עושים כבוד לקשישים בקרית ביאליק. ביום הולדתם, בעודם מנותקים מהמשפחות שלהם, הגיעו לבתיהם במהלך הסגר חניכי שבט הצופים "להבות קרית ביאליק" ושרו להם שירי יום הולדת, עם פרחים ובלונים.
ביום שמלאו 80 שנה לחנה סילם, תושבת ביאליק, הפתיעו אותה מתחת לביתה חניכי הצופים עם פרחים ובלונים. "סבתא חנה התרגשה מאוד, והחיוך לא ירד לה מהפנים", סיפרה המדריכה מיה עוז.

מרכז השבט, בר קוניו, ציין כי זו רק אחת מהפעילות הרבות של החניכים: "כבר בסגר הראשון החניכים התגייסו למאמץ. בפעם הראשונה צלצלו אלינו מהעירייה ושאלו האם אנחנו יכולים לשמח קשישה ערירית. אז הייתה התארגנות מהירה, הגענו לבית שלה עם גיטרה ובאמת היא מאוד שמחה. מאז למדנו את הקונספט ובסגר הזה, זה נעשה לקבוע.
3 צפייה בגלריה
חניכי הצופים בביאליק
חניכי הצופים בביאליק
מסייעים גם בקניית תרופות. חניכי הצופים
(צילום: שבט להבות קרית ביאליק)
"אנחנו מקבלים מהעירייה את תאריכי ימי ההולדת, החברה מתארגנים, קונים קצת פרחים ובלונים, והולכים לשמח אותם ביום ההולדת. הקשישים מאוד מתרגשים. בני משפחתם ששמעו על כך מתקשרים ומודים לנו. סיפרו שהקשישים ממש היו בעננים. תתאר לך שפתאום מגיעים עשרה צעירים מתחת לבית שלך ושרים לך. לראות את החיוך שלהם, זה מרגש ושווה הכל".
3 צפייה בגלריה
חניכי הצופים בביאליק
חניכי הצופים בביאליק
רחל שולחת לחניכים נשיקות מהמרפסת
(צילום: שבט להבות קרית ביאליק)
עוד בחדשות:
יש עוד פעילויות של התנועה?
קוניו: "אנחנו בעיצומו של מבצע לניצולי שואה. בכל שבועיים משאירים להם חלה מתחת לדלת. יש עוד שיתופי פעולה עם העירייה לסייע לאנשים, כמו בקניית תרופות. ויש גם פעילות יומית, בזום, עם ילדים קטנים, כדי להעביר להם את הזמן.
3 צפייה בגלריה
חניכי הצופים בביאליק
חניכי הצופים בביאליק
תשומת לב ותמיכה. חניכי הצופים בביאליק
(צילום: שבט להבות קרית ביאליק)
"החניכים שמחים לכל פעילות, זה נותן להם תעסוקה ועניין בימים לא רגילים אלו. אנחנו מנסים ליצור שגרה עבור החניכים בתקופה שהיא חסרת ודאות, למצוא את האור בחשיכה. להיות במקום שנוכל לתת תשומת לב ותמיכה. זו החשיבות של תנועות הנוער וזו תמצית הפעילות שלנו".
אמיר סלומון, ראש שבט יותר מעשור: "אני גאה לראות כיצד הנוער מתאים את עצמו בתקופה מורכבת זו. אנחנו פתוחים לשיתופי פעולה ופה בשבילכם. מרגש לראות מהצד את הפעילות הענפה".
פורסם לראשונה: 15:12, 15.10.20