עשרות תלמידות מחטיבת הביניים נתניהו ורבין בקרית מוצקין יצאו היום (חמישי) במחאה נגד ההגבלה על גובה המכנסיים. לטענתן, בשעה שבנים מגיעים לבית הספר במכנסיים קצרים, בנות נשלחות הביתה. "אנחנו מכבדים את בית הספר, אנחנו מבינים שזו מערכת חינוך, אבל וואלה חם לנו", אמרו.
1 צפייה בגלריה
מחאת המכנסיים
מחאת המכנסיים
"לא הכניסו אותנו לבית הספר". מחאת המכנסיים, היום
(צילום: גיה אלקובי)
הכל החל, לטענת הבנות, כאשר אמש (ד') נאסר על מספר בנות להיכנס לבית הספר לאור אורך המכנסיים. "אתמול היתה קבוצה של בערך 10 בנות מכיתה ח' שהגיעו עם שורטים וטייצים קצת מעל הברך, ולא הכניסו אותם לבית הספר", סיפרה גיה אלקובי, תלמידת כיתה ט' בנתניהו ואחת ממארגנות המחאה: "אתמול בצהריים, ישבנו וחשבנו מה לעשות. פתחנו קבוצת ווטצאפ אליה הצטרפו כ-80 בנות. החלטנו שהיום כולן יגיעו עם מכנסיים קצרים. הבוקר הגיעו כ-60 בנות מכל השכבות משני בתי הספר".
הבנות צעקו שהן דורשות שוויון, והנהלת בית הספר הגיעה לדבר איתן. "עמדנו בשורה וצעקנו שאנחנו דורשות שוויון. בשעה 8:30 המנהלת, הסגנית והרכזת יצאו החוצה. הן הושיבו אותנו על הדשא ודיברו איתנו. הם חזרו ואמרו אלו הכללים, יש קוד לבוש בבית הספר ואתן צריכות לכבד, ושזה בחיים לא ישתנה", סיפרה אלקובי.

"אמרו לנו שיכולנו לבוא ולדבר איתם וזה לא דרך לעשות דברים. אבל בבית הספר שלנו זה לא יעזור, הם אף פעם לא מקשיבים לנו. אמרנו להן שהבנים באים עם מכנסיים אפילו יותר קצרים משלנו, ולא אומרים להם כלום. המחאה נמשכה בערך שעתיים. הן לא ממש הקשיבו לנו. כרגע החלטנו לחכות יומיים ולראות מה קורה. במידה ושוב ימנעו מבנות להיכנס לבית הספר בגלל מכנסיים, אז כנראה ששוב נצא במחאה".
לדברי הילה דרי, ממארגנות המחאה, היא בהחלט מכבדת את מערכת החינוך: "הבנות הגיעו עם שורטים שלא רואים שום דבר. אין שום איבר שיכולים לראות כי אנחנו כן מכבדים את בית הספר, אנחנו מבינים שזו מערכת חינוך, אבל וואלה חם לנו. זה לא בסדר שבנים באים עם מכנסיים באורך שלנו חופשי ואנחנו לא יכולות. העמידו אותן דקות ארוכות בחום עד שבאו לדבר איתן, ואז אמרו להן שהן לא יכולות להיכנס. כששמענו את זה החלטנו לארגן את המחאה".
כרגע לדבריה, אין להן מה לעשות כדי לשנות את המצב. "התאספנו כל הבנות. לא צעקנו בברבריות, אבל הבחינו בנו. אחרי השיחה עם המנהלת לקחו אותי לשיחה אישית עם המחנכת שלי והסגנית, ובחלק מהמקרים גם התקשרו להורים שלנו ושאלו אותם אם הם יודעים על המחאה", אמרה דרי.
"אמא שלי אמרה שהיא תומכת במחאה והיא נתנה לי ללכת הביתה. רוב הבנות הלכו הביתה אבל היו בודדות שהיו להן בגדים חלופיים בתיק, והן נכנסו לשיעור. כרגע אין לנו מה לעשות. הם אמרו שהם ידברו עם ההורים ולנו לא נותר מה לעשות חוץ מלחכות. אבל אני לא מאמינה שמשהו באמת יקרה".
מנהל אגף החינוך בקרית מוצקין, איל אורן: "אני לא רואה בזה תופעה שלילית. חלק מגיל ההתבגרות זה גם הצבת גבולות ומאבקים. זאת תופעה שאנחנו יכולים להכיל אותה, וזה תפקידנו כמחנכים. מצד שני כמובן שצריכים להבין שיש סדר לדברים ויש קודים והתנהגויות מסוימות שמתאימות במקומות מסוימים ולבוש נכלל בתוך אותם קודים.
"אני תומך לחלוטין בעמדת המנהלות ששורט שמתאים להליכה לים, אינו מתאים להליכה לבית הספר. זה לא מכבד לא את הילדים ולא את הצוות שמחנך אותם. הייתי מעריך את התופעה יותר אילו היתה נולדת בקרית מוצקין. איזו יוזמה פרטית מיוחדת של קבוצת בנות שהעלתה את הנושא. אבל מדובר בעצם בחקיינות, שנבעה ממקומות אחרים והתחילה במרכז והתפשטה כמו אש".
פורסם לראשונה: 21:57, 21.05.20