לפני שבוע נפטר הרצל ברכה (69), חבר ותיק במרכז הליכוד, פעיל פוליטי וקהילתי ודמות מוכרת בעכו ובצפון. ברכה נפטר כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה, לאחר אשפוז של שבוע. בעקבותיו התברר שגם בני משפחתו נדבקו בנגיף והוכנסו לבידוד. להלוויה הם הגיעו באמבולנס, ונאלצו לצפות מרחוק, מתוך האמבולנס, בטקס הקבורה של אביהם.
2 צפייה בגלריה
הרצל ברכה ז"ל
הרצל ברכה ז"ל
"ליבו הענק ימשיך לפעום בליבנו". הרצל ברכה ז"ל
(צילום: פרטי)
בנו, מוני ברכה (40): "מעולם לא עברתי ימים גרועים כאלה. המגפה הארורה דפקה על דלת ביתנו, תקפה באכזריות את אבא שלי, שיצא לאשפוז ולא חזר. תוך כדי מתברר שאמא, אני, אשתי, ילדיי ועוד שניים מאחי נמצאנו מאומתים לנגיף. כולם, חוץ מאחותי. אבא נלחם בבית החולים לבד, ואף אחד מבני המשפחה לא יכול לראות, לדבר, לחבק ולהחזיק את ידו. גם להיפרד ממנו בדרכו האחרונה היתה בעיה. נאלצו להמתין שכולם יתפזרו מבית העלמין, ואז ירדנו מהאמבולנס וניגשנו לקבר".
עוד בחדשות:
לדברי מוני, המשפחה לא יודעת מה מקור ההדבקה של אביו. "שמרנו על הכללים ועל ההורים. אנחנו ארבעה אחים, ולא ביקרנו את ההורים. אני גר קרוב מאוד, ראיתי את אבא כל החודשים מרחוק, כשהוא בגינה בבית".
2 צפייה בגלריה
ילדיו של הרצל ברכה ז"ל
ילדיו של הרצל ברכה ז"ל
נאלצו לצפות מרחוק בטקס הקבורה של אביהם. ילדיו של הרצל ברכה
(צילום: פרטי)
הרצל ברכה הובהל במוצאי שבת 3.10 לבית החולים, לאחר שחום גופו עלה והוא חש חולשה. הוא אושפז ומצבו הלך והידרדר. בשבת 10.10 הוא נפטר, לבדו. בני המשפחה, שגם חלו וסבלו מתסמינים קלים כמו חום, שיעול, חוסר בחוש טעם וריח, נאלצו להיכנס לבידוד ולא יכלו לבקרו. האחות שלא נדבקה נקראה לבית החולים כשהמצב היה קריטי, והרופאים נאלצו להודיע לה על מותו.
בתוך כל הטלטלה והכאב, המשפחה לא הורשתה לקבל את המנחמים הרבים שבכל זאת הגיעו, וקיבלו אותם מאחורי גדרות ושערים סגורים של הגינה בבית. ברכה מספר כי בכירי ליכוד רבים ושרים צילצלו לנחם.
"התרגשתי משיחת הטלפון שקיבלתי מראש הממשלה, שהתפנה מכל מה שעובר סביבו, וצילצל לנחם אותנו במהלך ימי השבעה. הוא אמר לי שאבא היה אחד מעמודי התווך של הליכוד. השבתי לו, 'חבל שאבא לא על הקו לשמוע אותך. אבא האמין בתנועה האמין והעריץ אותך'".
בסוף השבוע קמו בני המשפחה מהשבעה. כולם החלימו מהנגיף ונמצאו שליליים. "אני מתגעגע לצחוק, לעיניים, לעצה הטובה של אבא, שהיה מקור גאוותנו. אני מבטיח לשמור על אמא. האובדן פער לנו חור גדול בלב, אבל ליבו הענק ימשיך לפעום בליבנו".
פורסם לראשונה: 10:29, 23.10.20