפת ידיים.
5. במיוחד במזג אוויר חם, חשוב לדאוג לבריאותם של בני משפחה חברים ושכנים מבוגרים, השוהים בבית לבדם, להתעניין בשלומם ולסייע להם תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות.
פורסם לראשונה: 09:19, 15.05.20