"ילד של אמא", מספרים כולם על מלאדה דללין (17) מקרית אתא, שטבע בירדנית בחג שבועות, נפטר בבית החולים פוריה והובא אמש (שני) למנוחות בבית העלמין בעירו.
3 צפייה בגלריה
מלאדה דדלין ז"ל
מלאדה דדלין ז"ל
יושבים שבעה בבית המשפחה
(צילום: שולי נאור זוארץ)
דללין יצא לחגוג עם חבריו את יום הולדתו של אחד החברים, ולא חזר. אמו אסלף ובני המשפחה מתקשים להאמין שאיבדו את הילד שאהב לעזור וחלם להתגייס ליחידת דובדבן. האם בוכה ומתקשה לספר על בנה בלשון עבר. בקול חלש היא מספרת על העלייה לארץ בשנת 2007, כאשר היה בן שלוש.
3 צפייה בגלריה
מלאדה דדלין ז"ל
מלאדה דדלין ז"ל
האם אסלף דללין
(צילום: שולי נאור זוארץ)
"ילד טוב, עוזר להורים ומכבד אותם. ילד של אמא, עם לב טהור. הוא היה קשור לכולם, וגם לתינוקת פריאל שנולדה לנו לפני שבעה חודשים. כל בוקר כשיצא לבית הספר היא היתה בוכה. הוא התרגש מאוד לנסוע עם החברים לטיול בחג השבועות ודיבר על זה בהתרגשות".
אחותו הגדולה, הודיה, סיפרה: "הוא השקיע מאוד בלימודים. בהתחלה למד בבית הספר שחר, ועבר לרוגוזין. בחודשים האחרונים הוא למד לבגרויות, היה לחוץ מזה ועזרתי לו.
3 צפייה בגלריה
מלאדה דדלין ז"ל
מלאדה דדלין ז"ל
"חיוך ענק וכובש". מלאדה ז"ל
(צילום: שולי נאור זוארץ)
"ביום חמישי בצהריים התקשרה אחת החברות שהיו איתו בטיול. הבנתי שמשהו לא בסדר, אבל היא ביקשה ממני להירגע. אמרה שדללין התייבש ופונה לבית החולים. לקחנו מונית לפוריה, וכשהגענו הרופא מיד אמר לנו שדללין טבע, שהמצב שלו קשה, והם לא יודעים אם הוא יצא מזה. היינו המומים. עובדת סוציאלית הובילה אותנו לחדר צדדי והסבירה לנו את המצב.
"למרות הדברים הקשים ששמענו מהרופאים, לא איבדנו תקווה. כל המשפחה התאספה, התפללנו, כל החברים שלו שמרו שבת וחיכינו לנס. ביום ראשון הרופאים אמרו לנו שהמצב קשה מאוד, שהלב עובד, אבל אין זרימה של דם למוח, וביום שני בבוקר הודיעו לנו על מותו".
אחיו הבכור קאסו הוסיף: "הוא דיבר איתי הרבה על הצבא, רצה להתגייס ל'דובדבן'. אני השתחררתי לפני שנה, שירתתי כלוחם ביחידה קרבית, והוא תמיד התעניין ושאל שאלות על הצבא. היה לו חשוב להתגייס ולתרום למדינה".
גאשו, אביו החורג של דללין, שגידל אותו מגיל שלושה חודשים, כשהיו עדיין באתיופיה, מספר על ילד עם הרבה חוש הומור: "עוד כשהיה תינוק היה לו חיוך ענק וכובש, תמיד הצחיק אותי וידע להגיד את הדבר הכי מצחיק בכל מצב. ילד חייכן וחברותי, עם קסם מיוחד שאנשים נמשכו אליו ורצו להיות בקרבתו".
נצ'ו, אביו הביולוגי, שאף הוא מתגורר בקרית אתא, מספר כי למרות שבנו גדל עם אב חורג, הוא אף פעם לא שכח אותו, והמתין שיגדל על מנת להדק איתו את הקשר, וכעת הוא מבין שהדבר כבר לא יקרה.
דללין הותיר אחריו חמישה אחים ואחיות, מגיל שבעה חודשים עד 24.
פורסם לראשונה: 17:17, 02.06.20